020 854 01 88

Leadgeneratie campagne via LinkedIn bereikt een unieke doelgroep met diverse artikelen, landingspagina, nieuwsbrief en whitepaper.

Eventfabriek

Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland. Eventfabriek vroeg Merkelijkheid om op basis van hun positionering een online lead generatie campagne te realiseren voor Online Events. Ze wisten namelijk dat zij, naast hun bestaande relaties, nog meer organisatie konden helpen met de organisatie en productie van Online Events.

De campagne bereikte een unieke doelgroep van Marketing- en Event professionals via LinkedIn met inhoudelijke artikelen en een whitepaper. Naast uitstekende resultaten leverde het traject een schat aan kennis op die als hefboom kan dienen bij toekomstige campagnes.

Testimonial

Niels Oostenrijk, CEO Eventfabriek, zegt het volgende over de samenwerking:

Wij hebben na een uitgebreide oriëntatie voor een pilot met Merkelijkheid gekozen. Dit omdat zij enerzijds de positionering centraal stellen en anderzijds gaan voor meetbaar resultaat. Dat resultaat is geen loze belofte, zij hebben al in de relatief korte looptijd van de pilot aansprekende resultaten bewerkstelligd en zeer waardevolle leads gerealiseerd.

whitepaper online marketing
Een van de voor Eventfabriek geproduceerde middelen is het Whitepaper Online Events Organiseren, een centraal middel in de online marketing campagne

Download het whitepaper zelf op hun website.

Uitdaging

In een uitdagend jaar had Eventfabriek een duidelijke vraag: “Hoe komen we in contact met de juiste doelgroep, bedrijven die op zoek zijn naar een partner op het gebied van Online Events?”. Hun kennis van Online en Hybride evenementen is van grote waarde voor bedrijven tijdens de Coronacrisis maar ze zochten naar een expert met de knowhow om dit door middel van een online marketingcampagne onder het voetlicht te brengen bij de juiste contactpersonen.

Opvallen, zeker in een tijd waarin iedereen al zijn pijlen op online marketing zet, vraagt om een gedegen, doelgerichte aanpak.

Oplossing

Samen met Eventfabriek hebben we in een workshop hun positionering tegen het licht gehouden en deze gebruikt als basis voor de verschillende campagnes gericht op Event en Marketing professionals.

lead generatie online marketing linkedin
In totaal 6 LinkedIn campagnes leidde tot 77! leads

We schreven 4 uitgebreide artikelen op basis van interviews met Niels Oostenrijk en bundelden deze ook in een door ons opgemaakt whitepaper. Naast het versturen van een nieuwsbrief werd de doelgroep op LinkedIn bereikt door middel van; 2 naamsbekendheidscampagnes, 2 websiteverkeer campagnes en 2 lead campagnes. Daarnaast zijn er ook verschillende aanpassingen aan de website van Eventfabriek gedaan met als doel (én resultaat) het verhogen van conversie.

Resultaat

Merklijkheid heeft ervoor gezorgd dat de naamsbekendheid van Eventfabriek gestegen is en de resultaten van de (lead/conversie)campagne zijn boven verwachting. Daarnaast is de basis gelegd voor toekomstig succes. De resultaten op een rij:

  • 52 nieuwe leads (+ 15 bestaande)
  • + 162% websiteverkeer
  • 38 contactmomenten
  • 4 artikelen
  • Eén whitepaper

Inmiddels is besloten de samenwerking tussen Eventfabriek en Merkelijkheid te continueren.