BING – Bureau Integriteit

Bureau Integriteit is toonaangevend in onderzoek, training en advies rondom de thema’s integ­riteit en omgangsvormen. Met hun specifieke ad­vies- en onderzoekservaring voeren zij opdrachten uit voor zowel (semi-)overheidsorganisaties als pri­vate organisaties. De ruim 20 medewerkers en aangesloten specialisten, kennen hun weg op het terrein van ethiek, gedragswetenschappen, bestuurskunde, bedrijfsrecherche, financiën, onder­zoek in geautomatiseerde omgevingen en het juri­dische instrumentarium.

Positionering

Merkelijkheid heeft samen met deze specialisten op het gebied van integriteit, gewerkt aan de positionering en de vertaalslag naar middelen zoals website en (online) marketing.

In een interactieve workshop hebben we met de deelnemers de bouwstenen voor een onderscheidende positionering onderzocht en vastgesteld. De inhoud van de workshop bestond uit een concurrentieanalyse, het plaatsen van BING in de positioneringsmatrix, het vaststellen van het merkarchetype en het bepalen van het communicatieniveau. Deze conclusies droegen direct bij en gaven ons de juiste handvatten voor de vertaalslag richting een digital design, de website en online marketing.

 

Mockup BING – Bureau Integriteit ipad Mockup ipad BING – Bureau Integriteit

Website

De website straalt rust, vertrouwen en transparantie uit. Deze uitstraling met rustige transparante visual design elementen versterkt het gevoel van integriteit. Door gebruik te maken van animatie en te werken met verschillende fonts en verschillende fontgrootte is de website alles behalve saai. Vooral de animatie die we realiseerden met de bewegende titels en het logo (landkaart) is er een die de dynamiek sterk versterkt.

Online / SEO

De website beschikt over een geoptimaliseerde structuur voor organische vindbaarheid (SEO). We hebben gewerkt met interne links naar integriteit thema’s binnen de website en de website zo opgebouwd dat op basis van relevante zoektermen eenvoudig landingspagina’s en pillar pages kunnen worden gerealiseerd. De organisatie beschikte over meerdere websites -waaronder een separate blogomgeving – en dat alles hebben we geïntegreerd in één overzichtelijke website(omgeving). We hebben een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de juiste termen en het zoekvolume in kaart te brengen. De conclusies uit dit onderzoek zijn toegepast in de website.

Voor de positionering
Na de positionering