Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsHet is Ties opgevallen dat er een plotselinge hype is rondom het Van Gogh museum, dat samen met Pokémon een unieke samenwerking is gestart. Het succes zorgde voor onvoorziene drukte en manie in het museum, want Pokémon is weer helemaal terug. Wij bespreken de actie van Van Gogh, maar ook wat de aantrekkingskracht is van sparen en collectors items. Welke lessen met betrekking tot positioneren kunnen we hieruit trekken?
De laatste jaren zien we steeds meer e-bikes op straat. Wij vonden het hoog tijd om de balans op te maken: wie zijn de belangrijkste spelers en op welke manier positioneren zij zich in e-bike land? We bespreken merken als VanMoof, Cowboy, Urban Arrow en de nieuwe fatbikemerken als KNAAP. We krijgen advies van e-bike expert en eigenaar van Fietsenwinkel.nl Mark de Vos, die ons mee neemt in zijn kijk op deze markt en een vraag heeft aan Ties en Tal. We stellen vragen en filosoferen over waar de markt naartoe gaat, wie de grote spelers zijn en worden, maar ook wat de toekomst is van de oudgedienden Gazelle, Batavus, Giant en nog veel meer. Luister en kijk mee en leer alles over het e-bikeland.
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar wel ook leuk? TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en