Podcast

Positionering Red Bull: blijft hun unieke strategie overeind? – Podcast EP3

Positionering Red Bull: blijft hun unieke strategie overeind? – Podcast EP3
Kan Red Bull na het overlijden van haar oprichter vasthouden aan haar unieke strategie? We bespreken de positionering van Red Bull en of het merk hieraan vast kan houden nu de drijvende kracht erachter is weg gevallen. Daarnaast kijken we ook naar het nieuwe logo van Nokia en trappen we af met de categorie 0.0 bieren.

Luister deze podcast op:

Tweewekelijks publiceren we een nieuwe aflevering over de positionering van verschillende bedrijven. Eerder bespraken we al Shell en Zeeman. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering 0.0 bieren

Waarom drinken we dit niet tijdens de lunch? En hoe onderscheid je je als maker van alcoholvrij bier? De mannen bespreken en genieten van de positionering van Warsteiner 0.0, Heineken 0.0 en Brouwers alcoholvrij.

Positionering Nokia

Nokia heeft haar logo veranderd om beter aan te sluiten bij de nieuwe bedrijfsvoering: B2B. Is dat slim? Wat zijn de effecten hiervan? Waarom doen meerdere merken deze zelfde soort aanpassing? En wanneer moet je wel een logo aanpassing doen?

Positionering Red Bull

De oprichter van het energy drink merk RedBull, Dietrich Mateschietz, is in Oktober 2022 overleden. Wat is zijn legacy? Wat kunnen we leren van hoe hij een bedrijf opzetten in een nog niet bestaande markt? En welke gevolgen heeft zijn dood op de toekomst van dit merk? Wij vragen ons af of Red Bull kan vasthouden aan haar extreme positionering.

Don’t be a Penguin

In ‘Don’t be a penguin’ duiken Merkelijkheid oprichters Ties Morskate, Tal Gonen en onafhankelijk presentator Bob Morskate in de wereld van het positioneren. Met meer dan twaalf jaar ervaring op dit vlak zien Ties en Tal dagelijks wat er mis gaat als bedrijven en personen zich in de markt proberen te zetten. In deze video-podcastserie gaan zij in gesprek met elkaar over aansprekende positioneringscases van bekende bedrijven wereldwijd en trekken, aan de hand hiervan, lessen voor de luisteraars. De afleveringen zijn een bron van inspiratie, kennis en vermaak, waarbij het met name draait om de dynamiek tussen de drie mannen, die elkaar verrassen met nieuwe informatie over de bedrijven die ze bespreken, maar elkaar ook zeker proberen uit te dagen in hun denken en lol te maken. Dit is een podcast van Merkelijkheid.

Heb jij een vraag over positioneren of marketing? Of heb je een tof idee voor onze serie? Neem contact op via dontbeapenguin@merkelijkheid.com en laat het ons weten.