Positioneren

*Positioneren

Onderdelen positionering, waaruit bestaat een positionering?

Wat is precies een positionering? Over het concept hebben we al veel geschreven maar wat is het eindresultaat van ‘positioneren’ precies? In de praktijk is dat vaak een uitgebreid verslag met voorop het eindresultaat: de positionering. Dat laatste is waar we in dit artikel aandacht aan besteden want welke onderdelen heeft een positionering eigenlijk? Waar […]

Lees meer

*Positioneren

Klantreis als basis voor communicatie en verkooptraject

Hoeveel contactmomenten heb jij voordat klanten een aankoop doen? De klantreis brengt dit alles in beeld en focust jouw marketing, communicatie en sales.

Lees meer

*Positioneren

4 Soorten positionering, van SAP en IBM tot AirBnB

We leggen praktisch uit welke soorten positionering er zijn en geven meer dan 12 voorbeelden uit de dagelijkse praktijk en van bekende merken.

Lees meer

*Positioneren

4 aspecten van een ijzersterke positionering

Een ijzersterke positionering kent 4 aspecten: doel, emotie, consistentie en flexibiliteit. Maar hoe pas jij dit toe op jouw positionering?

Lees meer

*Positioneren

24 positionering voorbeelden van bekende merken of bedrijven

Wat hebben de beste positioneringen met elkaar gemeen? Wij verzamelden de afgelopen jaren goede positionering voorbeelden en zetten ze hier op een rijtje.

Lees meer

*Positioneren

Positioneren: Kiezen om de beste te zijn

Wat hebben IBM, Noma en Usain Bolt met elkaar gemeen? Zij kozen ervoor de beste te zijn. Positioneren draait om keuzes maken en wij vertellen waarom.

Lees meer

*Positioneren

5 positionering quotes voor inspiratie en richting

5 aansprekende positionering quotes en onze frisse blik daarop die hopelijk bij jou voor inspiratie en richting zorgen als je zelf gaat positioneren.

Lees meer

*Positioneren

Positionering Starbucks: hip koffiemerk of slootwater?

Starbucks positionering schiet wereldwijd ‘raak’ maar wat houdt de positionering van Starbucks precies in? Wij lichten alle aspecten uitgebreid toe.

Lees meer

*Positioneren

Positioneringsstrategie: een korte en duidelijke uitleg

Positioneringsstrategie is naast een mooi galgje-woord ook een belangrijk aspect van de marketingstrategie. Helaas is dit een beetje een ondergeschoven kindje omdat het veel overlap heeft met meer gangbare onderdelen. In dit artikel staan we stil bij de plek van de positioneringsstrategie in het grotere geheel en hoe je deze in kan zetten om jouw […]

Lees meer

*Positioneren

Positionering supermarkten: Albert Heijn vs. Jumbo

Hoe belangrijk is de positionering voor een supermarkt(merk)? Albert Heijn heeft al tijden het grootste marktaandeel maar ziet Jumbo sterk aan de weg timmeren. De markt lijkt meer voor Jumbo te voelen terwijl Albert Heijn het marktaandeel in stand houdt met meer winkels. Nu Jumbo V&D’s failliete La Place overneemt voelt AH de adem waarschijnlijk […]

Lees meer