Stokman SCW is een van de oudste producerende familiebedrijven van Nederland. Inmiddels is de 4e generatie verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Het bedrijf is onder die leiding gemoderniseerd, zowel qua bedrijfsprocessen maar ook qua positionering. In een markt die traditioneel te noemen is, valt Stokman op door de progressieve uitstraling en marketingcommunicatie.
In 2022 bestaat Stokman 100 jaar! Het familiebedrijf kent een lange en interessante geschiedenis. De eerste generatie in het bedrijf gestart in Haarlem als ijzersmid maar de laatste decennia volledig toegespitst op producten en diensten in heavy duty transport. Dit met als belangrijkste productgroepen transportbandrollen, transportbandtrommels en complete systemen.
Een belangrijke productgroep voor Stokman zijn de heavy duty transportbandrollen. Wij hebben voor Stokman een custom online configurator ontwikkeld. Prospects en klanten kunnen deze configurator gebruiken om hun custom transportbandrol samen te stellen. Dit op basis van afmetingen, bekleding en andere variabelen. Deze tool is nog steeds uniek in de markt en heeft inmiddels bijgedragen aan talloze leads en sales. Deze ontwikkeling verstevigd de positionering van progressieve vooruitstrevende organisatie.
Bekijk het resultaat van ons partnership bij deze leverancier van heavy duty transportbandrollen, transportbandtrommels en systemen
De aansprekende content, tools, hoge zichtbaarheid en vindbaarheid zorgen voor een constante flow van leads.
Naast het concept en het script waren we verantwoordelijk voor de productie van deze prachtige klantvideo. De industriële uitstraling, de mensen en de snel afwisselende beelden versterken de positionering als progressieve organisatie in een traditionele omgeving.
Met een positionering en middelen die staan als een huis, bouwen we sinds 2020 als partners verder met de online marketing van dit mooie en ambitieuze merk. Op basis van (SEO) artikelen en SEA advertising, en natuurlijk een constante analyse en regelmatige rapportage, mogen wij Stokman bijstaan met de implementatie van hun content marketing strategie. Dit heeft inmiddels al geleidt tot meer merkwaarde, meer traffic, meer conversie en een constante stroom van waardevolle leads.