Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsLIV, dé nieuwe golftour, gebackt door investeerders uit Saoudi Arabië gooit de knuppel in het hoenderhoek van de golfwereld. Deze nieuwkomer daagde de regerende PGA uit om te vernieuwen, maar toen ze overgingen tot fusie gingen bij ons de alarmbellen af. Wat betekent dit voor de golfsport, haar topatleten en welke lijn is er te trekken voor innovatie in de sport in het algemeen?
In het hoofdonderwerp van deze aflevering behandelen we de internationale meubelgigant IKEA, wat onderhand veel groter is dan enkel een meubelhandelaar. We bespreken de oprichting en founder, de bijzondere corporate structuur die grootschalige belastingontduiking mogelijk maakt en de keuzes die IKEA hebben gemaakt tot de succesvolle superkapitalist die het nu is. We zijn niet negatief over het wereldberoemde merk maar zetten een aantal scherpe kanttekeningen.
Heb je vragen over marketing of positioneren? Wil je in gesprek met ons komen of heb je suggesties voor inhoud van de show? Mail naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com! Dit is een podcast van Merkelijkheid met Ties Morskate, Tal Gonen en Bob Morskate.