Focus zorgt voor een efficiënte inzet van middelen

Marketing Strategie

Onze 10+ jaar ervaring met verschillende marketing strategiën en tactieken helpt jou om concreet richting te kiezen voor je merk.

Wat is jouw doel?

Luminis logo
Holtrop Ravesloot logo
PUUR logo
Wisseloord logo
Buma Stemra logo
Pepperminds logo
Muziekgebouw logo
Leidmotiv logo
Kei Kung Fu logo
Infomedics Logo wit
NTS logo wit
Audion logo

Wij doen wat werkt, zonder voorkeur voor middel of kanaal

Multi-channel

Wij weten wat werkt voor anderen en passen dat bij jou toe

Benchmark / data

Onze experts hebben jarenlange ervaring met B2B bedrijven

10+ jaar ervaring

Geen wollige kletspraat, we voeren ons advies ook uit

Praktisch

Waarom Marketing Strategie?

De best mogelijke marketing resultaten voor het beschikbare budget. Dat wil iedereen. Maar veel bedrijven doen elk jaar hetzelfde en weten niet goed waar de kansen liggen. Hoe kan je jouw marketing naar een hoger plan tillen, of het rendement verhogen? Samen stellen we een heldere marketing strategie op die richting geeft.

Onze aanpak

Wat staat er al vast en wat wil je precies bereiken? Daar begint het natuurlijk mee. We bespreken dat samen en het leidt tot een duidelijk projectplan met heldere mijlpalen. Wij werken het liefst nauw met onze opdrachtgevers samen, bijvoorbeeld in workshop. Zo zorgen we voor een gezamenlijk en gedragen resultaat.

Wat vinden onze klanten van ons?

De ervaringen van onze klanten zijn natuurlijk het beste bewijs. Daarom delen wij graag testimonials en uitspraken van daadwerkelijke klanten om aan jou te laten zien dat wij onze beloftes waarmaken. Ben je benieuwd naar het project waardoor zij of hij zo’n lovend verhaal deelt? Daar vertellen we je in een gesprek graag meer over.

Als één team bouwen aan brand value met aansprekende content

Wij werken als één team met Merkelijkheid aan meer zichtbaarheid en merkwaarde. Zij zijn sterk in de realisatie van aansprekende content en de distributie ervan.

Frederieke Anema TIP Group
Wij zijn ontzettend blij met het resultaat en de samenwerking.

De content die jullie hebben gerealiseerd, zoals de bedrijfsfilm is echt fantastisch. Het laat prachtig zien wie wij zijn en over welke competenties Donghua beschikt. Wij zijn ontzettend blij met het resultaat en de samenwerking.

Frans Morskate Donghua International
Voelt als een echt partnership.

Werken met Merkelijkheid voelt als een echt partnership. Zij zorgen voor aansprekende en hoogwaardige content en een optimale distributie, zo blijft mijn bedrijf zichtbaar.

Johan de Meij Noord-Holland Inbouw
Zij vormen onze externe marketingafdeling en wij maken gebruik van al hun expertise.

Wij werken met Merkelijkheid intensief samen als partners. Zij vormen onze externe marketingafdeling en wij maken gebruik van al hun expertise. Zij hebben ons geholpen vanuit een positionering richting middelen als onze prachtige website, ze zijn verantwoordelijk voor online- en contentmarketing en ook in de toekomst staan er mooie ontwikkelingen in de planning richting een verdere digitalisering.

Richard Heemskerk HSIBV
Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling

Wij werken inmiddels al een paar jaar en naar volle tevredenheid met Merkelijkheid samen. Er is echt sprake van een partnership. Wij beschikken met Merkelijkheid over een grote professionele externe marketingafdeling. Zij bedenken daarnaast steeds weer nieuwe dingen die ons verder helpen, zoals een custom digital configurator maar ook aansprekende (video) content die bijdraagt aan onze vindbaarheid en merkwaarde.

Wouter Stokman Stokman BV
De samenwerking verliep uitstekend.

Merkelijkheid heeft voor ons jaarverslag zowel de tekstredactie als de lay-out voor haar rekening genomen. De samenwerking verliep uitstekend. Ze houden zich aan afspraken en zijn flexibel waar nodig. Het eindproduct ziet er gelikt uit!

Frank Broekhuis Royal Ahrend
Met veel plezier lanceren we de website tijdens ons 10-jarig jubileum.

Met veel plezier lanceren we de website tijdens ons 10-jarig jubileum. Mijn dank gaat specifiek uit naar het team van Marketing & Communicatie dat samen met Merkelijkheid een groot, zeg maar megaproject, heeft gerealiseerd binnen tijd, middelen en budget. eX:plain is zichtbaar gereed voor de komende jaren.

Jobke van den Berg Stichting eX:plain
Dank je wel Merkelijkheid voor alle inspanningen en begeleiding zover!

Wij zijn heel tevreden over het proces en het resultaat.

Peter van den Brink Albeton

Marketing Strategie

Ieder merk en ieder bedrijf is natuurlijk anders. Toch krijgen we regelmatig vragen over terugkerende thema’s en onderwerpen. We delen deze hier om jou een goed idee te geven van de vraagstukken die wij vaker behandelen.

Buy-and-build

Een bekende strategie, maar hoe vind je synergie (en groei) op het gebied van marketing en merken?

Merk architectuur

Bijvoorbeeld voor bedrijven die een merk overgenomen hebben of een nieuw merk gaan beginnen.

Lead generatie

Door veel bedrijven gebruikt om het sales apparaat te ontlasten of een nieuwe doelgroep aan te spreken, maar hoe pak je dit aan?

Doelgroep

Een nieuwe doelgroep aanboren of de perceptie van een bestaande doelgroep veranderen.

Positionering

Een unieke positionering is het fundament van succesvolle marketing, maar hoe kies je de juiste positionering voor jouw merk?

Sparringpartner

Is er een plan dat je wil bespreken of een uitdaging die moeilijk op te lossen is? Wij fungeren als sparringpartner.

Typisch Merkelijkheid

Wij werken vaak jarenlang voor onze klanten. Waarom? Omdat we samen doelen bereiken. Hoe we dat doen leggen we hieronder kort uit. En daar gaan we in een persoonlijk gesprek graag dieper op in.

Praktisch ingesteld

We gaan aan de slag en bereiken doelen en houden niet zo van lange meetings.

Buitenboordmotor

Wij werken als verlengstuk van jouw marketingafdeling en zetten de specialist in die jullie echt nodig hebben.

Persoonlijk

Je werkt met vaste specialisten die jou en jouw bedrijf goed kennen. Al snel zijn we samen één team.

Nieuwsgierig

Na een tijdje kennen wij jullie door en door. Je hoeft ons dus steeds minder uit te leggen over je product, dienst of voorkeuren.

Wij leren je graag beter kennen

Want het blijft natuurlijk mensenwerk. Laten we een keer kort praten over wat jullie nodig hebben en wij bieden. Lekker vrijblijvend. We zijn er vast snel achter of er een klik is. Heb je 30 minuten voor mij?