Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met als belangrijkste segment een kijk naar een bijzonder merk of markt. Zeeman, Shell, Nike en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.
Bekijk andere podcastsWe bespreken de positionering van zuivelmerk Yakult. Dit drankje wat vooral in Japan veel verkocht wordt positioneert zich als super gezond en essentieel onderdeel van het dieet. Maar wat is hier van waar?
Patagonia blijkt toch minder duurzaam dan ze zegt. Follow The Money publiceerde een onderzoek waaruit bleek dat de outdoor kledinggigant haar producten in dezelfde fabriek laat maken als, ja ja: Primark. Wat betekent dit voor de positionering van dit merk? Hoe reageren de trouwe klanten van Patagonia hierop en kan een merk dat zichzelf volledig positioneert op duurzaamheid voor mens en aarde, nog herstellen van zo’n onthulling?
Ties vertelt hoe Tal en hij op deze naam gekomen zijn.
Nu Jumbo stopt met de sponsoring van bekende topsporters en hun teams, ontstaat de grote vraag: “Maar hoe gaan ze zichzelf dan positioneren als ze niet meer dat gele logo op die shirts zijn?” Jumbo heeft, zo zeggen Ties en Tal, in Nederland een naamsbekendheid van 100% bereikt en moet zich dus nu gaan onderscheiden van haar concurrentie. Waar liggen de kansen en welke kant kunnen ze beter niet op gaan? We bespreken het management van deze supermarktketen, haar ontstaan, maar ook de onvermijdelijke toekomstige strijd met titaan Albert Heijn. We bespreken hun doelen, hun oprechtheid en hun ware merkidentiteit.
Heb je vragen over marketing of positioneren? Wil je in gesprek met ons komen of heb je suggesties voor inhoud van de show? Mail naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com! Dit is een podcast van Merkelijkheid met Ties Morskate, Tal Gonen en Bob Morskate.