Podcast

Positionering Zeeman: een potentiële wereldspeler – Podcast E2

Positionering Zeeman: een potentiële wereldspeler – Podcast E2
Waarom zijn Tal en Ties zo positief over de positionering van Zeeman? En wat kan jij daarvan leren? We gaan in gesprek over de positionering, de verschillende campagnes én hoe het bedrijf zich zelfs op het gebied van Corporate Social Responsibility weet te onderscheiden.

Luister deze podcast op:

Tweewekelijks publiceren we een nieuwe aflevering over de positionering van verschillende bedrijven. Eerder bespraken we al Shell en Zeeman. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts.

Bekijk andere podcasts

Positionering After Eight

In de wiki-rubriek bespreken de mannen iedere keer de positionering van één opvallend voedsel of drankproduct. Deze week is Brits chocolademerk After Eight aan de beurt. Hoe lukt het dit merk al ruim 60 jaar onveranderd succesvol te blijven? En wat vinden Ties, Tal en Bob van deze mintchocolade die zich toch vooral bij de oudere generatie strategisch gepositioneerd lijkt te hebben?

Positionering CoolBlue

Ties had een slechte CoolBlue ervaring, een die haaks op de positionering van het bekende merk staat. Is dit het eerste scheurtje in het merk waar heel Nederland al jaren mee weg loopt? De positionering van CoolBlue draait om de glimlach, maar begint die glimlach nu een pijnlijke grimas te worden?

Positionering Zeeman

In deze aflevering nemen we ’textielsuper’ Zeeman onder de loep. Hoe kan het dat dit bedrijf, opgericht in 1967 door Jan Zeeman, nog ieder jaar blijft groeien? Wat is het succes van deze ‘zuinige’ textielsuper en welke positionering ligt er ten grondslag aan het imago dat het geel-blauwe merk heeft op socials als TikTok en Instagram?

Don’t be a Penguin

In ‘Don’t be a penguin’ duiken Merkelijkheid oprichters Ties Morskate, Tal Gonen en onafhankelijk presentator Bob Morskate in de wereld van het positioneren. Met meer dan twaalf jaar ervaring op dit vlak zien Ties en Tal dagelijks wat er mis gaat als bedrijven en personen zich in de markt proberen te zetten. In deze video-podcastserie gaan zij in gesprek met elkaar over aansprekende positioneringscases van bekende bedrijven wereldwijd en trekken, aan de hand hiervan, lessen voor de luisteraars. De afleveringen zijn een bron van inspiratie, kennis en vermaak, waarbij het met name draait om de dynamiek tussen de drie mannen, die elkaar verrassen met nieuwe informatie over de bedrijven die ze bespreken, maar elkaar ook zeker proberen uit te dagen in hun denken en lol te maken. Dit is een podcast van Merkelijkheid.

Heb jij een vraag over positioneren of marketing? Of heb je een tof idee voor onze serie? Neem contact op via dontbeapenguin@merkelijkheid.com en laat het ons weten.