Wisseloord is een begrip in de muziekwereld. Zowel de nationale en internationale top van artiesten, producers, schrijvers en technici weten Wisseloord al decennia te vinden. Wisseloord is bekend om de befaamde studio’s, de groten der aarde hebben hier hun muziek opgenomen.
Wisseloord is een begrip in de muziekwereld. Zowel de nationale en internationale top van (aankomende) artiesten, producers, schrijvers en technici weten Wisseloord al decennia te vinden. Wisseloord is bekend om de befaamde studio’s, de groten der aarde hebben daar hun muziek opgenomen, van Michael Jackson tot aan Sting, van 50 Cent tot aan Elton John!
Onder aansturing van producer en Wisseloord CEO, Malik Berrabah is deze unieke locatie inmiddels meer geworden dan alleen de beroemde studio’s. De Wisseloord Academy en House of Music vormen een integraal onderdeel van deze unieke plek in de Hilversumse bossen. Hier draait alles om muziek maar ook om de business rondom de muziek. Met recht is dan ook te spreken van een “music-hub en de place to be” voor een succesvolle muziek-carrière, nieuwe sounds en een innovatieve industrie. Honderden studenten vanuit de hele wereld ontmoeten, leren en ontwikkelen samen met de professionals. Dat maakt de Academy uniek in zijn soort. De muziek die wordt gemaakt wordt uitgebracht en gepromoot in de House of Music. Kortom, alles komt op deze plek bij elkaar!
Die positionering als music-hub waar gerenommeerde professionals en aankomend talent elkaar ontmoeten, kennis delen en waar vernieuwing ontstaat vroeg ook om een innovatieve digitale exponent. Dat Merkelijkheid werd gevraagd door CEO Malik Berrabah om deze online omgeving te realiseren was dan ook een opdracht waar we niet lang over hoefden na te denken.
In de oriëntatiefase werd een plan van wensen en eisen geformuleerd. Dit werd vertaald naar een wireframe en daarna volgde de creatieve vertaalslag. Het websiteconcept en de vormgeving was een succes en werd na wat tweaken en fine-tuning omarmd. Daarna volgde de gefaseerde technische realisatie, het testen en de livegang.
We zijn met name erg trots op de digitale 3D user-experience die de bezoeker de mogelijkheid geeft door de verschillende beroemde studio’s te lopen maar ook op de digitale huisstijl die de drie merken met elkaar verbindt en de unieke eigenschappen en positionering als music-hub verder versterkt.
Inmiddels is bekend geworden dat de nieuwe digitale identiteit heeft bijgedragen aan meer boekingen van studio’s, meer studenten en nieuwe business opportunity’s.
Toen de positionering een stevig fundament vormde, hebben we de middelen mogen ontwikkelen. We hebben op basis van een plan van vereisten, een wireframe en designelementen gebouwd aan de nieuwe website waar de beeldtaal de positionering nog verder versterkt. Ook waren we verantwoordelijk voor de fotografie, video producten en het schrijven van de juiste website teksten.
Awwwards are the Website Awards that recognize and promote the talent and effort of the best developers, designers and web agencies in the world.
Honors: The Awwwards jury is proud to declare this website Honors in recognition of the great talent and effort invested in its creation.
Mobile Excellence: Awwwards proudly gives this website a Mobile Excellence Award for achieving the necessary scores in terms of Mobile Friendliness, Performance, Best Practices / PWA, and Usability.
Voor de Wisseloord Studios en dan specifiek voor de Academy is de toestroom van nieuwe muzikale talenten belangrijk. Aan Merkelijkheid werd ook gevraagd door middel van aansprekende content de Academy verder onder de aandacht te brengen. We hebben met één team van cameramensen, content marketeers en interviewers een aantal studenten, leraren en de CEO van Wisseloord geïnterviewd, gefilmd en waren verantwoordelijk voor de tekstproductie.
Hieronder enkele resultaten:
Samen met onze opdrachtgevers bouwen wij unieke en succesvolle merken. Van markt- en merkonderzoek tot aan storytelling, van websites tot aan online marketing.