Merkidentiteit

*Merkidentiteit

De kracht van videomarketing

Online marketing is anno 2020 niet meer uit ons dagelijkse leven weg te denken. Sterker nog, dagelijks krijgen we als consument zo’n 300 boodschappen te zien, naast tientallen e-mails. Via o.a. social media, nieuwspagina’s en traditionele media zoals radio en televisie proberen merken hun doelgroep 24/7 te bereiken. De concurrentie is dus enorm en de […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Ontwikkeling van aansprekende content

Elke dag houden we met plezier alle ballen in de lucht voor onze klanten, maar daardoor vergeten we zelf wel eens om te delen wat we voor hen maken. Zonde, want we werken keihard om aansprekende content te ontwikkelen. De afgelopen tijd hebben we leuke (beeld)projecten uitgevoerd voor o.a. GS1, Dumaco, Audion Packaging en Apex […]

Lees meer

*Merkidentiteit

De onderscheidende kenmerken van jouw merk: het brand driver model

Ergens in uitblinken geeft geen garantie voor succes. Ieder merk probeert een eigen plek te veroveren in de markt. Niet alleen in de markt, maar ook in het hoofd van de consument. Succesvolle merken worden geassocieerd met iets waarmee zij uniek zijn in hun markt. Het brand driver model van McKinsey is een handig hulpmiddel […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Merkidentiteit bepalen: de uitgangspunten

De merkidentiteit is het gezicht van jouw merk. Het is de visuele kennismaking met jouw product.  Deze visuele kennismaking roept direct associaties op in het hoofd van jouw potentiële klant.  En dáár ligt de uitdaging. Hoe zorg je dat deze associaties in lijn zijn met de eigenschappen en waarden van jouw merk? In dit artikel […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Een goede briefing schrijven voor de ontwikkeling van visuele content

Je hebt budget en je wilt unieke content laten maken. Je laat Charlize Theron, Eva Mendes, Penelope Cruz, Javier Bardem en Ryan Gosling overvliegen naar China om hen met jouw product te fotograferen op de glazen brug in Zhangjiajie boven het geheimzinnige Wulingyuan landschap. Deze foto’s maak je om jouw merkboodschap en merkbelofte extra te […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Een eigen tone of voice voor jouw merk bepalen: hoe moet dat?

Wanneer wordt jouw ’tone of voice’ belangrijk? Met het logo, lettertype en kleurgebruik van je merkidentiteit communiceer je in eerste instantie indirect met je doelgroep. Vergelijk het met de kleding, houding of uitstraling van een persoon. Het bepaalt de eerste indruk van je merk. Je doelgroep leert je vervolgens pas écht kennen wanneer je in […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Visuele identiteit van een merk ontwikkelen: fotografie en video

Als ik zeg “een schilderij van een slappe klok” roep jij gelijk “Salvador Dali!”. En bij een reclamespot van een haai achter brekend glas van een aquarium weten we dat het gaat om een commercial van even Apeldoorn bellen. Of een expliciete, seksueel getinte foto van een (bijna) naakte vrouw met een man in pak? […]

Lees meer

*Merkidentiteit

De invloed van je merkidentiteit op de customer journey

Over het belang van het onderzoeken van de customer journey of klantreis is al veel geschreven. De customer journey is de reis die de klant aflegt voordat hij/zij een aankoop doet op je website of winkel. Hoe komen klanten binnen op je website of winkel? Welke stappen ondergaan zij voordat ze tot conversie over gaan? […]

Lees meer

*Merkidentiteit

Hoe kies je een goede merknaam?

Je bent klaar om de wereld te veroveren met je nieuwe merk. Je weet zéker dat je iets hebt waarmee je de concurrentie achter je laat. Maar hoe noem je het merk? Hoe zorg je ervoor dat jouw merknaam opvalt en onderscheidend is? Het bedenken van een merknaam is één van de moeilijkste onderdelen van een […]

Lees meer

*Merkidentiteit

De kern van jouw merkidentiteit: een sterk logo

Een sterk logo is niet alleen het visitekaartje maar ook het anker van je merk. Samsung is hier een goed voorbeeld van. Het merk is overeind gebleven toen de mobiele telefoonmarkt volledig instortte. Samsung ging mee met de tijd, bleef trouw aan haar karakter en is nu marktleider in de smartphone branche. Het bekende blauwe […]

Lees meer