Positioneren

Best practice case: krachtige positionering Siemens door verhalen

Best practice case: krachtige positionering Siemens door verhalen
Positionering Siemens vertaald naar marketing en communicatie

Siemens zet haar sociale positionering – die van wereldverbeterende pionier – dus kracht bij door zeer progressieve marketing en communicatie. Siemens biedt stakeholders simpelweg verhalen, en laat hen zelf daaruit opmaken of zij zich daarbij thuis voelen. Door duidelijk te zijn over het waarom van deze verhalen is het voor de kijker ook makkelijker om ze te delen of erover te vertellen. Al met al vinden wij Siemens een “best practice” voorbeeld van hoe een bedrijf zijn visie en strategie eenduidig vertaald naar gedrag en boodschap op het gebied van marketing en communicatie. Dit leidt tot een sterker merk dat zijn steentje bij draagt aan het onderscheidend vermogen van de organisatie in de markt, en dat willen we toch allemaal?

Tijd om aan jouw positionering te werken?

In een kosteloos adviesgesprek bepalen we samen de drie belangrijkste kansen om jouw merk eruit te laten springen. Jij gebruikt onze kennis, ervaring en creativiteit en wij laten jou eens kennismaken met Merkelijkheid.

    Wil je meer weten over positioneren en hoe je er zelf mee aan de slag kan? Lees onze pagina positioneren en vind daar naast diepgaande artikelen ook tientalle voorbeelden en modellen voor elke mogelijke positionering uitdaging.