GS1 Nederland
Het is het jaar 1974: in Amerika wordt de eerste barcode op een pakje kauwgom gescand. Twee jaar later haalt Albert Heijn de barcode naar Nederland. Omdat product identificatie alleen werkt als de hele keten het omarmt, was er behoefte aan een neutrale partij (stichting) voor supermarkten en leveranciers. Die partij had als doel om de hele keten efficiënter te maken. Daarom is GS1 Nederland opgericht.
Merkelijkheid is sinds 2018 de marketing buitenboordmotor van GS1 Nederland.
Looptijd
Positionering Barcode, Positionering GS1, Huisstijl, Whitepapers, Fotografie, Video, LinkedIn campagne en distributie, Dashboarding
Deliverables
GS1 Nederland is getransformeerd naar een innovatief merk met een veel groter bereik in de voor hun relevante sectoren.
Resultaat
GS1 Nederland en Merkelijkheid
GS1 Nederland en Merkelijkheid werken al een tijd samen. We waren als contentpartner betrokken bij diverse thema’s. Zo hebben we de campagne “de enige barcode met waarde” ontwikkeld en de distributie en middelen gerealiseerd om deze herpositionering van de barcode kracht bij te zetten. Toen de barcode zijn 45-jarige jubileum vierde, waren we verantwoordelijk voor de feestelijke tewaterlating van 45 flamingo’s voor het kantoorpand én de adoptie van een zebra in Artis. We schreven artikelen, droegen zorg voor de fotografie en realiseerden whitepapers.
Medio 2022 werd Merkelijkheid gevraagd de nieuwe strategie te vertalen naar een onderscheidende positionering: heldere data voor een duurzame wereld, samen met GS1
Heldere data voor een duurzame wereld, samen met GS1
Bij GS1 Nederland zijn meer dan 35.000 bedrijven en instellingen aangesloten. Samen met deze organisaties maakt GS1 sectorbrede afspraken hoe we productdata efficiënt en inzichtelijk maken. Dit zorgt voor heldere data en een duurzame wereld.
Product-identificatie is belangrijker dan ooit. Het is de basis voor circulariteit, flexibele supply chains en voedsel- en patiëntveiligheid. Dit zijn dé maatschappelijke thema’s waar we meer dan ooit mee te maken hebben. De hoeveelheid data rond producten en processen is exponentieel toegenomen. In het kanaliseren van al die data is een belangrijke rol weggelegd voor GS1. Met unieke identificatiecodes van GS1, onder andere de barcode, de QR-code van GS1 en het delen van heldere en eenduidige data, laat GS1 de reis van het product zien. Van grondstof tot eindgebruiker! GS1 is een internationale not-for-profit partner voor retailers, zorginstellingen en leveranciers.
Samen met GS1:
- Positionering(en)
- Concepten
- Design/DTP
- Campagnes
- Dashboarding
- Interview en tekst
- Whitepapers
- Fotografie
- Video
- LinkedIn marketing en distributie
- Events & Projectmanagement
Videocontent & online vindbaarheid
Naast het concept waren we verantwoordelijk voor de productie en de distributie (organisch en LinkedIn advertising) van deze informatieve video over het Digitale Product Paspoort (DPP).
Het is fijn samenwerken met deze professionals. Naast kennis en kunde zorgen ze altijd voor een creatieve twist!
Marieke van der Spruit
-
GS1 Nederland
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Jens Diepenhorst
Developer
Kirsten Houben
Projectmanager
Maxim Laan
Marketeer
Rikkert Honing
Designer
Ties Morskate
Merkstrateeg
Esther Barens
Officemanager