Podcast

Havermelk: elitair drankje of route naar betere wereld – Podcast EP6

Havermelk: elitair drankje of route naar betere wereld – Podcast EP6
Havermelk, is dat een elitair drankje of juist de route naar een betere wereld? We bespreken eerst de positionering van sigaretten en het Koningshuis (geïnspireerd door de badpakrel met de Gravinfluencer) maar duiken daarna diep in de wereld van melk-alternatieven. 

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering Sigaretten

Bob nam de proef op de som, wat is de positionering van sigaretten? Bij een bezoek aan de Albert Heijn zoekt hij naar een advies. Of hij het krijgt is een tweede en we bespreken de positionering van wat steeds meer een verboden goed wordt.

Positionering Koningshuis

Wat vind jij van de hele ‘badpakrel’? Onze eigen Gravinfluencer zet het Koningshuis op geheel eigen wijze op de kaart. Waarderen we dat? En waarderen we het Koningshuis überhaupt? We bespreken de waarde van het Koningshuis voor de Nederlandse bedrijven en wat er moet gebeuren met royals die zich niet aan de afspraken houden.

Positionering Oatly havermelk

Havermelk is aan een opmars bezig. De Havermelkelite is bijvoorbeeld in Amsterdam een begrip, waar je schuin wordt aangekeken als je koemelk in je koffie bestelt. Maar wat vinden wij van havermelk en, nog veel belangrijk, wat kunnen we leren van Oatly’s positionering? We kijken ook naar merken als Alpro en de Vegan Cowboys om te bepalen of havermelk een rage is of juist ‘here to stay’.

Don’t be a Penguin

In ‘Don’t be a penguin’ duiken Merkelijkheid oprichters Ties Morskate, Tal Gonen en onafhankelijk presentator Bob Morskate in de wereld van het positioneren. Met meer dan twaalf jaar ervaring op dit vlak zien Ties en Tal dagelijks wat er mis gaat als bedrijven en personen zich in de markt proberen te zetten. In deze video-podcastserie gaan zij in gesprek met elkaar over aansprekende positioneringscases van bekende bedrijven wereldwijd en trekken, aan de hand hiervan, lessen voor de luisteraars. De afleveringen zijn een bron van inspiratie, kennis en vermaak, waarbij het met name draait om de dynamiek tussen de drie mannen, die elkaar verrassen met nieuwe informatie over de bedrijven die ze bespreken, maar elkaar ook zeker proberen uit te dagen in hun denken en lol te maken. Dit is een podcast van Merkelijkheid.

Heb jij een vraag over positioneren of marketing? Of heb je een tof idee voor onze serie? Neem contact op via dontbeapenguin@merkelijkheid.com en laat het ons weten.