LinkedIn Adverteren

LinkedIn adverteren: kosten per campagnedoel

LinkedIn adverteren: kosten per campagnedoel
Wat kost adverteren op LinkedIn? Het is een veel gestelde vraag waar wij je graag het antwoord op geven. LinkedIn is namelijk een uitstekend advertentieplatform waarmee je jouw B2B doelgroep bereikt. Laten we direct met de deur in huis vallen: ja, adverteren op LinkedIn is duurder dan adverteren op Facebook en Instagram en in veel gevallen ook duurder dan Google Ads. Toch vinden wij het de kosten meer dan waard, dankzij de unieke mogelijkheden om je doelgroep samen te stellen. We vertellen je daarom graag meer over de kosten van LinkedIn adverteren.

LinkedIn adverteren kostenWat kost adverteren op LinkedIn?

Een eenvoudig antwoord is natuurlijk heel fijn en efficiënt, maar dekt niet de lading omdat de kosten van LinkedIn adverteren sterk verschillen per campagnedoel. We gaan dus voor een iets uitgebreider antwoord en splitsen dit op per campagnedoel:

  • LinkedIn kosten merkbekendheidcampagne
  • LinkedIn kosten videocampagne
  • LinkedIn kosten websiteverkeer campagne
  • LinkedIn kosten leadcampagne
Wil je onze volledige LinkedIn Advertising Benchmark ontvangen?

Ontvang ons factsheet en krijg direct toegang tot onze nieuwsbrief, waarin we regelmatig nieuwe artikelen en inzichten delen met ruim 2.250 online marketing professionals.

Wil je onze volledige LinkedIn Advertising Benchmark ontvangen?

LinkedIn adverteren kosten voor merkbekendheid

Wil je zichtbaarheid en merkbekendheid realiseren, maar is een klik of verdere actie niet per se nodig? Dan kies je waarschijnlijk voor een merkbekendheidcampagne. Hierbij legt het algoritme van LinkedIn de focus op het zoveel mogelijk tonen van de campagne en realiseer je, met de juiste aanpak, een zo groot mogelijk bereik.

Gemiddeld genomen realiseren we voor € 100 campagnebudget zo’n 6.662 weergaven onder gemiddeld 2.750 LinkedIn leden. Gemiddeld 2,4 weergaven per LinkedIn account dus.

LinkedIn adverteren kosten voor videoweergaven

Is zichtbaarheid, specifiek weergaven van je film, het doel van jouw LinkedIn campagne? Dan kies je voor het campagnedoel videoweergaven, waarbij het algoritme zoveel mogelijk op zoek gaat naar mensen binnen jouw doelgroep die geneigd zijn de film te bekijken.

Gemiddeld genomen realiseren we voor €100 campagnebudget zo’n 6125 weergaven in videocampagnes.

LinkedIn adverteren kosten voor websiteverkeer

Ligt jouw focus op verkeer naar je website? Dan gebruik je het campagnedoel websiteverkeer en ligt de focus op kliks. Hoewel we daarbij dus minder focussen op het aantal weergaven of het bereik, is het voor de vergelijking nog steeds handig om dit te weten.

Gemiddeld genomen realiseren we voor €100 campagnebudget 3.846 weergaven en 22 kliks.

Gratis Webinar: LinkedIn Advertising Benchmark

Lunch webinar over onze LinkedIn Advertising Benchmark. Leer hoe jij jouw campagnes kan optimaliseren + een unieke tip. Kijk live op 14 november 12:00 of ontvang direct daarna de opname!

Gratis Webinar: LinkedIn Advertising Benchmark

LinkedIn adverteren kosten voor leadgeneratie

Misschien wel het ultieme LinkedIn campagnedoel: leadgeneratie. In onze ervaring werkt dit uitstekend voor bedrijven met een B2B doelgroep. Wanneer je dit campagnedoel kiest biedt je jouw doelgroep iets aan in ruil voor persoonlijke gegevens, denk bijvoorbeeld aan een whitepaper, factsheet of e-book.

Gemiddeld realiseren we voor €100 campagnebudget 2,6 leads.

linkedin adverteren kosten per campagnedoel

Kosten van LinkedIn adverteren

Zoals je al hebt kunnen lezen lopen de kosten sterk uiteen per campagnedoel. Daarnaast zien we sterke verschillen in doelgroepen, zowel geografisch als op persoonlijke kenmerken, en contentvormen. Naar onze mening is adverteren op LinkedIn het waard voor B2B doelgroepen, we zetten het dan ook steeds vaker in!

LinkedIn campagne beheren en optimaliseren

Kosten zijn uiteraard een belangrijke overweging wanneer je voor de keuze staat om LinkedIn campagnes in te zetten. Denk naast de kosten ook aan wat het opbrengt, hoe specifiek je jouw doelgroep kan maken én of je deze specifieke doelgroep op een andere manier tegen lagere kosten kunt bereiken. Als je benieuwd bent naar onze ervaringen met LinkedIn adverteren gaan we graag met je in gesprek!

We vertellen je dan niet alleen over kosten en opbrengsten, maar vooral over onze best practices in het samenstellen van doelgroepen, het opbouwen van campagne en het creëren van aansprekende advertenties. Uiteraard kijken we bij het beheren en optimaliseren van een LinkedIn campagne veel verder dan enkel de kosten, dus we vertellen je ook graag wat over de KPI’s van verschillende campagnedoelen.

Wil je eerst meer lezen over LinkedIn adverteren? Lees dan al onze artikelen over LinkedIn, we delen regelmatig nieuwe inzichten.