Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Hema, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsIn deze aflevering van ‘Don’t be a penguin’ bespreken Tal, Ties en Bob de bijzondere geschiedenis en ijzersterke positionering van megabedrijf Chiquita. Chiquita is eigenhandig verantwoordelijk voor het alom vertegenwoordigd maken van bananen in ons Europese dieet en heeft ons als consument geleerd hoe we bananen kunnen gebruiken in de keuken. Chiquita werkt al sinds 1899 aan haar positie als fruitgigant, maar deed dat eerst onder de naam ‘United Fruit’. Ties en Tal doken in de geschiedenis van united fruit, maar wat ze vonden hadden ze nooit verwacht: Chiquita werkt al 125 jaar aan haar positionering als ‘blij’ merk, maar doet dat door over lijken te gaan…
Toch zouden wij onszelf niet zijn als we niet ook kijken naar wat we kunnen leren van merken. En, geloof het of niet: er valt hier veel te leren. Wist je bijvoorbeeld dat Chiquita het gekoeld transport voor fruit heeft bedacht? En dat Chiquita het eerste fruit of groentemerk is dat haar product een identiteit heeft gegeven? Dit en nog veel kennis en marketing strategische inzichten in deze nieuwe aflevering van ‘Don’t be a penguin’
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en