


Onze unieke aanpak en creativiteit stellen ons in staat om samen met onze opdrachtgevers unieke positioneringen te ontwikkelen die het verschil maken in de B2B-markt.
Voor een merk dat zich onderscheidend(er) wilt positioneren in de B2B markt is dat meestal geen doel op zich. Het is vaak een bouwsteen voor het realiseren van een bedrijfsdoelstelling als het krijgen van een groter marktaandeel, hogere winstgevendheid of het vergroten van de concurrentiekracht. Waarom is dat relevant? Omdat deze bedrijfsdoelstelling (sterk) bepalend is voor welke positionering je uiteindelijk kiest.
Door zowel het merk als markt in kaart te brengen en de doelstellingen voor ogen te hebben kan je met de positioneringsmatrix ervoor zorgen dat jouw B2B merk precies weet waar de uitdaging ligt. Dit geeft jullie het perspectief om het merk optimaal in de B2B markt te positioneren en de juiste keuzes te maken.
Jouw positionering wordt mede bepaald en beïnvloed door bijvoorbeeld marktomstandigheden, doelgroep en concurrentie. In plaats van je hiertegen te verzetten is het tijd om dit gegeven te omarmen en er je voordeel mee te doen. Wij werken nauw samen met onze opdrachtgevers aan unieke B2B positioneringen.
Natuurlijk zijn er ook genoeg valkuilen voor het positioneren in een B2B merk op de markt. Hierdoor kan het zijn dat het merk op een verkeerde manier gepositioneerd wordt, wat resulteert in een gemiste doelgroep(en) of een verlies in omzet. Dat is wat niemand wilt natuurlijk zijn wij expert in het positioneren van B2B bedrijven in de markt. Bij veel verschillende markten zijn wij creatief aan de slag gegaan om het bedrijf te positioneren. Maar wat centraal staat is dat wij het nooit moeilijker maken dan dat het is. Het gaat natuurlijk om de resultaten.
Met een sterke B2B positionering is het een stuk makkelijk deze uitdagingen aan te gaan want dan is het duidelijk waar jouw bedrijf staat in de B2B markt. Maar ook kan een sterke positionering jou helpen tot een groter marktaandeel, hogere winstgevendheid of het vergoten van concurrentiekracht. Natuurlijk is het allemaal makkelijk gezegd en is het in de praktijk niet zo makkelijk, gelukkig hebben wij bij Merkelijkheid al meer dan 10 jaar ervaring met positioneren. Wij hebben talloze bedrijven al geholpen met het positioneren van hun bedrijven. Nieuwsgierig? Neem dan contact met ons op!
Jouw merk is natuurlijk uniek en vraagt om een opmerkelijke positionering. Onze aanpak voor een strategische herpositionering van een bekend merk is natuurlijk anders dan hoe wij de positionering van een kleinere niche-speler aanvliegen. In de praktijk zijn er 3 mogelijkheden om met jouw positionering aan de slag te gaan:
Wil jij een nieuw merk lanceren of juist een bestaand merk (her)positioneren? Dan zorgt een positionering traject ervoor dat je binnen enkele weken de juiste keuzes maakt. De kennis en ervaring van jouw team is essentieel voor het succes en onze methodiek zorgt ervoor dat deze optimaal benut wordt.
Het onderzoek en de voorbereiding doet Merkelijkheid, als team bespreken we vervolgens wat het betekent. We bouwen samen aan een strategisch kader, stellen de identiteit, cultuur en ambitie vast en maken vervolgens duidelijke keuzes over merk, marketing en communicatie.
Dit proces hebben we verdeeld over 3 workshops van een dagdeel. En even later presenteren wij dan de uitkomst: jullie nieuwe positionering.
Apex Dynamics en Merkelijkheid werken al bijna een decennium samen. In die tijd is Apex Dynamics gegroeid van uitdager in de markt tot aan marktleider op het gebied van tandwielkasten, tandheugels en rondsels van de hoogste kwaliteit. Samen ontwikkelden we positioneringen “loopt harder” en later “move forward”, websites die leads genereren, traffic en merkwaarde met talloze artikelen en een hele database aan videocontent.
Wil je jouw positionering scherpstellen? Merken die al ver zijn maar hulp nodig hebben met de laatste stap, of een verouderde positionering willen updaten, hebben niet altijd behoefte aan een compleet traject. In dat geval is een positionering workshop van één dagdeel waarschijnlijk de beste aanpak.
Samen bespreken we – aan de hand van onze methodiek – alle aspecten van jouw positionering. We stellen de rake vragen waarmee we als team verder komen en besluiten kunnen nemen. Onze creativiteit en ervaring maakt het verschil en zorgt ervoor dat we na deze workshop de positionering helder hebben: Een compact verhaal dat laat zien waar jouw merk voor staat.
Ook bij opdrachtgevers die direct aan de slag willen met bijvoorbeeld een nieuwe website, content of leads beginnen we met positioneren. Door eerst stil te staan bij jouw positionering leren we waar het bij jouw merk om draait. Onze vragen maken ook dat jij anders naar jouw merk en positionering gaat kijken.
Dit gesprek zorgt voor energie en is het perfecte fundament voor een succesvol marketingproject.
Direct concreet met ons sparren over jouw positionering uitdaging? Vul onderstaand formulier in en we komen snel bij je terug voor een afspraak. Dan hebben wij alle informatie om snel tot de kern te komen.
Nog sneller schakelen? → Bel ons gewoon op 020 – 854 01 88