Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Hema, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsBij de overgang naar een nieuw jaar hoort inmiddels ook het terugkijken op je jaar in muziek. Spotify heeft daarvoor een marketingconcept bedacht genaamd ‘Spotify Wrapped’, wat in korte tijd bijzonder populair is geworden bij de luisteraars.
Wij raakten aan de praat over Spotify, omdat Ties zich behoorlijk opwindt over deze traditie en vonden het hoog tijd om eens met een onderzoekende blik te kijken naar het land van de muziekstreamers. We bespreken hoe de muziekindustrie helemaal niet zo veel is veranderd ten opzichte van vroeger, maar ook welke grote stappen er zijn gezet om muziek toegankelijker te maken voor een groter publiek. We kijken naar de grote namen zoals Apple Music en Spotify, hun positie in dit landschap, manieren waarop zij zich onderscheiden (of niet?), maar ook naar de toekomst van muziekstreaming en de komst van A.I. in dit landschap.
We duiken in het verdienmodel van streamers, labels, artiesten en belangenorganisaties en hoe zij samen deze interessante markt vormen en reguleren.
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar wel ook leuk? TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en