LinkedIn Adverteren

Uitgebreide informatie over LinkedIn adverteren

Lees op deze pagina alles over LinkedIn adverteren. Scroll omlaag voor een overzicht van onderwerpen en veelgestelde vragen.

Merkstrateeg
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk met ruim 1 miljard leden in 200 landen. Hét kanaal om jouw (B2B) doelgroep direct te bereiken. Ties

LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk met ruim 875 miljoen leden in 200 landen. Dankzij haar zakelijke focus heeft het platform een unieke positie in ons social media landschap bemachtigd. Naast de standaard functionaliteiten zoals een persoonlijk profiel, bedrijfspagina of groep biedt LinkedIn een aantal extra, betaalde functionaliteiten. Deze functies richten zich voornamelijk op het vinden en trainen van talent of nieuwe opdrachtgevers. Misschien ben je al bekend met LinkedIn Recruiter, LinkedIn Sales Navigator of LinkedIn Advertising? Wij duiken met onze artikelen in LinkedIn Advertising, het platform waarmee je op LinkedIn en het LinkedIn Audience Network adverteert.

Op LinkedIn adverteren is wat ons betreft een onmisbaar onderdeel van elk gedegen B2B online marketing plan. De zakelijke focus en verschillende advertentiemiddelen maken het een fijn platform om bij (potentiële) opdrachtgevers onder de aandacht te komen, maar wat het advertentieplatform echt uniek maakt zijn de zakelijke kenmerken waarmee je een doelgroep samenstelt. Met kenmerken zoals functietitel, bedrijfsnaam, opleiding of branche stel je namelijk een zeer specifieke doelgroep samen. Benieuwd wat je moet doen om het volledige potentieel van LinkedIn te benutten? Lees verder, dan delen we onze ervaringen, inzichten én voorbeelden.

We delen onze inzichten en ervaringen met LinkedIn adverteren en bieden antwoord op een aantal vaak gestelde vragen. Regelmatig plaatsen we nieuwe informatie, voorbeelden en inzichten. Beantwoorden wij jouw vraag nog niet? Stel de vraag per mail en we voegen het met plezier toe!

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

Wat zijn de voordelen van LinkedIn als B2B advertentieplatform?

LinkedIn is wereldwijd, maar zeker ook in Nederland hét zakelijke social media platform waar jouw potentiële B2B relaties en klanten op zoek gaan naar informatie en inspiratie. Waar de meeste bedrijven, zowel B2B als B2C, al wel een bedrijfspagina hebben en het platform gebruiken om nieuwe werknemers te vinden wordt LinkedIn adverteren veel minder toegepast. En dat terwijl het zoveel mogelijkheden biedt! Met organische LinkedIn activiteit blijf je toch vooral binnen je eigen eerste-, tweede- en misschien derdegraads netwerk zichtbaar. Met LinkedIn adverteren realiseren we zichtbaarheid onder een grotere doelgroep. Dit zijn onze vijf belangrijkste redenen om dit jaar nog budget vrij te maken en te starten met Linkedin adverteren:

  • LinkedIn is het grootste zakelijke social media platform
  • Jouw concurrentie gebruikt LinkedIn Advertising nog niet
  • LinkedIn advertising biedt een unieke kans: meetbare outbound marketing
  • Adverteren op LinkedIn is zeer kosten efficiënt
  • Bereik precies de juiste doelgroep én leer deze beter kennen

Deze redenen zetten we uitgebreid uiteen in B2B adverteren: de voordelen van LinkedIn Advertising

LinkedIn gebruik wereldwijd 2023

 

LinkedIn is een onmisbaar zakelijk platform, maar waarom?

Waarom zou je LinkedIn gebruiken? Vaak zien we dat LinkedIn alleen nog gebruikt wordt als kaartenbak of online CV en dat is zonde. LinkedIn is het grootste zakelijke social media platform en biedt unieke mogelijkheden om te verbinden met ander professionals en bedrijven in jouw vakgebied. We vertellen je graag waarom LinkedIn in onze ogen een waardevol social netwerk is, de meest gebruikte redenen om gebruik te maken van LinkedIn zijn:

  • Hét platform voor professioneel netwerken
  • Banen én nieuwe collega’s zoeken
  • Zichtbaarheid en personal branding
  • Kennis en advies uitwisselen
  • Bedrijfspromotie
  • Onderzoek naar potentiële partners of klanten
  • Carrièreontwikkeling en advies

Om meer uit je LinkedIn profiel te halen delen we ook een aantal tips:

  1. Optimaliseer je profiel. Denk aan een professionele profielfoto, een achtergrondafbeelding, een duidelijke en professionele kopregel én een boeiende samenvatting over jouw expertise, professionele achtergrond, vaardigheden en doelen. Vergeet niet al je relevante werkervaring, opleidingen en certificaten toe te voegen.
  2. Breid je netwerk uit: Begin met mensen die je al kent zoals collega’s, familie, vrienden en bestaande zakelijke relaties. Durf ook verbinding te maken met interessante personen die je nog niet kent, maar voeg dan wel een persoonlijk bericht bij je uitnodiging waarin je jezelf voorstelt.
  3. Deel regelmatig waardevolle inhoud. Denk aan artikelen of updates die passen bij jouw werkveld, bijvoorbeeld berichten vanuit de organisatie waar je werkt. Deel je direct een post van je werkgever? Vergeet dan niet een klein stukje tekst bij te voegen, bijvoorbeeld waarom het een relevant stuk is of wat jij daaraan hebt bijgedragen. Zo maak je het voor jouw volgers een stuk interessanter.
  4. Wees actief: Probeer regelmatig, bijvoorbeeld één keer per week in te loggen. Plaats niet alleen zelf content, maar reageer ook op de content van anderen en wees actief binnen je netwerk. Het kan helpen jezelf een doel te stellen, bijvoorbeeld wekelijks één (eigen) update plaatsen.

In ons volledige artikel bieden we ook tips voor managers, teamleiders, eigenaren en marketeers die het gebruik van LinkedIn binnen hun organisatie willen vergroten. Benieuwd naar deze tips en hoe je jouw team aan de effectief aan de slag krijgt met LinkedIn? Lees dan ons artikel Waarom LinkedIn een onmisbaar B2B platform is én hoe je het gebruikt.

Waarom LinkedIn gebruiken? LinkedIn is het grootste zakelijke social media platform en biedt unieke mogelijkheden om te verbinden met andere professionals in jouw vakgebied.

B2B LinkedIn advertentie voorbeelden

Dankzij de verschillende campagnedoelen, advertentiemogelijkheden en doelgroep kenmerken kan je LinkedIn op zeer uiteenlopende manieren inzetten ter ondersteuning van je marketing en sales activiteiten. Hoewel het nog relatief weinig merken LinkedIn advertenties inzetten, zien wij hier juist kansen én positieve resultaten bij onze klanten die al gestart zijn met LinkedIn adverteren.  We maken het graag concreet met B2B LinkedIn advertentie voorbeelden. We delen alles van doelstelling tot aan anonieme resultaten én zetten deze af tegen onze eigen LinkedIn Benchmark.

Adverteren op LinkedIn: account based sales ondersteuning in b2bAccount based sales ondersteunen met LinkedIn campagne

LinkedIn is hét platform waarmee je gegarandeerd zichtbaarheid realiseert bij de beslissing makers van bedrijven waar jij graag (meer) zaken mee doet. Voor een Nederlands bedrijf dat wereldwijd actief is in de high-tech en semicon industrie bouwen en optimaliseren wij regelmatig campagnes ter ondersteuning van hun account based sales teams. Het voordeel van deze aanpak is de zeer specifieke doelgroep, meestal bestaat deze uit één of enkele bedrijven in combinatie met de juiste functietitels. Daardoor kunnen we onze doelgroep heel gericht aanspreken.

B2B product lanceren met LinkedIn campagne

Vorig jaar introduceerde één van onze opdrachtgevers, een Nederlandse machinebouwer, een nieuw product waarmee zij zowel haar bestaande als potentiële nieuwe klanten een totaal nieuwe verpakkingsoplossing biedt. Hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen kennismaken met dit nieuwe, innovatieve product? Door een juiste mix van verschillende middelen zoals de nieuwsbrief, artikelen, het bekende dealernetwerk én adverteren op LinkedIn hebben we in korte tijd veel zichtbaarheid en websiteverkeer gerealiseerd. We richtte ons in deze campagne tot Retailers in zowel Nederland als Duitsland.

In het volledige artikel delen we nog 3 voorbeelden van LinkedIn advertenties:

  • Apex Dynamics: Merkbekendheid opbouwen via LinkedIn
  • Waarom LinkedIn onmisbaar is ter ondersteuning van jouw beursbezoek
  • Waarom LinkedIn hét social media platform is voor leadgeneratie

Benieuwd naar de andere voorbeelden, de resultaten van alle voorbeelden én onze vergelijking met onze LinkedIn benchmark? Lees dan LinkedIn advertentie voorbeeld: 5 voorbeelden van B2B adverteren.

Wil jij meer weten over het inzetten van LinkedIn voor jouw bedrijf? Wij gaan graag met je in gesprek over de organische en betaalde kansen van LinkedIn!

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

Engagement op LinkedIn

Waar kijk jij naar om te beoordelen of de content die je op LinkedIn plaatst aanslaat bij je doelgroep? Engagement rate is een beproefd cijfer om je online prestaties te meten. Wij kijken graag naar dit cijfer omdat het in één oogopslag iets zegt over je prestaties, dit maakt een vergelijking over verschillende periodes eenvoudig. Daarom gebruiken we het LinkedIn engagement rate in onze maandelijkse online marketing rapportages. Er is echter één nadeel, LinkedIn biedt alleen een engagement rate per post en niet over je gehele bedrijfspagina. Dit hebben we opgelost door zelf te onderzoeken welke engagements LinkedIn meeneemt in haar engagement rate, zodat we deze berekening ook op de bedrijfspagina los kunnen laten. LinkedIn telt de volgende engagements:

  • kliks
  • likes
  • reacties
  • shares
  • nieuwe volgers

LinkedIn engagement rate uitgelegd: formule om je linkedin engagement rate te berekenen

Maar, wat is nu een goede LinkedIn engagement rate? Het antwoord op die vraag geven we je in het volledige artikel, LinkedIn engagement rate ontrafeld + benchmark.

LinkedIn advertising strategie

Met welke LinkedIn advertising strategie behaal jij maximaal resultaat? Wil je effectief adverteren op LinkedIn, dan komt er meer bij kijken dan een leuke post maken en deze boosten met een budget. Een relatief simpele strategie kan je in drie stappen opzetten, maar wat we vooral belangrijk vinden is dat je rekening houdt met je customer journey. Is jouw hoofddoel nieuwe leads? Vraag je dan eerst af of jouw doelgroep al bereid is om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een interessante download. Of kennen ze je misschien nog niet goed genoeg? Ben je überhaupt al bekend bij je doelgroep, of wil je jouw merk introduceren onder een nieuwe doelgroep? Denk voordat je van start gaat na over de customer journey. Hoe ziet deze eruit en in welke fase zit de groep die je aan wilt spreken?

Wij zijn ervan overtuigd dat een goede LinkedIn campagne past in de customer journey. Daarom werken we, zeker wanneer leadgeneratie het hoofddoel is, met meerdere campagnefases en verschillende campagnedoelstellingen. Hoeveel fases en welke campagnedoelen dit zijn, is uiteraard afhankelijk van je doelgroep én doelstelling. In ons volledige artikel delen we meer over onze visie op LinkedIn advertising strategie en loodsen we je door de drie stappen waarmee je zelf een strategie opstelt:

  • LinkedIn advertising campagne: fases en doelen
  • LinkedIn advertising budget
  • Campagnemiddelen

Onze uitgebreide toelichting lees je in het artikel “LinkedIn advertising strategie”

LinkedIn benchmark: CTR, CPC en CPM

LinkedIn benchmarkWelke resultaten mag je verwachten van een LinkedIn campagne? Voor een uitgebreid antwoordt op die vraag kijken we naar onze LinkedIn benchmark. Natuurlijk mag je weergaven, kliks, leads of sollicitanten verwachten. Maar hoeveel en tegen welke kosten is een complexere vraag, die sterk afhankelijk is van je campagnedoel. Met onze LinkedIn benchmark bieden we je een antwoord op deze vragen. Onze benchmark is gebaseerd op campagnes die wij uitvoeren voor onze opdrachtgevers, voornamelijk B2B organisaties actief in West-Europa. Zij willen met LinkedIn advertising voornamelijk nieuwe klanten werven. In dit deel van onze benchmark bespreken we de drie campagnefases die wij daarvoor gebruiken: merkbekendheid, websiteverkeer en leadgeneratie. Hierbij kijken we met name naar CTR, CPC en CPM maar we geven ook informatie over andere KPI’s, afgesteld op het campagnedoel.

Gemiddelde CTR per campagnefase

Hoeveel procent van je weergaven leidt tot een klik? De Click Through Rate (CTR) is een belangrijke KPI omdat het iets zegt over de interesse van de doelgroep in jouw advertenties. Hierbij is het belangrijk om te weten dat LinkedIn de CTR niet altijd op dezelfde manier meet. In een merkbekendheid campagne tellen veel meer kliks mee voor dit cijfer, zo telt ook een klik naar de bedrijfspagina of een like als klik. In campagnes gericht op websiteverkeer telt alleen een klik naar de landingspagina. Maar wat is de gemiddelde CTR?

  • Gemiddelde CTR merkbekendheidscampagne: 0,49%
  • Gemiddelde CTR websiteverkeer campagne: 0,74%
  • Gemiddelde CTR leadgeneratie campagne: 0,93%

Gemiddelde CPC per campagnefase

Hoeveel moet je gemiddeld besteden om op LinkedIn een klik te realiseren? Dit beoordelen we op basis van de Cost per Click (CPC). Uit onze benchmark halen we de gemiddelde CPC per campagnefase:

  • Gemiddelde CPC merkbekendheidscampagne:  €3,47
  • Gemiddelde CPC websiteverkeer campagne: €4,50
  • Gemiddelde CPC leadgeneratie campagne: €4,94

Gemiddelde CPM per campagnefase

Op LinkedIn is je Cost Per Mille (CPM) misschien wel de belangrijkste kostenfactor om in de gaten te houden, het bedrag dat het kost om je advertentie duizend keer te tonen. Dit bedrag wordt, anders dan bijvoorbeeld het aantal kliks, altijd op dezelfde manier vastgesteld. Daarom vinden wij het een goede KPI om campagnes met elkaar te kunnen vergelijken. Ook is het een betrouwbare factor om je budgetten op te baseren en is het een vaak gebruikte (standaard) biedstrategie. Maar, wat is een gemiddelde LinkedIn CPM per campagnefase?

  • Gemiddelde CPC merkbekendheidscampagne:  €15,01
  • Gemiddelde CPC websiteverkeer campagne: €26,21
  • Gemiddelde CPC leadgeneratie campagne: €36,66

Wat kan je met deze gemiddelden? We hopen je hiermee inzicht te geven in wat je mag verwachten van een LinkedIn campagne. Uiteraard is dit slechts een gemiddelde en kan dit per markt, doelgroep en zelfs in bijvoorbeeld vakantieperiodes sterk verschillen. In ons uitgebreide artikel “LinkedIn benchmark resultaten” gaan we daarom veel uitgebreider in op op deze KPI’s. We laten je daar niet alleen het gemiddelde zien, maar duiden ook de bandbreedte. De bandbreedte biedt veel meer nuance, waarmee we nog beter kunnen beoordelen of een campagne naar verwachting presteert of niet. Daarnaast vertellen we in ons uitgebreide artikel meer over andere KPI’s afgesteld op de campagnedoelen, zoals het bereik, het aantal weergaven per LinkedIn account en de gemiddelde kosten voor een LinkedIn lead.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

LinkedIn CPMLinkedIn adverteren, wat kost dat?

Laten we direct met de deur in huis vallen: ja, adverteren op LinkedIn is duurder dan adverteren op Facebook en Instagram en in veel gevallen ook duurder dan Google Ads. Toch blijft LinkedIn een kansrijk advertentieplatform, dankzij haar unieke mogelijkheden een B2B doelgroep te bereiken. Maar, wat mag je dan verwachten van de kosten voor het adverteren op LinkedIn? Wij zetten het uiteen per campagnedoel.

  • Gemiddeld genomen realiseren we voor € 100 campagnebudget in een merkbekendheidscampagne zo’n 6.662 weergaven onder gemiddeld 2.750 LinkedIn leden. Gemiddeld 2,4 weergaven per LinkedIn account dus.
  • Wanneer het campagnedoel videoweergaven is realiseren we gemiddeld zo’n 6125 weergaven voor € 100 campagnebudget.
  • Is je doel websiteverkeer? Voor € 100 campagnebudget realiseren wij gemiddeld 3.846 weergaven en 22 kliks.
  • Leadgeneratie op LinkedIn zien wij als zeer waardevol campagnedoel. Gemiddeld realiseren we voor € 100 campagnebudget 2,6 leads.

Weet je nog niet wat jouw campagnedoel is maar wil je toch een schatting om mee te rekenen? Gemiddeld houden wij rekening met  €16 voor 1.000 weergaven, maar realiseer je dat dit sterk verschilt per doel én doelgroep

Wil je meer weten over LinkedIn adverteren kosten? In het volledige artikel zetten we de verschillende campagnedoelen en bijbehorende LinkedIn kosten uitgebreid uiteen.

LinkedIn CPM begrijpen én gebruiken

Het begrip CPM, Cost Per Mille, is je waarschijnlijk wel bekend. Je komt het immers ook tegen op andere advertentieplatforms. Voor wie nog niet bekend is met CPM: dit betaal je gemiddeld voor iedere 1.000 weergaven. CPM kan je zowel op campagne als advertentie niveau bekijken en het is een handige KPI om je campagnes mee te beoordelen en sturen. Daarom duiken we iets dieper in de LinkedIn CPM, zodat jij weet hoe je het optimaal toepast.

LinkedIn CPM, gemiddelde CPM op LinkedIn voor merkbekendheid, websiteverkeer, videoweergaven en leadgeneratie

De LinkedIn CPM is een relatief eenvoudige KPI die je op verschillende manieren kunt gebruiken om je campagnes te analyseren en optimaliseren. We benoemen een aantal manieren:

  • Kostenbeheersing: één duidelijk cijfer waarmee je snel ziet hoeveel het kost om je campagne of advertentie weer te geven maakt het eenvoudig om de kosten te beperken wanneer de CPM te ver oploopt.
  • Budgetplanning: Als je van tevoren ongeveer weet welke CPM je kunt verwachten kan je dit gebruiken om je budget en de grootte van je doelgroep op elkaar aan te laten sluiten.
  • Doelgroep optimalisatie: de gemiddelde CPM is niet voor elke doelgroep gelijk. Op basis van de CPM kan je keuzes maken om je verschillende doelgroepen zo kosteneffectief mogelijk te benaderen.
  • Vergelijking met andere platforms: CPM maakt het vergelijken van verschillende advertentieplatforms heel eenvoudig: op welk platform bereik je jouw doelgroep zo (kosten)effectief mogelijk?
  • Meetbaarheid en ROI: Leveren de campagnes het gewenste resultaat? CPM is één van de factoren waarmee je eenvoudig vaststelt hoe een campagne presteert.
  • Optimalisatie: net als andere campagne KPI’s is CPM een waardevolle factor om op te optimaliseren en zo je advertentie uitgaven én campagne effectiviteit te verbeteren.

Beïnvloedende factoren CPM

Wil je LinkedIn campagnes optimaliseren op basis van je CPM, dan moet je goed begrijpen hoe het werkt en welke factoren invloed hebben op de LinkedIn CPM. De belangrijkste factoren zijn:

  • Doelgroep
  • Concurrentie
  • Seizoenen
  • Biedstrategie
  • Type advertentie
  • Campagnedoel
  • Relevantie van de advertentie
  • Kwaliteit van de advertentiebestemming
  • Netwerk en apparaten

In ons volledige artikel over de LinkedIn CPM leggen we elk van deze factoren uitgebreid uit én bieden we een aantal tips om deze factoren in te zetten voor een lagere CPM.

LinkedIn CPM is hoger ten opzichte van andere platforms

Inderdaad, LinkedIn is een relatief duur advertentieplatform. Maar de echte vraag is: zijn de hogere kosten het waard? Dit verschilt natuurlijk sterk per bedrijf, per doel, per dienst of product en per doelgroep. In ons volledige artikel “LinkedIn CPM: een volledige uitleg” leggen we je graag uit waarom, juist B2B georiënteerde organisaties, LinkedIn als advertentieplatform ondanks de hogere CPM niet links moeten laten liggen.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Aan de slag met adverteren op LinkedIn

Wil je starten met adverteren op LinkedIn maar weet je niet waar te beginnen? Wij helpen je op weg met de volgende stappen:

  • LinkedIn advertentieaccount creëren
  • Advertentieformat bepalen: campagnedoel en boodschap
  • Doelgroep samenstellen
  • Budget bepalen
  • LinkedIn Campagne Manager
  • LinkedIn Insight Tag
  • Campagne lanceren
  • LinkedIn campagne optimaliseren

We lichten de belangrijkste stappen kort toe. In het volledige artikel “adverteren op LinkedIn” zetten we elke stap uitgebreid uiteen.

Advertentieformat bepalen

Welke boodschap wil je overdragen aan jouw doelgroep? Denk hierbij na over het beeld en tekst, maar ook over het doel van je campagne. Het campagnedoel heeft grote invloed op je advertenties, omdat de advertentie opties per campagnedoel verschillen. Onderstaande tabel biedt je een handig overzicht van de mogelijke advertenties per campagnedoel.

LinkedIn adverteren: advertenties per campagnedoel

Doelgroep samenstellen op LinkedIn

Op LinkedIn kan je jouw doelgroep op een aantal verschillende manieren instellen. Je begint met de taal en het geografische gebied. Per campagne is slechts één taal mogelijk, maar geografische gebieden kun je mixen. Daarna kan je jouw doelgroep samenstellen op basis van verschillende zakelijke eigenschappen zoals de industrie waarin ze werken, hoeveel werknemers bij een bedrijf werken, welke functies de mensen in jouw doelgroep uitvoeren of bijvoorbeeld welke opleiding zij gedaan hebben.

Daarnaast heb je in LinkedIn verschillende mogelijkheden om doelgroepen buiten het netwerk samen te stellen, bijvoorbeeld op basis van je websiteverkeer, een offline event of je mailinglijst.

Budget bepalen

Vier factoren hebben invloed op je budget:

  • Doelgroep grootte
  • Aantal advertentiefases
  • Advertentieformat
  • Looptijd

Wanneer je een budget voor je LinkedIn campagne vaststelt, kijk dan niet alleen naar je beschikbare middelen maar probeer een zo goed mogelijke inschatting te maken van wat deze campagne nodig heeft aan budget. Je campagne verbetert aanzienlijk wanneer je het budget afstemt op je doelgroep grootte. Voldoende zichtbaarheid onder een kleinere doelgroep heeft onze voorkeur boven het schieten met hagel op een grotere doelgroep, net als met elke andere vorm van adverteren geldt ook op LinkedIn: herkenbaarheid van je merk en campagne vraagt om herhaling.

Vraag jezelf ook af hoeveel advertentiefases je nodig hebt om jouw boodschap goed over te brengen, welke campagnedoelen hierbij passen en hoe lang je de campagne wilt laten lopen. Daarnaast is het belangrijk dat LinkedIn een minimaal advertentiebudget van €10 per dag hanteert.

Campagne optimaliseren

Als je campagne eenmaal loopt, ben je er natuurlijk nog niet! Tijd om de data uit je campagne te gebruiken om deze te optimaliseren. LinkedIn geeft je onder andere inzicht in het aantal impressies, je bereik, CPM, CTR en CPC. Daarnaast is het demografische rapport zeer waardevol: want wie bereik je op dit moment en hoe goed sluit dit aan bij de doelgroep die je voor ogen had?

Ga je aan de slag met het optimaliseren van je campagne? Beantwoord dan in ieder geval deze vragen voor jezelf:

  • Hoeveel mensen bereik je en past dit bij de verwachting van je doelgroep?
  • Hoe hoog is de CPM en past dit bij je verwachtingen en budget?
  • Hoe hoog is de engagement en CTR?
  • Hoe vaak ziet één persoon gemiddeld een advertentie?
  • Hoe wordt de campagne verdeeld onder je doelgroep?

Benieuwd naar het volledige stappenplan om je LinkedIn campagne te lanceren of wil je nog meer lezen over bovengenoemde stappen? Lees dan ons volledige artikel adverteren op LinkedIn.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

LinkedIn Advertentie formaat

Het ideale formaat voor LinkedIn advertenties is 1200 x 627 pixels, met een beeldverhouding van 1.91:1. Dit formaat wordt veel gebruikt voor zowel de populaire ‘Single Image’ ads als de ‘Promoted Post’. Voor een gegarandeerd scherpe weergave adviseren we om je afbeelding te uploaden op 2400 x 1254 pixels.

Maar daarmee ben je er waarschijnlijk niet. Want welke formaten moet je nog meer kennen voordat je begint met het maken van je nieuwe LinkedIn Advertising campagne? In ons FAQ artikel over het LinkedIn Advertentie formaat zetten we de belangrijkste ads voor je op een rijtje.