Podcast

*Podcast

Positionering Vattenfall maakt Greenwashing daadwerkelijk waar – Podcast EP10

Vattenfall spreekt van fosiel-vrij leven binnen één generatie. Maar dat moet toch Greenwashing zijn, of niet? Wij bespreken de positionering van het Zweedse (staats)bedrijf dat in tegenstelling tot veel andere energiemaatschappijen wél het beste voor lijkt te hebben met ons klimaat. Hoe doen ze dat precies? Daarnaast aandacht voor de ellende van Google Analytics 4 […]

Lees meer

*Podcast

IKEA het bedrijf van de echte Dagobert Duck? – Podcast EP9

In elke fase van je leven bezoek je deze winkel: IKEA. Het is een groter pretpark dan Disneyland en heeft dan ook een stuk grotere omzet (en winst). Maar deze verdwijnt in een schimmige stichting waardoor de familie van de oprichter royaal beloond wordt. Tegelijkertijd zien we ook veel goeds in dit merk en dat […]

Lees meer

*Podcast

Jumbo ook zonder sponsoring opgewassen tegen AH? – Podcast EP8

Nu Jumbo zich volledig terugtrekt uit al haar sponsorsamenwerkingen in de sport, komt bij ons de vraag op: wat gaat het succesvolle supermarkt merk nu doen om zich te onderscheiden van de concurrentie? Daarnaast bespreken we zuivelmerk Yakult en hoe kledingmerk Patagonia onder vuur komt door slechte werkomstandigheden in fabrieken. Luister deze podcast op: Youtube […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Disney+ of Netflix het sterkst? – Podcast EP7

Iedereen gebruikt ze: streaming-services. Wij bespreken hoe de grootste merken in deze markt zich positioneren en over welke as ze dat doen. Onze positioneringsexperts zagen Netflix en Disney+, maar we kijken ook samen naar het ontstaan van deze merken, de oprichters en hun invloed en de toekomst van streaming versus social media. Luister deze podcast […]

Lees meer

*Podcast

Havermelk: elitair drankje of route naar betere wereld – Podcast EP6

Havermelk, is dat een elitair drankje of juist de route naar een betere wereld? We bespreken eerst de positionering van sigaretten en het Koningshuis (geïnspireerd door de badpakrel met de Gravinfluencer) maar duiken daarna diep in de wereld van melk-alternatieven.  Luister deze podcast op: Youtube Spotify Apple Podcast Elke twee weken een nieuwe aflevering over […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Nike sterker dan positionering Adidas? – Podcast EP5

Welke van deze twee iconische sportmerken is de winnaar? Wij vragen ons af hoe het kan dat deze twee fashion iconen al zo lang aan de top staan en kijken naar hun positionering door de jaren heen. Welke identiteit hoort bij deze merken en welke keuzes maken zij, ten aanzien van elkaar en hun concurrenten, […]

Lees meer

*Podcast

China bestormt met 150 nieuwe merken de Europese automarkt – Podcast EP4

Waarom bestormen de Chinese automerken juist nú de markt? En wat betekent dit voor gevestigde merken als Tesla, Mercedes, Toyota en Volkswagen? We duiken in deze podcast in de positionering van de Chinese automerken Hongqi, Xpeng en Lynk & Co en zetten deze af tegenover de gevestigde orde. Daarnaast komen kort snoepmerk Fischerman’s Friend en […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Red Bull: blijft hun unieke strategie overeind? – Podcast EP3

Kan Red Bull na het overlijden van haar oprichter vasthouden aan haar unieke strategie? We bespreken de positionering van Red Bull en of het merk hieraan vast kan houden nu de drijvende kracht erachter is weg gevallen. Daarnaast kijken we ook naar het nieuwe logo van Nokia en trappen we af met de categorie 0.0 […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Zeeman: een potentiële wereldspeler – Podcast E2

Waarom zijn Tal en Ties zo positief over de positionering van Zeeman? En wat kan jij daarvan leren? We gaan in gesprek over de positionering, de verschillende campagnes én hoe het bedrijf zich zelfs op het gebied van Corporate Social Responsibility weet te onderscheiden. Luister deze podcast op: Youtube Spotify Apple Podcast Tweewekelijks publiceren we […]

Lees meer

*Podcast

Positionering Shell doorgelicht in 1e podcast – Don’t be a Penguin

Waarom zijn wij kritisch op de positionering van Shell? In deze podcast gaat Bob met onze positioneringsexperts in gesprek over het olieconcern dat recordwinsten boekt en tegelijkertijd steeds meer maatschappelijke kritiek krijgt. Wat zien zij en wat kan jij daarvan leren? Luister deze podcast op: Youtube Spotify Apple Podcast Tweewekelijks publiceren we een nieuwe aflevering […]

Lees meer