Podcast

*Podcast

Geen ontsnappen aan Virtual Reality – Podcast EP20

Positionering Meta is door Mark Zuckerberg een aantal jaar geleden op zijn kop gezet. Niet langer Facebook maar Meta is de naam van het miljardenbedrijf en dit laat zien waar Zuckerberg denkt dat de toekomst ligt: de METAVERSE. Er zijn nog geen brillen waarmee wij in de toekomst kunnen kijken, maar ook bedrijven als Apple […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Apple: Gloriedagen voorbij? – Podcast EP19

De positionering van Apple is al jaren ijzersterk, maar kan het merk dit wel volhouden? Geven we volgend jaar nog steeds € 1.500 uit aan de nieuwste iPhone? Onze experts stellen dat de innovatiekracht er wel een beetje uit is en dat het merk haar klanten praktisch gijzelt. Het bedrijf heeft een beurswaarde die gelijk […]

Lees meer

*Podcast

Fatbikes DOMINEREN straat en markt voor e-bikes – Podcast EP18

Van Fatbike-bendes tot makelaars op VanMoofs of Cowboys en yuppen op Urban Arrows: e-bikes zijn inmiddels gemeengoed in het straatbeeld. Waar komen ze toch vandaan en hoe positioneren deze nieuwe merken zich? Daarnaast aandacht voor een uit de hand gelopen actie bij het Van Gogh museum: de samenwerking met Pokémon. Luister deze podcast op: Spotify […]

Lees meer

*Podcast

Influencer Special: van Oplichters tot Wereldverbeteraars – Podcast EP17

In de Influencer Special bespreken we 3 grote influencers die van hun persoonlijke merk een business maken: Andrew Tate, Esther Perel en Elon Musk.  De twee mannen zijn controversiële figuren, maar van alle drie kunnen we wat leren. En wat betekent dit voor het werken aan jouw eigen ‘personal brand’? In onze vaste Wiki-rubriek daarnaast […]

Lees meer

*Podcast

Bestaat HEMA over 3 jaar nog? Positionering HEMA doorgelicht – Podcast EP16

Ze komen uit extreem zwaar weer en gingen de afgelopen jaren telkens bijna kopje onder, maar HEMA lijkt nu nu terug te zijn! Maar is dat wel zo? En hoe zorgt HEMA ervoor dat ze niet alsnog falliet gaan? Samen bespreken we de belangrijke vraag: Bestaat HEMA over 3 jaar nog? Daarnaast hebben we aandacht […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Odido: zet nieuw merk telecom op z’n kop? – Podcast EP15

T-Mobile is nu Odido. Wat is de positionering van dit nieuwe merk en welke impact heeft dit op de Nederlandse telecommarkt? De afgelopen weken hadden 1 op de 3 Nederlanders te maken met dit bedrijf: ODIDO. Wie zijn ze, waarom zijn ze er nu en welk verschil gaan ze maken? Wij bespreken de positionering van […]

Lees meer

*Podcast

Positionering SuitSupply: van prijsvechter tot trendsetter – Podcast EP14

Bij een nieuwe SuitSupply campagne is het bijna altijd raak; er ontstaat ophef. Van naakte vrouwen tot zoenende mannen, oprichter Fokke de Jong legt de vingers telkens op de zere plek. Maar waarom doet hij dit? Wat brengt het zijn merk? We bespreken het in deze aflevering onder het genot van het duurste bier dat […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Philips: wat is er met dit topmerk gebeurd? Podcast EP13

Het wereldberoemde Philips lijkt nooit meer positief in het nieuws te komen. De licht tak is afgesplitst en onlangs verkocht het de onderdelen die verantwoordelijk waren voor de laatste bekende producten onder het Philips merk. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? En om te beginnen bespreken we de positionering van een typisch B2B product: […]

Lees meer

*Podcast

Positionering McDonalds, wat is het geheim? – Podcast EP12

Sinds de jaren 40 van de vorige eeuw is McDonald’s bezig met het veroveren van de fastfood wereld en niet zonder succes. Ze hebben vestigingen op de meest verborgen plekken in de wereld en voeden dagelijks meer dan 60 miljoen monden. Maar wat is het succes van het merk met ‘The Golden Arches’? Daarnaast bespreken […]

Lees meer

*Podcast

Gestoorde monopolie-positie NS zorgt voor alleen maar ELLENDE – Podcast EP11

De NS (Nationale Spoorwegen) is eigenlijk een monopolist als het gaat over treinreizen in Nederland. Helaas zorgen ze er niet voor dat treinreizen voor Nederlanders succesvol en prettig verloopt. Wij zagen dit bedrijf, dat voor 100% in handen is van de Nederlandse overheid, we zegen het door met een decoupeerzaag en kijken naar haar geschiedenis, […]

Lees meer