Interview & Tekst
Online marketing
Positionering
SEA
Webdesign
Webdevelopment

Soleo

Soleo is opgericht in 2008. Van B2C Salescenter ontwikkelde Soleo zich al snel tot multichannel contactcenter. Inmiddels beschikt Soleo over 10 locaties in de Benelux en één offshore locatie op Curaçao. De groeiende organisatie is de werkgever van ruim 900 werknemers. Nadat we medio 2018 al de positionering - magisch goed in klantcontact - mochten ontwikkelen, en de middelen zoals visual identity en website realiseerden, hebben we nu een unieke "Soleo werken bij" omgeving ontworpen en gerealiseerd. Deze op zichzelf staande website is daarnaast via API gekoppeld met Recruitee waardoor vacatures naadloos uitgewisseld en bijgewerkt worden!

soleo

Merkelijkheid is al sinds 2018 de marketing buitenboordmotor van Soleo.

Looptijd

Positionering, Marketingstrategie, Huisstijl, Websites, SEO, SEA, Videocontent, Fotografie

Deliverables

Soleo is van nieuw (buy-and-build) merk uitgegroeid tot een leidende speler in klantcontact met een unieke positionering en middelen.

Resultaat

soleo

Nieuwe ‘Werken Bij’ omgeving

Soleo is een snel groeiende organisatie. Er komen niet alleen telkens contactcenters bij, het bedrijf weet steeds meer aansprekende merken aan zich te verbinden met haar eigen unieke aanpak. Tegelijkertijd is er veel concurrentie op het gebied van de arbeidsmarkt, merken en contactcenters zijn allemaal op zoek naar mensen voor een klantenservice afdeling.

De recruiters van Soleo gebruiken een grote verscheidenheid aan kanalen om hun vacatures bij de juiste mensen te krijgen. Platforms zoals Recruitee helpen daarbij maar ze verspreiden hun vacatures daarnaast ook via Social Media. De website is daarbij een belangrijke thuisbasis, mensen die meer informatie willen bezoeken vaak als eerst de website. Voor de Werken Bij omgeving waren de vacatures onderdeel van de algemene Soleo website. Maar de algemene informatie op deze website was natuurlijk op klanten gericht. Soleo zocht dus naar een manier om haar potentiële werknemers op de juiste manier te ontvangen en informeren. De Werken Bij Soleo omgeving.

Full service contactcenter

Als full service contactcenter biedt Soleo klantcontact via alle kanalen. Van Inbound Sales en Online Chat tot Outbound Acquisitie en Leadcampagnes en zoveel meer. Juist de gecombineerde inzet van mens en technologie zorgt voor de gewenste resultaten voor hun opdrachtgevers. De menselijke factor in de dialoog met klanten is en blijft belangrijk, al zal de inzet veranderen. Technologische oplossingen stellen Soleo in staat klantcontact efficiënt en effectief af te handelen en mensen vrij te maken voor het bieden van gepersonaliseerde oplossingen.

Al in de ontwerpfase gaat Soleo in gesprek over hoe en waar technologie ingezet kan worden. Daarin staat altijd centraal dat de inzet van technologie moet leiden tot betere relaties tussen hun opdrachtgevers en hun klanten. De belangrijkste waarde van onze totaalstrategie is dat hierin alle losse onderdelen slim en logisch met elkaar verbonden zijn. Het lijkt wel magie, maar het is een kunde.

 

Het verschil dat wij hebben mogen ontwikkelen

In 2018 positioneerden wij het merk Soleo al. We waren daarnaast verantwoordelijk voor het logo, de huisstijl, het webdesign, de websiteontwikkeling en de content (beelden en tekst). In 2022 hebben we op het bestaande WordPress platform een technische en design-upgrade doorgevoerd waardoor de Soleo website weer helemaal klaar is voor de komende jaren.

Tegen het einde van 2022 zijn wij gevraagd om ook de “Werken Bij” website te verzorgen. Daarbij moest er niet alleen een volledig nieuwe website met een eigen stijl (conform huisstijl) ontworpen en gebouwd worden, wij moesten ook meedenken over de strategie. Dat laatste begon bij de keuze voor het subdomein maar leidde ook tot een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en het opstellen van een SEO/SEA plan. Vervolgens kon de website ontworpen en gebouwd worden.

 

Snel schakelen, meedenken en professioneel; dat zijn de 3 woorden die bij mij opkomen als ik aan onze samenwerking denk. Door de projectmatige aanpak in combinatie met een flexibele instelling heeft Merkelijkheid de Soleo website verder gebracht dan vooraf verwacht. Ik kijk uit naar verdere in- en aanvulling met verschillende vormen van content.

Sandra Hulsenboom

-

Soleo Groep

Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project

Emma Stroosma

Emma Stroosma

Marketeer

Jens Diepenhorst

Jens Diepenhorst

Developer

Kirsten Houben

Kirsten Houben

Projectmanager

Sam Verloop

Sam Verloop

Designer

Ties Morskate

Ties Morskate

Merkstrateeg

Tal Gonen

Tal Gonen

Strateeg

Vrijblijvend advies 

Welke aanpak past bij jouw bedrijf? Met concrete voorbeelden vertel ik je precies wat mogelijk is, en welke resultaten je gaat realiseren. In 30 minuten weet je precies wat we bieden.

Plan een gesprek