Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsDit automerk worstelt al enige tijd met welke koers het moet varen. Na vele succesvolle uitvoeringen zoals de Clio, Megane, Twingo en velen meer, raakt het merk de laatste jaren een beetje uitgehold. Volgens merkspecialisten Tal Gonen en Ties Morskate zijn ze hun koers een beetje kwijtgeraakt. Of sterker nog: ze hebben nooit écht een koers gehad.
Vandaag bespreken wij de positionering van het Franse automerk Renault aan de hand van hun nieuwste model: de Renault 5. Dit model is een revival van de oude Renault 5 en hun antwoord op de nieuwe wind die waait in autoland.
We bespreken en bevragen elkaar over de toekomst van dit merk en of dit nieuwe model ook daadwerkelijk zorgt voor een opleving van Frankrijk’s trots. Na het luisteren weet je alles over Renault, haar nieuwe strategie ‘Nouvelle Vague’ (wat ook ‘vaag’ betekent) en de lessen die we kunnen leren op marketinggebied van een van de bekendste merken van Frankrijk.
Gaat Renault het redden door dit nieuwe model? Wat vinden onze positioneringsexperts ervan? En zou jij hem zelf willen hebben? Luister en praat mee in deze nieuwe aflevering van ‘Don’t be a penguin’!
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en