SRBA Group
De bedrijven van de Muller Groep en Brecon zijn gefuseerd tot het nieuwe merk SRBA (Smart Reliable Building Achievements). Dagelijks werken zo'n 650 mensen bij het bedrijf aan aansprekende interieurbouw projecten. Merkelijkheid kreeg de opdracht om de nieuwe positionering te ontwikkelen van dit fusiemerk. Daarnaast moest deze nieuwe positionering vertaald worden naar middelen zoals website en beeldtaal (video & fotografie). De opdracht werd ons gegund begin december 2022 en de nieuwe positionering en website moesten twee maanden later worden gelanceerd, we hadden dus twee maanden doorlooptijd. We zijn niet alleen trots op het resultaat maar ook op het halen van de deadline!
Merkelijkheid was de marketing buitenboordmotor van 2023 tot en met 2024.
Looptijd
Workshop Positionering, Huisstijl, Website, Video, Fotografie.
Deliverables
Binnen enkele maanden is er vanuit verschillende fusiebedrijven een nieuw en onderscheidend merk op de markt gezet.
Resultaat
Ruimtes voor de wereld van morgen
In een positioneringstraject is samen met de kerngroep, bestaande uit de directies en adviseurs van de twee voormalige bedrijven, op een interactieve manier tot de nieuwe positionering gekomen. De markt is onderzocht door in kaart te brengen hoe andere bedrijven actief in de bouw- en controlled-environment zich positioneren. Door dit te onderzoeken en deze spelers in de Merkelijkheid positioneringsmatrix te plaatsen constateerden we dat er ruimte was voor een meer progressief en sociaal merk in deze markt. Dit sloot goed aan bij de ambitie van de organisatie. Andere merkaspecten zoals het merkarchetype en communicatieniveau werden besproken en uiteindelijk gekozen. Uiteindelijk koos SRBA voor het merkarchetype “Hero”, waarbij het niet alleen gaat om de ongeveer 600 helden die dagelijks werken aan projecten van de groep, maar ook om de mensen die in dat soort omgevingen (ruimtes) werken aan “de wereld van morgen”.
“SRBA streeft ernaar om betere omgevingen te creëren waarin mensen gestimuleerd en in staat gesteld worden om hun bijdrage te leveren aan de wereld van morgen. Wij zijn enorm trots op ons nieuwe fusiebedrijf, de mensen die er werken én de website!”
Bekijk hier de websiteWerkzaamheden
De positionering en de website zijn opgeleverd en we gaan als partners in de komende periode verder bouwen aan meer merkwaarde, traffic en conversie. Vanuit de divisie “controlled environment” is er bijvoorbeeld een inbound contentmarketingstrategie opgebouwd vanuit de oorspronkelijke entiteit. Deze contentmarketingstrategie moet ook weer voor SRBA worden gerealiseerd en een bijdrage leveren aan de verdere organische groei in de Benelux en daarbuiten.
- Positionering
- Website
- Fotografie
- Visual identity
- Projectmanagement
- SEO
- SEA
- Interview
- Tekstproductie
- Video
- Dashboarding
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Jurrian Bevelander
Videograaf
Jens Diepenhorst
Developer
Sam Verloop
Designer
Ties Morskate
Merkstrateeg
Tal Gonen
Strateeg