Eventfabriek
Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland.
In 2020 was Merkelijheid de marketing buitenboordmotor van Eventfabriek.
Looptijd
Workshop positioneren, interview, tekstproductie, whitepaper, LinkedIn campagne.
Deliverables
Razendsnel hebben we Eventfabriek breed op de kaart gezet als specialist van hybride events en gezorgd voor meer zichtbaarheid, traffic en leads.
Resultaat
Leadgeneratie campagne via LinkedIn bereikt een unieke doelgroep
Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland. Eventfabriek vroeg Merkelijkheid om op basis van hun positionering een online lead generatie campagne te realiseren voor Online Events. Ze wisten namelijk dat zij, naast hun bestaande relaties, nog meer organisaties konden helpen met de organisatie en productie van Online Events.
De campagne bereikte een unieke doelgroep van Marketing- en Event professionals via LinkedIn met inhoudelijke artikelen en een whitepaper. Naast uitstekende resultaten leverde het traject een schat aan kennis op die als hefboom kan dienen bij toekomstige campagnes.
Uitdaging
In een uitdagend jaar had Eventfabriek een duidelijke vraag: “Hoe komen we in contact met de juiste doelgroep, bedrijven die op zoek zijn naar een partner op het gebied van Online Events?” Hun kennis van Online en Hybride evenementen is van grote waarde voor bedrijven tijdens de Coronacrisis maar ze zochten naar een expert met de knowhow om dit door middel van een online marketingcampagne voor het voetlicht te brengen bij de juiste contactpersonen.
Opvallen, zeker in een tijd waarin iedereen al zijn pijlen op online marketing zet, vraagt om een gedegen, doelgerichte aanpak.
Oplossing
Samen met Eventfabriek hebben we in een workshop hun positionering tegen het licht gehouden en deze gebruikt als basis voor de verschillende campagnes gericht op Event en Marketing professionals.
We schreven 4 uitgebreide artikelen op basis van interviews met Niels Oostenrijk en bundelden deze ook in een door ons opgemaakt whitepaper. Naast het versturen van een nieuwsbrief werd de doelgroep op LinkedIn bereikt door middel van; 2 naamsbekendheidscampagnes, 2 websiteverkeer campagnes en 2 lead campagnes. Daarnaast zijn er ook verschillende aanpassingen aan de website van Eventfabriek gedaan met als doel (én resultaat) het verhogen van conversie.
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Maxim Laan
Marketeer
Sam Verloop
Designer
Ties Morskate
Merkstrateeg
Tal Gonen
Strateeg