Positioneren

*Positioneren

Positionering Tesla: winnende strategie voor verkopen elektrische auto’s?

Hoe heeft Tesla zich weten te positioneren als de Apple onder de automerken? Als het aan Elon Musk ligt rijdt de hele wereld straks in elektrische auto’s (en op zonne-energie). En hoewel Tesla al meerdere keren dichtbij een faillissement is gekomen, heeft het bedrijf ook een steeds groeiende groep loyale fans aan zich weten te […]

Lees meer

*Positioneren

Positionering MediaMarkt: WOW of kopie van CoolBlue?

Op 12 november 2018 kondigt MediaMarkt Nederland haar nieuwe positionering aan: Altijd op zoek naar de WOW voor jou. In het persbericht deelt het merk haar inzicht dat het verkopen van alleen een product niet genoeg is, het draait om de totaaloplossing. De diensten en oplossingen heten in het persbericht lekker op z’n Engels services […]

Lees meer

*Positioneren

Gastvrijheid en de positionering van jouw bedrijf

Herken je deze situatie? Je bent op bezoek bij een leverancier of afnemer. Dit kan een nieuwe relatie zijn of al een bestaande. In het begin krijg je koffie aangeboden, van bedenkelijke kwaliteit. Dit is ook het enige kopje koffie dat je ontving, tijdens de anderhalf uur durende meeting.  De meeste bedrijven kunnen een hoop […]

Lees meer

*Positioneren

Omgekeerde positionering en waardepropositie ideaal voor jouw bedrijf?

Kan een bedrijf zich onderscheiden door belangrijke kenmerken of voordelen weg te laten? Een merk met een omgekeerde positionering maakt ruimte voor onderscheidend vermogen door weg te laten wat de markt juist als standaard (en noodzakelijk) ziet. Op papier is dat natuurlijk een ramp, als je de zoekfunctie op de Yahoo-portal gewend bent zie je […]

Lees meer

*Positioneren

10 Verrassende Alternatieven voor een Functionele Positionering in B2B

Durft jouw merk zich écht anders te positioneren? De meeste B2B bedrijven, en met name industriele bedrijven, blijven het liefst veilig bij een functionele positionering. Maar het kan ook anders, en dit artikel staat vol met voorbeelden van industriële en andere B2B bedrijven die zich succesvol weten te positioneren met andere concepten. Naast de functionele […]

Lees meer

*Positioneren

Positionering zakelijke dienstverlening: 7 essentiele tools

Hoe realiseer je een onderscheidende positionering in zakelijke dienstverlening? Reguliere B2B bedrijven hebben bijvoorbeeld een afwijkend product, distributiemethode of kostprijs waarmee zij zich kunnen onderscheiden, een luxe die zakelijke dienstverleners vaak niet hebben. Zakelijk dienstverleners onderscheiden zich enkel op basis van reputatie, kennis en ervaring. Dit zorgt ervoor dat veel positionering op elkaar gaan lijken. […]

Lees meer

*Positioneren

Positionering kiezen: is er een ideale positionering voor jouw merk?

“Wat is de beste positionering voor …?” Dat is de vraag die ons misschien wel het meest gesteld wordt. Een positionering kiezen valt de meeste merken namelijk erg zwaar. Of het nu om een biermerk of een advocatenkantoor gaat, ze zijn vaak op zoek naar de beste positionering. Een positionering waarmee hun merk meteen succesvol […]

Lees meer

*Positioneren

In 9 stappen jouw positionering implementeren

Meer leads en verkopen genereren? Jouw positionering implementeren volgens deze 9 stappen zorgt ervoor dat deze goed uit de verf komt. Een unieke, opmerkelijke positionering bepalen is vaak een hele klus en een team haalt opgelucht adem als het gelukt is. Maar dan begint het echte werk pas. De implementatie is waar het succes van […]

Lees meer

*Positioneren

Plan van aanpak positionering; uitwerking in 10 stappen

Hoe ontwikkel je een onderscheidende positionering? We realiseerden ons dat we hier nog nooit in één artikel antwoord op hadden gegeven terwijl we hier wekelijks vragen over krijgen; iedereen wil een stappenplan positionering. Daar moest verandering in komen en het resultaat zie je nu voor je: 10 stappen voor een onderscheidende positionering. De breedte of […]

Lees meer

*Positioneren

Pinguïns van Café Royal: luie marketeers stelen positionering Nespresso

Heb jij hem al gezien, Robbie Williams als het nieuwe gezicht van Nespresso? Pas later kom je erachter dat het niet om Nespresso draait maar om Café Royal. Het merk gaat zo ongeveer met de complete positionering van Nespresso aan de haal en verstopt dit achter een lichte karikatuur die ons in ieder geval niet voor […]

Lees meer