Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsWij bespreken vandaag de positionering van deze Duitse retailer, onderdeel van de Schwarz Group. Deze groep is één van de grootste werkegevers met ongeveer 600.000 werknemers. Lidl heeft de afgelopen jaren een toppositie in het landschap verworven en is de grootste supermarkt van Europa. Wij kijken naar de successen van Lidl, maar ook naar de verborgen (merk)strategieën en de manieren hoe we als consument voor de gek worden gehouden.
Wist jij dat die graaibak met klusspullen in de Lidl, op het internet, de ‘Aisle of shame’ heet? Nee? Nou, in aanloop naar deze podcast hebben we ook alledrie wat meegenomen van deze plek. Niet ons beste moment…
Wij kijken naar de marketingstrategie van Lidl en bespreken wat jij als luisteraar kan leren van deze positionering. Ook vragen wij ons hardop af wat de toekomstplannen van Lidl zijn en hoe zij zo goedkoop kunnen blijven produceren en verkopen. Heeft het alleen te maken met schaalvoordelen of zit er eigenlijk een hele slinkse visie achter dit merk?
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en