NTS
NTS ontwikkelt, maakt, assembleert en test complexe (opto-)mechatronische systemen en mechanische modules, die de innovatie van haar klanten helpt te versnellen. Daarmee draagt NTS bij aan een duurzame, gezonde en toekomstbestendige wereld. Merkelijkheid is gevraagd om NTS te ondersteunen in het laden van de positionering met een contentmarketingstrategie.
Van 2021 tot en met 2023 was Merkelijkheid de marketing buitenboordmotor van NTS.
Looptijd
Concept, interview, design en fotografie voor 7 zeer whitepapers over zeer inhoudelijke hightech processen en producten. LinkedIn distributie en campagnes.
Deliverables
Merkelijkheid was de marketing buitenboordmotor 2020 tot en met 2022
Resultaat
Whitepaper marketing
Sinds 2021 ontwikkelen we aansprekende content voor hightech system supplier NTS. Inmiddels hebben we talloze whitepapers mogen maken over uiteenlopende onderwerpen. Daarbij zijn wij als contentpartners verantwoordelijk voor interview, tekst, een deel van de fotografie, vormgeving en DTP. Wat natuurlijk fantastisch is om te horen van onze partner NTS is dat de whitepapers ontzettend goed ontvangen worden en inmiddels zelfs aantoonbaar hebben bijgedragen aan leads en new-business. Daarnaast zijn de whitepapers en de artikelen die eruit voortkomen een integraal onderdeel van de contentmarketingstrategie. Een strategie die zoals NTS zelf verwoordt in 2020 ruim 600.000 impressies heeft gerealiseerd en daarnaast de 10.000e volger op LinkedIn heeft verwelkomd. Een prachtig resultaat voor een high-tech toeleverancier die opereert in zeer specifieke markten. Daarnaast bovenal het bewijs dat hoogwaardige content extreem waardevol is, zowel voor de positionering, interne trots als businessdoelstelling.
Partnership
Na het succes van de eerste whitepapers is door NTS besloten ons partnership en de daaruit voortkomende content in de vorm van whitepapers een integraal onderdeel van de marketing-mix te maken. We produceren nu meerdere whitepapers per jaar en zijn daarnaast verantwoordelijk voor de distributie waarbij we gebruik maken van LinkedIn advertising om een nog grotere doelgroep te bereiken en leads te realiseren.
We zijn erg tevreden over de grondige voorbereiding en heldere aanpak. Hierdoor maakt Merkelijkheid complexe onderwerpen eigen, waardoor een natuurlijk gesprek met onze technische collega's ontstaat. Whitepapers bijvoorbeeld over digital printing worden met trots intern gedeeld en ingezet om onze doelgroepen te inspireren. Onze contentstrategie heeft in 2020 ruim 600.000 impressies gerealiseerd en we hebben daarnaast de 10.000e volger op LinkedIn verwelkomd. De whitepapers hebben aantoonbaar bijgedragen aan nieuwe leads en klanten. Een mooie prestatie!
Stefan Martens
-
NTS
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Maxim Laan
Marketeer
Ties Morskate
Merkstrateeg
Jurrian Bevelander
Videograaf
Kirsten Houben
Projectmanager
Tal Gonen
Strateeg