Kies krachtig voor meer onderscheidend vermogen

Positionering

Stroomlijn je marketing en zorg ervoor dat jouw merk met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt.

Wat is jouw doel?

Luminis logo
Holtrop Ravesloot logo
PUUR logo
Wisseloord logo
Buma Stemra logo
Pepperminds logo
Muziekgebouw logo
Leidmotiv logo
Kei Kung Fu logo
Infomedics Logo wit
NTS logo wit
Audion logo

Onze methodiek zorgt voor duidelijke keuzes en een concreet resultaat.

Praktisch

Geen open eindjes, wij hanteren een vaste prijs voor een duidelijk afgebakend traject.

Vaste prijs

Spijkers met koppen slaan tijdens 3 workshops met jouw kernteam

3 workshops

Onze experts positioneren al meer dan 10 jaar merken in uiteenlopende markten en branches.

10+ jaar ervaring

Waarom Positionering?

Een positionering is veel praktischer dan een gekunstelde visie of mission statement, het is een aansprekend, kort verhaal dat iedere collega begrijpt en kan vertellen. De positionering leeft in de organisatie en wordt in de dagelijkse praktijk gebruikt om beslissingen te nemen op het gebied van marketing en communicatie. Dit zorgt voor focus en maakt dat jouw marketingmiddelen / budget beter besteed wordt.

Onze aanpak

We hebben onze aanpak de afgelopen 10+ jaar steeds verder verfijnd. Vooraf interviewen wij de belangrijkste stakeholders en bereiden de workshops strak voor om jouw tijd optimaal in te zetten. Tijdens de workshops bepalen we het strategisch kader en nemen we vervolgens de besluiten die aan de basis staan van jouw merk. Onze creativiteit en ervaring zorgt voor een soepel proces en een onderscheidend resultaat.

Wat vinden onze klanten van ons?

De ervaringen van onze klanten zijn natuurlijk het beste bewijs. Daarom delen wij graag testimonials en uitspraken van daadwerkelijke klanten om aan jou te laten zien dat wij onze beloftes waarmaken. Ben je benieuwd naar het project waardoor zij of hij zo’n lovend verhaal deelt? Daar vertellen we je in een gesprek graag meer over.

De samenwerking met Merkelijkheid kenmerkte zich door een echte “can do attitude”.

Wij hebben in de afgelopen jaren samen meerdere Investment Memoranda ontwikkeld. De samenwerking met Merkelijkheid kenmerkte zich door een echte “can do attitude”. Zij denken altijd mee zowel op procesniveau als in het optimaliseren van design. Dit altijd met een uitstekend eindresultaat en dus veel positieve feedback, ook van onze klanten en investeerders.

Gijs Halm Kempen
Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn

We hadden een website, die was niet meer van deze tijd. Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn. We willen jullie bedanken voor al het werk dat jullie pro-deo voor ons hebben gedaan, van de website tot de organisatie van de mooie bijeenkomst in het Stadhuis. Een mooiere bekroning op ons werk hadden we ons niet voor kunnen stellen.

Marij van den Bosch Stichting Struikelstenen Maastricht
Voelt als een echt partnership.

Werken met Merkelijkheid voelt als een echt partnership. Zij zorgen voor aansprekende en hoogwaardige content en een optimale distributie, zo blijft mijn bedrijf zichtbaar.

Johan de Meij Noord-Holland Inbouw
Snel schakelen, meedenken en professioneel

Snel schakelen, meedenken en professioneel; dat zijn de 3 woorden die bij mij opkomen als ik aan onze samenwerking denk. Door de projectmatige aanpak in combinatie met een flexibele instelling heeft Merkelijkheid de Soleo website verder gebracht dan vooraf verwacht. Ik kijk uit naar verdere in- en aanvulling met verschillende vormen van content.

Sandra Hulsenboom Soleo Groep
Jullie tillen het naar een ander niveau.

Ik vind het fantastisch, jullie tillen het naar een ander niveau en de corporate boodschap is duidelijk, heel knap.

Jan Snellen Sportcentrum VU
Merkelijkheid heeft deze rol in onze herpositionering goed gepakt!

Een scherpe positionering vereist duidelijke keuzes. Hoe zien we onszelf en wat maakt ons uniek? Welke doelgroep willen we aanspreken, en welke niet? Die keuzes zijn moeilijk, omdat je altijd het gevoel hebt een deel van de markt weg te strepen bij het maken van die keuzes. Daarom is het ontzettend waardevol om een marketingpartner te hebben die dit interne gesprek faciliteert, je een spiegel voor houdt en je vervolgens dwingt om die keuzes te maken. Merkelijkheid heeft deze rol in onze herpositionering goed gepakt!

Bart Matthaei Ambrero
De samenwerking met Merkelijkheid was stimulerend en interactief

We hebben veel goede reacties gehad op ons jaarverslag. De samenwerking met Merkelijkheid was stimulerend en interactief. Daarnaast was de doorlooptijd erg kort en zijn we binnen het budget gebleven. Dus alleen maar complimenten!

Anne Jan Stuij Gispen
We zijn erg tevreden over de grondige voorbereiding en heldere aanpak.

We zijn erg tevreden over de grondige voorbereiding en heldere aanpak. Hierdoor maakt Merkelijkheid complexe onderwerpen eigen, waardoor een natuurlijk gesprek met onze technische collega’s ontstaat. Whitepapers bijvoorbeeld over digital printing worden met trots intern gedeeld en ingezet om onze doelgroepen te inspireren. Onze contentstrategie heeft in 2020 ruim 600.000 impressies gerealiseerd en we hebben daarnaast de 10.000e volger op LinkedIn verwelkomd. De whitepapers hebben aantoonbaar bijgedragen aan nieuwe leads en klanten. Een mooie prestatie!

Stefan Martens NTS

Positioneren bij Merkelijkheid

 

 

Download de factsheet Positioneren

Ontdek onze aanpak voor het ontwikkelen van jouw unieke positionering. Aan de hand van concrete voorbeelden laten we onze unieke methodiek zien en kan jij je een beeld vormen hoe een samenwerking met Merkelijkheid eruit ziet.

Typisch Merkelijkheid

Wij werken vaak jarenlang voor onze klanten. Waarom? Omdat we samen doelen bereiken. Hoe we dat doen leggen we hieronder kort uit. En daar gaan we in een persoonlijk gesprek graag dieper op in.

Praktisch ingesteld

We gaan aan de slag en bereiken doelen en houden niet zo van lange meetings.

Buitenboordmotor

Wij werken als verlengstuk van jouw marketingafdeling en zetten de specialist in die jullie echt nodig hebben.

Persoonlijk

Je werkt met vaste specialisten die jou en jouw bedrijf goed kennen. Al snel zijn we samen één team.

Nieuwsgierig

Na een tijdje kennen wij jullie door en door. Je hoeft ons dus steeds minder uit te leggen over je product, dienst of voorkeuren.

Wij leren je graag beter kennen

Want het blijft natuurlijk mensenwerk. Laten we een keer kort praten over wat jullie nodig hebben en wij bieden. Lekker vrijblijvend. We zijn er vast snel achter of er een klik is. Heb je 30 minuten voor mij?