Een goede Online Marketing campagne leunt op sterke content, en daar denken wij graag over mee:
Een goede infographic is deelbaar, brengt zijn boodschap duidelijk over en ziet er leuk uit. Het is de ideale content en wordt door bijvoorbeeld de New York Times met veel succes ingezet. Maar waar kan jij een infographic over maken? Enkele mogelijkheden:
Jij kent jouw bedrijf als geen ander maar weten jullie klanten eigenlijk wel hoe serieus de kwaliteitsmanager zijn baan neemt? Of hoe dat nieuwe product ontwikkeld is? Dikke kans dat jouw doelgroep geen idee heeft maar best geïnteresseerd is. En je hoeft het alleen maar te vragen!
Kijk eens op een andere manier naar jouw doelgroep, markt of product. Bedenk eens welke factoren ‘nou eenmaal zo zijn’ en omschrijf eens wat er dan zou gebeuren. Wij zouden bijvoorbeeld kunnen schrijven: “Wat als adverteren niet meer bestaat?”. En een voedingsmiddelenbedrijf kan zich afvragen: “Wat als suiker als toevoeging verboden wordt?”. Welke ‘vaste’ factoren domineren nu jouw markt en hoe zou de markt veranderen ‘als’? Wij zijn nu al benieuwd! Voorbeeld: What if energy was free
Jouw product wordt vast op veel verschillende manier gebruikt. Deel deze met jouw doelgroep! Wie weet had iemand nooit aan ‘de’ manier gedacht die voor haar doorslaggevend blijkt te zijn. Een goed voorbeeld? SMS’en is bedacht door telecom bedrijven om netwerkproblemen te communiceren, niemand dacht dat mensen elkaar berichten wilde sturen! Geen idee hoe jouw product eigenlijk gebruikt wordt? Misschien moet je daar eens naar kijken! Voorbeeld: WD40
Hoe ziet jouw markt er over 10 jaar uit? Wat is er allemaal veranderd? Laat jouw doelgroep zien dat jullie naar de toekomst kijken en bezig zijn met wat jullie klanten dan willen. Dit is trouwens ook een leuke manier om de nieuwe koers van jullie bedrijf logisch te maken.
Tot zover de inspiratie voor deze keer. Zelfs als je de ideeen niks vindt weten wij zeker dat je wel iets hebt kunnen bedenken wat wél leuk is. Mission accomplished! We zijn trouwens erg benieuwd wat jij met deze ideeën doet of wat erdoor ontstaat. Deel je jouw resultaat in de reacties?