Wisseloord Studios
Wisseloord is een begrip in de muziekwereld. Zowel de nationale en internationale top van artiesten, producers, schrijvers en technici weten Wisseloord al decennia te vinden. Wisseloord is bekend om de befaamde studio’s, de groten der aarde hebben hier hun muziek opgenomen.
Merkelijkheid is de marketing buitenboordmotor van Wisseloord sinds 2019
Looptijd
Website, Video, Tekstproductie, SEA campagne, SEO optimalisatie, Dashboarding.
Deliverables
Wisseloord is sinds onze samenwerking snel gegroeid in meerdere landen. Inmiddels heeft het merk vestigingen in Hilversum, Parijs, Milan en Tallinn.
Resultaat
Een unieke digitale experience voor de Wisseloord
Wisseloord is een begrip in de muziekwereld. Zowel de nationale en internationale top van (aankomende) artiesten, producers, schrijvers en technici weten Wisseloord al decennia te vinden. Wisseloord is bekend om de befaamde studio’s, de groten der aarde hebben daar hun muziek opgenomen, van Michael Jackson tot aan Sting, van 50 Cent tot aan Elton John!
Wisseloord → de music-hub van gerenommeerde professionals en aankomend talent
Onder aansturing van producer en Wisseloord CEO, Malik Berrabah is deze unieke locatie inmiddels meer geworden dan alleen de beroemde studio’s. De Wisseloord Academy en House of Music vormen een integraal onderdeel van deze unieke plek in de Hilversumse bossen. Hier draait alles om muziek maar ook om de business rondom de muziek. Met recht is dan ook te spreken van een “music-hub en de place to be” voor een succesvolle muziek-carrière, nieuwe sounds en een innovatieve industrie. Honderden studenten vanuit de hele wereld ontmoeten, leren en ontwikkelen samen met de professionals. Dat maakt de Academy uniek in zijn soort. De muziek die wordt gemaakt wordt uitgebracht en gepromoot in de House of Music. Kortom, alles komt op deze plek bij elkaar!
Die positionering als music-hub waar gerenommeerde professionals en aankomend talent elkaar ontmoeten, kennis delen en waar vernieuwing ontstaat vroeg ook om een innovatieve digitale exponent. Dat Merkelijkheid werd gevraagd door CEO Malik Berrabah om deze online omgeving te realiseren was dan ook een opdracht waar we niet lang over hoefden na te denken.
In de oriëntatiefase werd een plan van wensen en eisen geformuleerd. Dit werd vertaald naar een wireframe en daarna volgde de creatieve vertaalslag. Het websiteconcept en de vormgeving was een succes en werd na wat tweaken en fine-tuning omarmd. Daarna volgde de gefaseerde technische realisatie, het testen en de livegang.
We zijn met name erg trots op de digitale 3D user-experience die de bezoeker de mogelijkheid geeft door de verschillende beroemde studio’s te lopen maar ook op de digitale huisstijl die de drie merken met elkaar verbindt en de unieke eigenschappen en positionering als music-hub verder versterkt.
Inmiddels is bekend geworden dat de nieuwe digitale identiteit heeft bijgedragen aan meer boekingen van studio’s, meer studenten en nieuwe business opportunity’s.
Thanks to Merkelijkheid for the hard work, support and for thinking with us about how to show to the world the new Wisseloord and all its activities, that are booming nowadays.
Malik Berrabah
-
Wisseloord Studios & Academy
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Jens Diepenhorst
Developer
Sam Verloop
Designer
Rikkert Honing
Designer
Jurrian Bevelander
Videograaf
Ties Morskate
Merkstrateeg