FAQ

Onze antwoorden op veelgestelde vragen over positioneren, online marketing, merkidentiteit en andere marketing onderwerpen.

Wat is de definitie van positioneren?

Positioneren is het verbinden van kenmerken, eigenschappen en associaties voor een unieke positie ten opzichte van concurrenten.

Lees meer

Wat is een uitvoeringspositionering?

Een uitvoeringspositionering zet niet de eigenschappen van het merk of de waarden van de doelgroep centraal maar juist een bepaalde campagne.

Lees meer

Wat is een tweezijdige positionering?

Een tweezijdige positionering verbindt de eigenschappen van een merk met de waarden die de doelgroep nastreeft.

Lees meer

Wat is een transformationele positionering?

Een transformationele positionering zet centraal hoe het merk een bepaalde levenswijze of -stijl mogelijk maakt.

Lees meer

Wat is een informationele positionering?

Een informationele positionering is een basisconcept in positionering en legt uit hoe een product of dienst een bepaald probleem oplost.

Lees meer

Wat is een ervaringsgerichte positionering?

Een ervaringsgerichte positionering gebruikt zintuiglijke interactie om een bepaald gevoel te verbinden met het merk.

Lees meer

Wat is een symbolische positionering?

Een symbolische positionering verbindt het merk met een bepaalde groep, rol of (hoger) zelfbeeld dat de doelgroep aanspreekt.

Lees meer

Wat is een functionele positionering?

Bij een functionele positionering staat het oplossen van een specifiek probleem of juist één duidelijk voordeel centraal.

Lees meer

Wat is een sterk merk?

Een sterk merk is zo gepositioneerd dat klanten een duidelijke keuze maken en realiseert daarmee concurrentievoordeel ten opzichte van haar concurrenten.

Lees meer