FAQ

Onze antwoorden op veelgestelde vragen over positioneren, online marketing, merkidentiteit en andere marketing onderwerpen.

Wat is een zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoordenonderzoek is het onderzoek waarmee je achterhaalt welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt en relevant zijn voor jouw website.

Lees meer

Wat is een zoekwoord?

Met zoekwoorden bedoelen we letterlijk de woorden die in zoekmachines gebruikt worden om naar informatie te zoeken.

Lees meer

Wat is een contentstrategie?

Contentstrategie is de rode draad in jouw content marketing en bestaat uit vier elementen: content, doel, doelgroep en distributie.

Lees meer

Wat is content marketing?

Content marketing is een strategische aanpak gericht op het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content voor jouw doelgroep.

Lees meer

Wat zijn H1 en H2 koppen?

H1 is de titel van je pagina. Met H2 geef je hoofdstukken aan en soms gebruik je zelfs H3 om subkoppen aan.

Lees meer

Wat is een meta omschrijving?

Je meta omschrijving is een korte omschrijving van de webpagina, die bezoekers vertelt wat ze van de pagina kunnen verwachten.

Lees meer

Wat zijn doodlopende links?

Doodlopende links zijn verwijzingen naar pagina’s die niet bestaan. Dit noemen we een 404 melding, zoals “oops deze pagina is niet gevonden!”

Lees meer

Wat is een zoekmachine crawler?

Een zoekmachine crawler is de robot van zoekmachines die websites leest door links te volgen en deze indexeert in zoekmachines.

Lees meer

Hoe werkt een zoekmachine?

We leggen uit hoe het alggoritme van een zoekmachine zoals Google werkt. Google’s algoritme doet 3 dingen: crawlen, indexeren en ranken.

Lees meer

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is het optimaliseren van jouw website zodat deze optimaal geïndexeerd kan worden door Google.

Lees meer

Wat is online marketing?

Online marketing is het gebruik van online middelen kanalen voor het promoten en verkopen van een merk, product of dienst op het internet.

Lees meer