Podcast

Positionering Vattenfall maakt Greenwashing daadwerkelijk waar – Podcast EP10

Positionering Vattenfall maakt Greenwashing daadwerkelijk waar – Podcast EP10
Vattenfall spreekt van fosiel-vrij leven binnen één generatie. Maar dat moet toch Greenwashing zijn, of niet? Wij bespreken de positionering van het Zweedse (staats)bedrijf dat in tegenstelling tot veel andere energiemaatschappijen wél het beste voor lijkt te hebben met ons klimaat. Hoe doen ze dat precies? Daarnaast aandacht voor de ellende van Google Analytics 4 dat na het afsluiten van Analytics 3 voor veel bedrijven de enige overgebleven optie is.

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positioneringsmoment van de week: Google Analytics 3 stopt, overstappen op 4?

Google heeft een nieuwe versie van haar bekende analytics software uitgebracht, maar daar is eigenlijk niemand blij mee. Op Twitter regent het haatcomments en de mensen vragen zich af waarom Google deze stap heeft gezet. Wij bespreken waarom en de implicaties van de keuze.

Positionering Vattenfall

Vattenfall, het Zweedse bedrijf dat in 2012 het Nederlandse NUON over nam, positioneert zich als voorloper in de energietransitie en is meermaals berispt voor greenwashing. Maar is dat wel terecht? Wij kwamen er achter dat dit bedrijf heel erg hard werkt om de wereld een stukje beter te maken. We bespreken hoe ze dat doet en komen er achter dat we sterk van mening verschillen over de kwaliteit van hun marketingstrategie.

Don’t be a Penguin

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!

Bestel het boek