Lead generatie → het meetbare resultaat van succesvolle marketing

Fysieke ontmoetingen zoals klantbezoek, events of vakbeurzen nemen verder af. Vrijwel elke klantreis is inmiddels een digitale en dit neemt in de toekomst alleen maar toe. Al in de oriëntatiefase wil jij met jouw merk en boodschap onder de aandacht komen van jouw doelgroep. Op die manier neemt de kans op succesvolle sales in de besluitvormingsfase toe. Maar hoe zorg je voor online zichtbaarheid, dialoog en conversie op alle touchpoints in een drukke digitale wereld?

Merkelijkheid is een expert in het slim inrichten van jouw online marketing en lead generatie. Wij doen dit zo dat successen zichtbaar worden in een online marketing en lead generatie dashboard en voeren ons gesprek over de resultaten dan ook op basis van KPI’s en doelen. De content die we voor jouw merk ontwikkelen, zoals artikelen, whitepapers en video’s, distribueren we op zo’n manier dat maximale zichtbaarheid en conversie gegarandeerd worden. Hoeveel conversie in de vorm van sales, offertes, informatieaanvragen of downloads wil jij genereren? Rondom deze vraag maken we een plan en richten marketing automation, distributie en campagnes zo in dat we het beoogde resultaat halen.

Merkelijheid positioneren

Waarom Merkelijkheid

Merkelijkheid is in de eerste plaats jouw partner in meetbaar resultaat. Wij gaan net dat stapje verder in de realisatie van jouw doelen, dit in vergelijking met andere bureaus. Die betrokkenheid voel je steeds weer. Wij zijn net zo blij met een nieuwe conversie, verkoop of warme lead als onze opdrachtgevers, soms misschien wel zelfs iets blijer. Vooral omdat onze aanpak zich dan weer heeft bewezen.

Om die doelen te realiseren, bestaat ons team uit experts op verschillende gebieden. Wij beschikken over online marketeers, content marketeers, Google Ads certified experts en zelfs LinkedIn marketing kent weinig geheimen meer. We zorgen ervoor dat je bovenaan in de zoekmachines komt en genereren daarmee meer traffic en mogelijkheden voor conversie.

Lead generatie is een vak en dit vak oefenen wij al 10 jaar uit. Zowel in B2B als in B2C markten hebben wij aantoonbaar het verschil gemaakt en bijdragen geleverd aan duurzame groei van onze opdrachtgevers. Bij Merkelijkheid is lead-generatie geen one-trick-pony, we analyseren en vinden continue mogelijkheden voor optimalisatie. Mogen we jou inspireren met onze aanpak en bewezen klantcases?

 

Positioneren illustratie

Lead generatie mogelijkheden

Jouw merk is natuurlijk uniek en vraagt om een opmerkelijke lead generatie aanpak. We werken altijd vanuit een strategisch plan richting meetbaar resultaat. Natuurlijk is het mogelijk compact te beginnen met één of enkele product-markt-combinaties en bij succes dit verder uit te bouwen. Enkele werkzaamheden:

  • O-meting
  • Onderzoek
  • Strategie
  • Dashboard
  • Campagnes & Distributie
  • SEO-optimalisatie
  • Marketing-automation
  • Nieuwsbrief marketing
  • Webshop ontwikkeling & beheer & optimalisatie

Merkelijkheid leads

Eventfabriek

Eventfabriek is misschien wel het best bewaarde geheim van de event professional. Een uniek team van muzikanten, organisatiebeesten en technici dat vanuit de iconische A’DAM Toren live en online evenementen verzorgt voor aansprekende merken in binnen- en buitenland.

Snel schakelen?

Vertel over jouw leadgeneratie uitdaging

Direct concreet met ons sparren over jouw leadgeneratie uitdaging? Vul onderstaand formulier in en we komen snel bij je terug voor een afspraak. Dan hebben wij alle informatie om snel tot de kern te komen.
Nog sneller schakelen? → Bel ons gewoon op 020 – 854 01 88

 

    Lead generatie: meer informatie

    Wij delen onze kennis graag en schrijven daarom regelmatig artikelen over lead generatie.  De volgende onderwerpen kwamen al aan bod (klik op een onderwerp voor een uitgebreidere omschrijving):

    Lead generatie betekenis: Wat is lead generatie?

    Het is altijd goed om te beginnen met definities en een uitleg: wat betekent lead generatie precies en wat is het? In onze FAQ (Frequently Asked Questions) leggen we dit beknopt en to-the-point uit. In ons antwoord sorteren we natuurlijk ook voor op de rest van de onderwerpen die we op deze pagina bespreken zodat je gelijk een goed beeld hebt. Lees vervolgens verder voor meer informatie over één specifiek onderwerp of aspect van lead generatie.

    Lees onze FAQ over Lead generatie betekenis: Wat is lead generatie?

    De rol van social media in B2B lead generatie

    Voor veel bedrijven zijn social media inmiddels hun belangrijkste communicatiekanaal. En voor veel B2B bedrijven is het zonder meer LinkedIn waar mensen op de hoogte blijven van het laatste marktnieuws en bijvoorbeeld de nieuwe functie van een relatie. Al die aandacht maakt dat social media ook een fantastisch kanaal zijn voor B2B lead generatie. In dit artikel bespreken we daarom welke rol social media in B2B lead generatie heeft en waar jij op moet letter als je er zelf mee aan de slag gaat.

    Het doel van lead generatie is natuurlijk dat je met jouw ideale doelgroep in gesprek komt.

    Lees het artikel over de rol van social media in B2B lead generatie

    Het belang van content marketing in B2B lead generatie

    Waarom zetten steeds meer B2B bedrijven content marketing in voor hun B2B lead generatie? Door waardevolle inhoud te produceren en te delen, kunnen bedrijven potentiële klanten informeren en hun vertrouwen winnen, wat kan leiden tot meer leads en uiteindelijk meer betalende klanten. Maar er komt meer kijken bij een succesvolle lead generatie campagne. In dit artikel leggen we aan de hand van voorbeelden uit hoe jij content marketing inzet voor jouw B2B lead generatie.

    De whitepapers die wij realiseerden voor NTS resulteren in concrete leads voor hun sales team.

    Lees het artikel over het belang van content marketing in B2B lead generatie

    Lead generatie met een beperkt budget

    Hoe gebruik je online marketing om op doelgerichte wijze en met beperkt budget meer leads te genereren? Een analyse van de klantreis en het online zoekverkeer stond aan de basis van een doelgerichte campagne voor een opleidingscentrum uit Zutphen. De campagne zorgde voor meer bezoekers aan de open dagen en meer studenten en deelnemers. In dit artikel bespreken we aan de hand van dit voorbeeld de stappen (met alle data!) die tot dit prachtige resultaat hebben geleid. Als bonus zetten we onderaan dit artikel het volledige kostenplaatje van de campagne uiteen, inclusief de investering in onze dienstverlening!

    In dit artikel komen we met concrete voorbeelden en getallen!

    Lees het artikel over Lead generatie campagne met een beperkt budget

    Voordelen van visuele content bij lead generatie

    Ontdek de kracht van visuele content voor lead generatie. In dit artikel zetten we de voordelen en verschillende soorten visuele content op een rij. Maar daar stopt het niet, we geven je ook 8 praktische tips om jouw eigen visuele content een boost te geven. Na het lezen van dit artikel sta je vast te popelen om zelf aan de slag te gaan. Met boeiende visuele content trek je de aandacht van je doelgroep, vergroot je hun betrokkenheid en genereer je meer leads.

    Lees het artikel over Voordelen van visuele content bij lead generatie

    7 voordelen van het uitbesteden aan een lead generatie bureau

    Waarom zou ik mijn lead generatie uitbesteden? Een veelgehoorde vraag van bedrijven die al jarenlang succesvol zijn in hun markt. Het antwoord is dat jouw doelgroep steeds meer online onderzoek doet voordat zij contact opnemen met mogelijke leveranciers. Bedrijven die zich al in die fase in de kijker spelen hebben dan ook een grote voorsprong. Door al vroeg tijdens de klantreis de juiste informatie te bieden is de kans groter dat jij uitgenodigd wordt voor een gesprek. Dat is het voordeel van online lead generatie.

    Lees het artikel over 7 voordelen van het uitbesteden aan een lead generatie bureau