De bedrijven van de Muller Groep en Brecon zijn gefuseerd tot het nieuwe merk SRBA (Smart Reliable Building Achievements). Dagelijks werken zo’n 650 mensen bij het bedrijf aan aansprekende interieurbouw projecten.
Merkelijkheid kreeg de opdracht om de nieuwe positionering te ontwikkelen van dit fusiemerk. Daarnaast moest deze nieuwe positionering vertaald worden naar middelen zoals website en beeldtaal (video & fotografie). De opdracht werd ons gegund begin december 2022 en de nieuwe positionering en website moesten twee maanden later worden gelanceerd, we hadden dus twee maanden doorlooptijd. We zijn niet alleen trots op het resultaat maar ook op het halen van de deadline!
In een positioneringstraject is samen met de kerngroep, bestaande uit de directies en adviseurs van de twee voormalige bedrijven, op een interactieve manier tot de nieuwe positionering gekomen. De markt is onderzocht door in kaart te brengen hoe andere bedrijven actief in de bouw- en controlled-environment zich positioneren. Door dit te onderzoeken en deze spelers in de Merkelijkheid positioneringsmatrix te plaatsen constateerden we dat er ruimte was voor een meer progressief en sociaal merk in deze markt. Dit sloot goed aan bij de ambitie van de organisatie. Andere merkaspecten zoals het merkarchetype en communicatieniveau werden besproken en uiteindelijk gekozen. Uiteindelijk koos SRBA voor het merkarchetype “Hero”, waarbij het niet alleen gaat om de ongeveer 600 helden die dagelijks werken aan projecten van de groep, maar ook om de mensen die in dat soort omgevingen (ruimtes) werken aan “de wereld van morgen”.
“SRBA streeft ernaar om betere omgevingen te creëren waarin mensen gestimuleerd en in staat gesteld worden om hun bijdrage te leveren aan de wereld van morgen. Wij zijn enorm trots op ons nieuwe fusiebedrijf, de mensen die er werken én de website!”
Bekijk hier de website van dit voorbeeldbedrijf voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van duurzame en veilige voorzieningen om in te wonen of te werken.
De positionering en de website zijn opgeleverd en we gaan als partners in de komende periode verder bouwen aan meer merkwaarde, traffic en conversie. Vanuit de divisie “controlled environment” is er bijvoorbeeld een inbound contentmarketingstrategie opgebouwd vanuit de oorspronkelijke entiteit. Deze contentmarketingstrategie moet ook weer voor SRBA worden gerealiseerd en een bijdrage leveren aan de verdere organische groei in de Benelux en daarbuiten.
Na het positioneringstraject hebben wij de vertaalslag gemaakt naar middelen. We waren verantwoordelijk voor de website, de fotografie, videoproductie, tekst redactie en blijven als externe marketingpartner betrokken bij het verder ontwikkelen van het merk.
De wereld van morgen wordt gemaakt in een cleanroom waarin het mogelijk is te werken met deeltjes in de grootte van nanometers (een miljoenste deel van 1 millimeter), of in een toonaangevend kantoorgebouw waar de regels van samenwerken en creatie opnieuw worden gedefinieerd. Maar die wereld van morgen kan ook ontstaan in een sportaccommodatie waar een topsporter zich optimaal kan voorbereiden op de belangrijkste wedstrijd van het jaar, in een onderzoekslab van een universiteit, of in een 150 appartementen tellend woning complex waar mensen genieten en opladen. Wat verbind deze werelden? In elke wereld draait het uiteindelijk altijd om de mensen. Die worden in die omgevingen gestimuleerd en in staat gesteld, om een bijdrage te leveren aan de wereld van morgen.
SRBA werkt hard aan de ontwikkeling van de digitale transitie, wij willen vanaf engineering en ontwerp tot aan automatisering en mogelijk in de toekomst robotisering van productie, een voorloper zijn. We moeten zuiniger omgaan met grondstoffen, daarom zal SRBA steeds meer een bijdrage op het gebied van circulariteit stimuleren en gaan leveren.
De missie van SRBA is om vóór 2030 een voorbeeldbedrijf te zijn op Europees niveau met innovatieve producten, processen en diensten voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van duurzame en veilige voorzieningen om in te wonen of te werken. Deze missie kan alleen bereikt worden met enthousiaste en gedreven mensen, ónze mensen! Bijna elke dag werken er 150 SRBA teamleden aan die toekomst visie. Ons team is gebalanceerd en bestaat uit bedenkers, bouwers en experts. Samen met circa 500 ervaren en gemotiveerde mensen in de flexibele schil, werken we aan ruimtes voor de wereld van morgen.
SRBA wil een ondersteunende en inclusieve omgeving bieden voor al haar teamleden. Ons bedrijf is gebouwd op familiaire waarden, waarbij elk individu de kans krijgt zich binnen onze onderneming te ontwikkelen. Samen hebben wij in de afgelopen decennia een reputatie opgebouwd waarbij innovatie, kwaliteit en betrouwbaarheid elke keer weer bewezen worden en onze tevreden relaties en onze teamleden de basis vormen voor onze toekomst.