Design & DTP
Interview & Tekst
LinkedIn advertising
Positionering
Whitepapermarketing

Eventfabriek

Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland.

eventfabriek

In 2020 was Merkelijheid de marketing buitenboordmotor van Eventfabriek.

Looptijd

Workshop positioneren, interview, tekstproductie, whitepaper, LinkedIn campagne.

Deliverables

Razendsnel hebben we Eventfabriek breed op de kaart gezet als specialist van hybride events en gezorgd voor meer zichtbaarheid, traffic en leads.

Resultaat

Whitepaper

Leadgeneratie campagne via LinkedIn bereikt een unieke doelgroep

Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland. Eventfabriek vroeg Merkelijkheid om op basis van hun positionering een online lead generatie campagne te realiseren voor Online Events. Ze wisten namelijk dat zij, naast hun bestaande relaties, nog meer organisaties konden helpen met de organisatie en productie van Online Events.

De campagne bereikte een unieke doelgroep van Marketing- en Event professionals via LinkedIn met inhoudelijke artikelen en een whitepaper. Naast uitstekende resultaten leverde het traject een schat aan kennis op die als hefboom kan dienen bij toekomstige campagnes.

Uitdaging

lead generatie online marketing linkedin

In totaal 6 LinkedIn campagnes leidde tot 77 leads!

In een uitdagend jaar had Eventfabriek een duidelijke vraag: “Hoe komen we in contact met de juiste doelgroep, bedrijven die op zoek zijn naar een partner op het gebied van Online Events?” Hun kennis van Online en Hybride evenementen is van grote waarde voor bedrijven tijdens de Coronacrisis maar ze zochten naar een expert met de knowhow om dit door middel van een online marketingcampagne voor het voetlicht te brengen bij de juiste contactpersonen.

Opvallen, zeker in een tijd waarin iedereen al zijn pijlen op online marketing zet, vraagt om een gedegen, doelgerichte aanpak.

Oplossing

Samen met Eventfabriek hebben we in een workshop hun positionering tegen het licht gehouden en deze gebruikt als basis voor de verschillende campagnes gericht op Event en Marketing professionals.

We schreven 4 uitgebreide artikelen op basis van interviews met Niels Oostenrijk en bundelden deze ook in een door ons opgemaakt whitepaper. Naast het versturen van een nieuwsbrief werd de doelgroep op LinkedIn bereikt door middel van; 2 naamsbekendheidscampagnes, 2 websiteverkeer campagnes en 2 lead campagnes. Daarnaast zijn er ook verschillende aanpassingen aan de website van Eventfabriek gedaan met als doel (én resultaat) het verhogen van conversie.

Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project

Emma Stroosma

Emma Stroosma

Marketeer

Maxim Laan

Maxim Laan

Marketeer

Sam van Dalen

Sam van Dalen

Contentcreator

Sam Verloop

Sam Verloop

Designer

Ties Morskate

Ties Morskate

Merkstrateeg

Tal Gonen

Tal Gonen

Strateeg

Vrijblijvend advies 

Welke aanpak past bij jouw bedrijf? Met concrete voorbeelden vertel ik je precies wat mogelijk is, en welke resultaten je gaat realiseren. In 30 minuten weet je precies wat we bieden.

Plan een gesprek