LinkedIn advertentie formaat
Het aanbevolen LinkedIn advertentie formaat is 1200 x 627 pixels (beeldverhouding 1.91:1). Dit is niet alleen het formaat van de afbeelding van de meest gebruikte LinkedIn ‘Single Image’ ads, maar ook van de zogenaamde ‘Promoted Post’. Om zeker te zijn van een altijd scherpe advertentie zouden wij aanraden om voor jouw afbeelding 2400 x 1254 pixels aan te houden.
LinkedIn advertentie formaat
LinkedIn advertenties zijn er in een heel aantal verschillende vormen en maten. Dus soms is het even zoeken voor je de juiste resolutie voor je afbeelding hebt. Per advertentiesoort heeft LinkedIn minimale en optimale advertentie formaten bepaald. Deze zetten we voor je op een rijtje:
- LinkedIn Single Image Ads
- LinkedIn Video Ads
- LinkedIn Carousel Ads
- LinkedIn Text Ads
Belangrijk: lees op onze pagina LinkedIn adverteren alles over LinkedIn advertentiecampagnes en de opbouw daarvan. Op deze pagina delen we best practices en vertellen we je wat de optimale advertenties zijn voor jouw campagne.
LinkedIn Single Image Ads formaat
Het aanbevolen advertentie formaat voor Single Image Ads is 1200 x 627 pixels. Dit is een beeldverhouding van 1,91:1 en wordt gebruikt om advertenties weer te geven op zowel desktop als mobiel. LinkedIn biedt ook de mogelijkheid om vierkante afbeeldingen te gebruiken (beeldverhouding 1:1), of een 1:1.91 verhouding die uitsluitend voor mobiel gebruikt wordt.
Kan je ook afbeeldingen kleiner dan de 1200 x 627 pixels gebruiken? Jazeker, LinkedIn hanteert een minimum van 360 pixels dus dat maakt een vierkante afbeelding van 360 x 360 de kleinste afbeelding die je in jouw LinkedIn advertentie kan gebruiken. Dat is alleen niet aan te raden, jouw afbeelding ziet er dan al snel slecht uit en dat kan onprofessioneel overkomen.
Kan je ook grotere afbeeldingen gebruiken? Ook dat is geen probleem, het maximale aantal pixels voor een LinkedIn advertentie is 7680 breed bij 4320 hoog voor een horizontale advertentie. Een vierkante afbeelding heeft als maximum dezelfde 4320 pixels, dat is tegelijkertijd ook de maximale hoogte van een verticale advertentie. Let er wel op dat je afbeelding niet groter wordt dan 5 MB, groter accepteert het platform niet.
LinkedIn Video Ads formaat
De specificaties van LinkedIn Video advertenties lijken erg op die van de Single Image advertenties. Het minimale aantal pixels is namelijk 360, dus je kan video’s met een 1:1 beeldverhouding uploaden met een resolutie van 360 x 360 pixels. Wil je een horizontale video tonen die veel gebruikt wordt voor beeldschermen en tv’s dan is een 640 x 360 pixel video het minimum. Het veelgebruikte ‘short’ formaat dat je op TikTok en Youtube veel zit heeft een alternatieve beeldverhouding van 4:5 en moet dus minimaal 360 x 450 pixels zijn. Het is trouwens ook mogelijk om een andere staande beeldverhouding te gebruiken, de 9:16 beeldverhouding vraagt om 360 x 640 pixels.
Maar weinig pixels zorgt voor een lage kwaliteit video en waarschijnlijk een minder resultaat. Wat is de ideale resolutie voor jouw video? De standaard breedbeeld resolutie van 1920 x 1080 pixels is optimaal voor LinkedIn en zorgt voor scherp beeld op alle devices. Dit is trouwens ook de maximale resolutie voor deze beeldverhouding.
Pas dit maximum toe op de beeldverhoudingen die wij eerder deelden en je komt op een maximale resolutie van 1920 x 1920 voor vierkante video’s. Met 1080 x 1350 voor de aanbevolen verticale beeldverhouding van 4:5 en de alternatieve 9:16 beeldverhouding met 1080 x 1920 pixels hebben we de resoluties compleet.
Een video mag trouwens maximaal 500 MB zijn, hoger accepteert LinkedIn niet. Dat betekent nog steeds dat je door de H.264 of VP8 codec lange video’s kan uploaden, het maximum dat LinkedIn zelf aangeeft is 30 minuten. Maar de best presterende video’s duren tussen de 15 en 30 seconden, daar is het algoritme op ingericht.
Bij video heb je ook nog een ander aspect, de thumbnail. Deze moet dezelfde beeldverhouding en resolutie hebben als de video en mag maximaal 2 mb groot zijn.
LinkedIn Carousel Ads formaat
Carousel advertenties presenteren een serie vierkante afbeeldingen als kaarten waar gebruikers doorheen kunnen klikken. LinkedIn hanteert hiervoor dezelfde specificaties als bij de vierkante Single Image Ads, namelijk minimaal 360 x 360 pixels, maximaal 4320 x 4320 pixels. Wij raden aan om in ieder geval 1200 x 1200 maar het liefst 2400 x 2400 pixels te gebruiken. LinkedIn geeft zelf aan dat de maximale grootte van de Caroussel Ads kaarten samen 10 MB mag zijn.
LinkedIn Text Ads
De afmetingen van het logo dat weergegeven wordt bij LinkedIn Text Ads mag maximaal 100 x 100 pixels zijn.
LinkedIn Text Ads zijn een mogelijkheid die LinkedIn biedt om een hele korte boodschap in de zijbalk van het platform te plaatsen, vergelijkbaar met een Google Search ad.