FAQ , pagina: 2

Onze antwoorden op veelgestelde vragen over positioneren, online marketing, merkidentiteit en andere marketing onderwerpen.

Positioneren FAQ

Wat is een meta omschrijving?

Je meta omschrijving is een korte omschrijving van de webpagina, die bezoekers vertelt wat ze van de pagina kunnen verwachten.

Lees meer

Wat zijn doodlopende links?

Doodlopende links zijn verwijzingen naar pagina’s die niet bestaan. Dit noemen we een 404 melding, zoals “oops deze pagina is niet gevonden!”

Lees meer

Wat zijn interne links?

Interne links zijn links op je eigen website naar de verschillende pagina’s. Deze interne links helpen de zoekmachine crawler om de structuur van jouw website te begrijpen en meer pagina’s te indexeren....

Lees meer

Wat is een zoekmachine crawler?

Een zoekmachine crawler is de robot van zoekmachines die websites leest door links te volgen en deze indexeert in zoekmachines.

Lees meer

Hoe werkt een zoekmachine?

We leggen uit hoe het alggoritme van een zoekmachine zoals Google werkt. Google’s algoritme doet 3 dingen: crawlen, indexeren en ranken.

Lees meer

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is het optimaliseren van jouw website zodat deze optimaal geïndexeerd kan worden door Google.

Lees meer

Wat is online marketing?

Online marketing is het gebruik van online middelen kanalen voor het promoten en verkopen van een merk, product of dienst op het internet.

Lees meer

Wat is het verschil tussen propositie en positionering?

De propositie moet een verkoop realiseren waar de positionering het merk zo duidelijk mogelijk moet onderscheiden van de concurrentie.

Lees meer

Wat is een positionering?

Definitie van positionering en uitleg over de interne en externe positionering op het gebied van marketing en communicatie.

Lees meer

Wat is de definitie van propositie?

Je propositie is een makkelijk te begrijpen reden waarom een klant nú moet kiezen voor jouw merk en niet voor de concurrent of alternatieven.

Lees meer

Wat is de definitie van positioneren?

Positioneren is het verbinden van kenmerken, eigenschappen en associaties voor een unieke positie ten opzichte van concurrenten.

Lees meer

Wat is een uitvoeringspositionering?

Een uitvoeringspositionering zet niet de eigenschappen van het merk of de waarden van de doelgroep centraal maar juist een bepaalde campagne.

Lees meer