Video content wordt steeds belangrijker, op Youtube wordt meer dan een miljard uur aan content bekeken en elk uur wordt er 30.000 uur aan content op het platform geplaatst. Video is nou eenmaal een goede manier om effectief met jouw doelgroep te communiceren. En veel mensen kijken liever een video dan dat zij een stuk tekst lezen. Kortom, video marketing is een kans om jouw boodschap onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep.
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
Mocht je video marketing nog niet inzetten, dit zijn 9 interessante feiten over video marketing:
Krachtige feiten, maar de belangrijkste reden om video marketing in te zetten als bedrijf is dat het simpelweg zorgt voor meer website bezoekers, leads en zelfs conversies. Het is de ideale manier om een connectie op te bouwen met de doelgroep.
Onderstaande video van Apex Dynamics is door Merkelijkheid geproduceerd. In het interview gaat de directeur van Apex Dynamics in gesprek met een student van University Racing Eindhoven (URE), een studententeam dat door het bedrijf gesponsord wordt.
Apex Dynamics sponsort vanuit haar Move Forward positionering verschillende studententeams en initiatieven. Hiermee wil het bedrijf een bijdrage leveren aan een gezonde technische sector en jongeren motiveren om te kiezen voor technische opleidingen. Daarnaast zijn er natuurlijk verschillende andere technische bedrijven, de doelgroep van Apex Dynamics, geïnteresseerd in de activiteiten van deze talenten. Naast de merkwaarde vergroot de video dus ook de naamsbekendheid van het merk.
Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.
Video marketing lijkt soms een hele klus. Van onderwerp naar concept, shotlist, productie, filmen en tot slot montage is al een traject op zich. En dan moet er ook nog voor gezorgd worden dat de video bij de juiste doelgroep terecht komt (distributie). Geen wonder dat veel bedrijven video marketing, ondanks de grote kansen, links laten liggen.
Door samen te werken met een specialist kan je snel stappen zetten. Merkelijkheid werkt al jarenlang aan video marketing voor haar klanten actief in B2B én B2C omgevingen en weet precies hoe wij dit aan moeten vliegen. Zullen we eens sparren over de inzet van video marketing voor jouw bedrijf? We delen graag aansprekende cases over wat het onze klanten oplevert.