Podcast

Gestoorde monopolie-positie NS zorgt voor alleen maar ELLENDE – Podcast EP11

Gestoorde monopolie-positie NS zorgt voor alleen maar ELLENDE – Podcast EP11
De NS (Nationale Spoorwegen) is eigenlijk een monopolist als het gaat over treinreizen in Nederland. Helaas zorgen ze er niet voor dat treinreizen voor Nederlanders succesvol en prettig verloopt. Wij zagen dit bedrijf, dat voor 100% in handen is van de Nederlandse overheid, we zegen het door met een decoupeerzaag en kijken naar haar geschiedenis, bestuur, toekomstvisie (of het ontbreken daarvan) en nog veel meer. En oh ja: Na een echte treinflirt belt host Bob met de klantenservice van NS en stuit op iets opmerkelijks! Is de Positionering van NS te redden?

Luister en/of kijk deze podcast op:

Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Wiki-rubriek: Pringles!

Ties heeft chips meegenomen die geen chips zijn! Een iconisch merk met een interessant verhaal.

Positionering Nederlandse Spoorwegen (NS): Onze grootste ergernis tot nu toe

De NS (Nederlandse Spoorwegen) hebben een monopolie op treinreizen in Nederland, maar kunnen er maar niet voor zorgen dat treinreizen voor Nederlanders succesvol en prettig verloopt. Wij zagen dit bedrijf, dat voor 100% in handen is van de Nederlandse overheid, door met een decoupeerzaag en kijken naar haar geschiedenis, bestuur, toekomstvisie (of het ontbreken daarvan) en nog veel meer. En oh ja: Bob belt met de klantenservice van NS en stuit op iets opmerkelijks! Is de Positionering van de Nederlandse Spoorwegen nog te redden?

Don’t be a Penguin

Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!