Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsWij vinden paracetamol een vreemd product. Het komt in verschillende vormen, maar wat koop je nou eigenlijk? En is het eigenlijk nog wel een merk?
We bespreken in deze aflevering de positionering van McDonald’s. Want wie kent dit merk niet? Het is een van de grootste merken ter wereld en voor veel bedrijven een voorbeeld. Dit franchise bedrijf hanteert specifieke strategieën voor het realiseren van groei en heeft vanaf haar oprichting in de jaren 40 tot nu nog dezelfde positionering. Wat is de kern hiervan, wat kunnen wij ervan leren en welk bestaansrecht heeft McDonald’s in de toekomst?
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!