Podcast

Positionering McDonalds, wat is het geheim? – Podcast EP12

Positionering McDonalds, wat is het geheim? – Podcast EP12
Sinds de jaren 40 van de vorige eeuw is McDonald’s bezig met het veroveren van de fastfood wereld en niet zonder succes. Ze hebben vestigingen op de meest verborgen plekken in de wereld en voeden dagelijks meer dan 60 miljoen monden. Maar wat is het succes van het merk met ‘The Golden Arches’? Daarnaast bespreken we (voormalig) merk Paracetamol.

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering Paracetamol

Wij vinden paracetamol een vreemd product. Het komt in verschillende vormen, maar wat koop je nou eigenlijk? En is het eigenlijk nog wel een merk?

Positionering McDonalds

We bespreken in deze aflevering de positionering van McDonald’s. Want wie kent dit merk niet? Het is een van de grootste merken ter wereld en voor veel bedrijven een voorbeeld. Dit franchise bedrijf hanteert specifieke strategieën voor het realiseren van groei en heeft vanaf haar oprichting in de jaren 40 tot nu nog dezelfde positionering. Wat is de kern hiervan, wat kunnen wij ervan leren en welk bestaansrecht heeft McDonald’s in de toekomst?

Don’t be a Penguin

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!