Dashboarding
Interview & Tekst
Positionering
SEA
SEO
Website

Bureau Integriteit

Bureau Integriteit is toonaangevend in onderzoek, training en advies rondom de thema's integ­riteit en omgangsvormen. Met hun specifieke ad­vies- en onderzoekservaring voeren zij opdrachten uit voor zowel (semi-)overheidsorganisaties als pri­vate organisaties. De ruim 20 medewerkers en aangesloten specialisten, kennen hun weg op het terrein van ethiek, gedragswetenschappen, bestuurskunde, bedrijfsrecherche, financiën, onder­zoek in geautomatiseerde omgevingen en het juri­dische instrumentarium.

bing

Merkelijkheid is sinds 2020 de marketing buitenboordmotor van BING.

Looptijd

Workshop positioneren, Website, SEO-optimalisatie, Dashboarding.

Deliverables

Een onderscheidend merk met een goede organische vindbaarheid op de voor BING relevante zoektermen. Hierdoor steeg de traffic en het aantal conversies aanzienlijk.

Resultaat

Positionering

Merkelijkheid heeft samen met deze specialisten op het gebied van integriteit, gewerkt aan de positionering en de vertaalslag naar middelen zoals website en (online) marketing.

In een interactieve workshop hebben we met de deelnemers de bouwstenen voor een onderscheidende positionering onderzocht en vastgesteld. De inhoud van de workshop bestond uit een concurrentieanalyse, het plaatsen van BING in de positioneringsmatrix, het vaststellen van het merkarchetype en het bepalen van het communicatieniveau. Deze conclusies droegen direct bij en gaven ons de juiste handvatten voor de vertaalslag richting een digital design, de website en online marketing.

Website

De website straalt rust, vertrouwen en transparantie uit. Deze uitstraling met rustige transparante visual design elementen versterkt het gevoel van integriteit. Door gebruik te maken van animatie en te werken met verschillende fonts en verschillende fontgrootte is de website alles behalve saai. Vooral de animatie die we realiseerden met de bewegende titels en het logo (landkaart) is er een die de dynamiek sterk versterkt.

 

Online / SEO

De website beschikt over een geoptimaliseerde structuur voor organische vindbaarheid (SEO). We hebben gewerkt met interne links naar integriteit thema’s binnen de website en de website zo opgebouwd dat op basis van relevante zoektermen eenvoudig landingspagina’s en pillar pages kunnen worden gerealiseerd. De organisatie beschikte over meerdere websites -waaronder een separate blogomgeving – en dat alles hebben we geïntegreerd in één overzichtelijke website(omgeving). We hebben een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de juiste termen en het zoekvolume in kaart te brengen. De conclusies uit dit onderzoek zijn toegepast in de website.

Na

Voor

Deze collega's hebben meegewerkt aan dit project

Tal Gonen

Tal Gonen

Strateeg

Ties Morskate

Ties Morskate

Merkstrateeg

Sam Verloop

Sam Verloop

Designer

Emma Stroosma

Emma Stroosma

Marketeer

Jens Diepenhorst

Jens Diepenhorst

Developer

Rikkert Honing

Rikkert Honing

Designer

Vrijblijvend advies 

Welke aanpak past bij jouw bedrijf? Met concrete voorbeelden vertel ik je precies wat mogelijk is, en welke resultaten je gaat realiseren. In 30 minuten weet je precies wat we bieden.

Plan een gesprek