Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Hema, IKEA, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsHet lijkt een beetje flauwtjes, maar suikervrije pindakaas staat symbool voor een toch wel positieve trend in de samenleving: minder suiker in ons eten. Ties eet al een tijdje geen toegevoegde suiker meer in zijn eten, dus Tal heeft speciaal voor hem een potje 100% natuurlijke pindakaas meegenomen van SMAAKT, zodat hij zich niet meer hoeft te ergeren aan Calvé, wat per 100 gram 10 gram suiker bevat. Maar hoe kunnen dit soort merken zich zo positioneren dat ze groter worden dan de gevestigde namen? En wat kunnen we leren van de marketing van de bestaande marktleiders?
Hier bespreken we de positionering van Meta en alles met betrekking tot de METAVERSE. Wat is de positionering van de bedrijven die in deze markt actief zijn? Leven we straks allemaal voor het grootste deel in online werelden of zullen de toepassingen van deze nieuwste technologieën toch heel anders uitpakken? F1 Coureur Charles Leclerc promoot de Meta Smart Glasses, Zuckerberg zelf lijkt overtuigd van Virtual Reality. Maar welke kant gaat het op?
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar wel ook leuk? TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en