Positioneren

*Positioneren

5x een goed idee voor B2C en B2B content marketing / social – Feb 2016

Het is een van de belangrijkste obstakels voor de uitvoering van een content marketing strategie: regelmatig nieuwe en originele content maken. Er zijn voor iedereen dagen dat je even geen goed content idee hebt. Soms heb je dus wat inspiratie nodig. Ideeën bedenken is (een deel van) wat wij doen en daarom delen we regelmatig […]

Lees meer

*Positioneren

Positionering in jouw markt: hoe werkt dat?

Positioneren. In de praktijk komen wij er telkens weer achter dat iedereen een ander idee heeft bij het woord. Dit is met name lastig als jij de organisatie probeert te bewegen om de positionering van jullie merk eens op de schop te nemen maar ‘men’ daar de noodzaak niet toe ziet. Daarom gaan we in […]

Lees meer

*Positioneren

Merk affiniteit en de nieuwe regels van positioneren

Merk affiniteit is de belangrijkste graadmeter van marketing succes. Maar wat is het en welke invloed heeft merk affiniteit op de positionering?

Lees meer

*Positioneren

Het verschil tussen positionering en propositie

Propositie en positionering worden vaak verward. En wanneer gebruik je een propositie en wanneer een positionering? We leggen het uit hoe het zit.

Lees meer

*Positioneren

Positioneringsmodellen: welk positioneringsmodel gebruik je?

Positioneringsmodellen heb je in alle soorten en maten. Welke gebruik je in welke situatie en wat dragen ze bij aan een goede positionering?

Lees meer

*Positioneren

Positioneringsonderzoek: in 5 stappen de concurrentie in kaart

De kern van positioneringsonderzoek is een analyse van jouw concurrenten. We bespreken welke stappen essentieel zijn en hoe je ze uit voert.

Lees meer

*Positioneren

Marketing outsourcing, de voors en tegens

Te druk of geen capaciteit voor echte marketing? Marketing outsourcing kan de oplossing zijn. Lees in dit stuk de voor- en nadelen en beslis zelf!

Lees meer

*Positioneren

7 redenen waarom jouw positionering belangrijker is dan ooit

Kan jouw jouw organisatie van economische groei profiteren zonder een onderscheidende positionering? Deze en 7 redenen om actie te ondernemen.

Lees meer

*Positioneren

Positionering KPN, juiste koers of wassen neus?

KPN tekent al jaren voor kernwaarden en ‘grote’ verandering maar werkelijk resultaat blijft uit. Is de positionering van KPN wel de juiste?

Lees meer

*Positioneren

Wat elke advocaat kan leren van de positionering van Coolblue

Coolblue gooit hoge ogen met zijn experts, maar kan de Coolblue strategie ook toegepast worden in bijvoorbeeld de advocatuur? Wij leggen het uit.

Lees meer