Bureau Integriteit
Bureau Integriteit is toonaangevend in onderzoek, training en advies rondom de thema's integriteit en omgangsvormen. Met hun specifieke advies- en onderzoekservaring voeren zij opdrachten uit voor zowel (semi-)overheidsorganisaties als private organisaties. De ruim 20 medewerkers en aangesloten specialisten, kennen hun weg op het terrein van ethiek, gedragswetenschappen, bestuurskunde, bedrijfsrecherche, financiën, onderzoek in geautomatiseerde omgevingen en het juridische instrumentarium.
Merkelijkheid is sinds 2020 de marketing buitenboordmotor van BING.
Looptijd
Workshop positioneren, Website, SEO-optimalisatie, Dashboarding.
Deliverables
Een onderscheidend merk met een goede organische vindbaarheid op de voor BING relevante zoektermen. Hierdoor steeg de traffic en het aantal conversies aanzienlijk.
Resultaat
Positionering
Merkelijkheid heeft samen met deze specialisten op het gebied van integriteit, gewerkt aan de positionering en de vertaalslag naar middelen zoals website en (online) marketing.
In een interactieve workshop hebben we met de deelnemers de bouwstenen voor een onderscheidende positionering onderzocht en vastgesteld. De inhoud van de workshop bestond uit een concurrentieanalyse, het plaatsen van BING in de positioneringsmatrix, het vaststellen van het merkarchetype en het bepalen van het communicatieniveau. Deze conclusies droegen direct bij en gaven ons de juiste handvatten voor de vertaalslag richting een digital design, de website en online marketing.
Website
De website straalt rust, vertrouwen en transparantie uit. Deze uitstraling met rustige transparante visual design elementen versterkt het gevoel van integriteit. Door gebruik te maken van animatie en te werken met verschillende fonts en verschillende fontgrootte is de website alles behalve saai. Vooral de animatie die we realiseerden met de bewegende titels en het logo (landkaart) is er een die de dynamiek sterk versterkt.
Online / SEO
De website beschikt over een geoptimaliseerde structuur voor organische vindbaarheid (SEO). We hebben gewerkt met interne links naar integriteit thema’s binnen de website en de website zo opgebouwd dat op basis van relevante zoektermen eenvoudig landingspagina’s en pillar pages kunnen worden gerealiseerd. De organisatie beschikte over meerdere websites -waaronder een separate blogomgeving – en dat alles hebben we geïntegreerd in één overzichtelijke website(omgeving). We hebben een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de juiste termen en het zoekvolume in kaart te brengen. De conclusies uit dit onderzoek zijn toegepast in de website.
Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project
Tal Gonen
Strateeg
Ties Morskate
Merkstrateeg
Sam Verloop
Designer
Jens Diepenhorst
Developer
Rikkert Honing
Designer