Podcast

Positionering Philips: wat is er met dit topmerk gebeurd? Podcast EP13

Positionering Philips: wat is er met dit topmerk gebeurd? Podcast EP13
Het wereldberoemde Philips lijkt nooit meer positief in het nieuws te komen. De licht tak is afgesplitst en onlangs verkocht het de onderdelen die verantwoordelijk waren voor de laatste bekende producten onder het Philips merk. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? En om te beginnen bespreken we de positionering van een typisch B2B product: de lift. Hoe werkt dat eigenlijk?

Luister deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering lift

Hoe werkt positioneren voor een typisch B2B product zoals een lift? Bob neemt de mannen mee voor een klein avontuur in hun eigen kantoor: ze nemen de lift! Niet zo spannend, maar Bob is benieuwd hoe een liftbedrijf haar producten eigenlijk positioneert. Hij is verbaasd hoeveel Tal en Ties hier eigenlijk vanaf weten.

Positionering Philips

Wat is gebeurd met dit oer-Nederlandse merk? Van de Philishave tot lampen en televisies, Philips maakte het allemaal. Maar het Philips merk lijkt steeds meer te verdwijnen, inmiddels noemt het zich een ‘healthcare’ bedrijf en verkocht het onlangs het laatste stukje dat consumentenproducten maakt. Op zijn top werkte 400.000 mensen voor Philips en was het een van de grootste werkgevers ter wereld. Wat is er gebeurt?

Don’t be a Penguin

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!

positionering philips