Focus zorgt voor een efficiënte inzet van middelen

Marketing Strategie

Onze 10+ jaar ervaring met verschillende marketing strategiën en tactieken helpt jou om concreet richting te kiezen voor je merk.

Wat is jouw doel?

emma
Luminis logo
Holtrop Ravesloot logo
PUUR logo
Wisseloord logo
Buma Stemra logo
Pepperminds logo
Muziekgebouw logo
Leidmotiv logo
Kei Kung Fu logo
Infomedics Logo wit
NTS logo wit
Audion logo

Wij doen wat werkt, zonder voorkeur voor middel of kanaal

Multi-channel

Wij weten wat werkt voor anderen en passen dat bij jou toe

Benchmark / data

Onze experts hebben jarenlange ervaring met B2B bedrijven

10+ jaar ervaring

Geen wollige kletspraat, we voeren ons advies ook uit

Praktisch
vergadering

Waarom Marketing Strategie?

De best mogelijke marketing resultaten voor het beschikbare budget. Dat wil iedereen. Maar veel bedrijven doen elk jaar hetzelfde en weten niet goed waar de kansen liggen. Hoe kan je jouw marketing naar een hoger plan tillen, of het rendement verhogen? Samen stellen we een heldere marketing strategie op die richting geeft.

emma en maxim

Onze aanpak

Wat staat er al vast en wat wil je precies bereiken? Daar begint het natuurlijk mee. We bespreken dat samen en het leidt tot een duidelijk projectplan met heldere mijlpalen. Wij werken het liefst nauw met onze opdrachtgevers samen, bijvoorbeeld in workshop. Zo zorgen we voor een gezamenlijk en gedragen resultaat.

Wat vinden onze klanten van ons?

De ervaringen van onze klanten zijn natuurlijk het beste bewijs. Daarom delen wij graag testimonials en uitspraken van daadwerkelijke klanten om aan jou te laten zien dat wij onze beloftes waarmaken. Ben je benieuwd naar het project waardoor zij of hij zo’n lovend verhaal deelt? Daar vertellen we je in een gesprek graag meer over.

Voelt als een echt partnership.

Werken met Merkelijkheid voelt als een echt partnership. Zij zorgen voor aansprekende en hoogwaardige content en een optimale distributie, zo blijft mijn bedrijf zichtbaar.

Johan de Meij Noord-Holland Inbouw
De samenwerking met Merkelijkheid was stimulerend en interactief

We hebben veel goede reacties gehad op ons jaarverslag. De samenwerking met Merkelijkheid was stimulerend en interactief. Daarnaast was de doorlooptijd erg kort en zijn we binnen het budget gebleven. Dus alleen maar complimenten!

Anne Jan Stuij Gispen
Merkelijkheid is al een paar jaar onze online marketing en content partner.

Merkelijkheid is al een paar jaar onze online marketing en content partner. Met een mooie mix van tekst, video, distributie en analyse bouwen we in een echt partnership aan merkwaarde, trots en conversie.

Margit Hoekstra Audion Packaging Machines
Merkelijkheid is voor ons de “one stop shop” voor al onze marketingactiviteiten.

Merkelijkheid is dé oplossing voor digitale marketing. Ze begrijpen onze branche en leveren een strategie die naadloos aansluit bij onze werkwijze. Ze hebben ons geholpen met een nieuwe website, sociale media en campagnes, en denken actief mee over onze strategie. We zijn erg tevreden met de resultaten.

André de Lijser Variodrive
Deze integrale aanpak werkt voor ons perfect.

Door de samenwerking met Merkelijkheid kunnen wij profiteren van alle specialismen op het gebied van marketing met maar 1 aanspreekpunt. Deze integrale aanpak werkt voor ons perfect.

Cristel Rijnen Injection Point
Snel schakelen, meedenken en professioneel

Snel schakelen, meedenken en professioneel; dat zijn de 3 woorden die bij mij opkomen als ik aan onze samenwerking denk. Door de projectmatige aanpak in combinatie met een flexibele instelling heeft Merkelijkheid de Soleo website verder gebracht dan vooraf verwacht. Ik kijk uit naar verdere in- en aanvulling met verschillende vormen van content.

Sandra Hulsenboom Soleo Groep
Als één team bouwen aan brand value met aansprekende content

Wij werken als één team met Merkelijkheid aan meer zichtbaarheid en merkwaarde. Zij zijn sterk in de realisatie van aansprekende content en de distributie ervan.

Frederieke Anema TIP Group
Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn

We hadden een website, die was niet meer van deze tijd. Nu beschikken we over een flitsende mooie nieuwe website waar we ontzettend trots op zijn. We willen jullie bedanken voor al het werk dat jullie pro-deo voor ons hebben gedaan, van de website tot de organisatie van de mooie bijeenkomst in het Stadhuis. Een mooiere bekroning op ons werk hadden we ons niet voor kunnen stellen.

Marij van den Bosch Stichting Struikelstenen Maastricht

Marketing Strategie

Ieder merk en ieder bedrijf is natuurlijk anders. Toch krijgen we regelmatig vragen over terugkerende thema’s en onderwerpen. We delen deze hier om jou een goed idee te geven van de vraagstukken die wij vaker behandelen.

Buy-and-build

Een bekende strategie, maar hoe vind je synergie (en groei) op het gebied van marketing en merken?

Merk architectuur

Bijvoorbeeld voor bedrijven die een merk overgenomen hebben of een nieuw merk gaan beginnen.

Lead generatie

Door veel bedrijven gebruikt om het sales apparaat te ontlasten of een nieuwe doelgroep aan te spreken, maar hoe pak je dit aan?

Doelgroep

Een nieuwe doelgroep aanboren of de perceptie van een bestaande doelgroep veranderen.

Positionering

Een unieke positionering is het fundament van succesvolle marketing, maar hoe kies je de juiste positionering voor jouw merk?

Sparringpartner

Is er een plan dat je wil bespreken of een uitdaging die moeilijk op te lossen is? Wij fungeren als sparringpartner.

Typisch Merkelijkheid

Wij werken vaak jarenlang voor onze klanten. Waarom? Omdat we samen doelen bereiken. Hoe we dat doen leggen we hieronder kort uit. En daar gaan we in een persoonlijk gesprek graag dieper op in.

Praktisch ingesteld

We gaan aan de slag en bereiken doelen en houden niet zo van lange meetings.

Buitenboordmotor

Wij werken als verlengstuk van jouw marketingafdeling en zetten de specialist in die jullie echt nodig hebben.

Persoonlijk

Je werkt met vaste specialisten die jou en jouw bedrijf goed kennen. Al snel zijn we samen één team.

Nieuwsgierig

Na een tijdje kennen wij jullie door en door. Je hoeft ons dus steeds minder uit te leggen over je product, dienst of voorkeuren.

Wij leren je graag beter kennen

Want het blijft natuurlijk mensenwerk. Laten we een keer kort praten over wat jullie nodig hebben en wij bieden. Lekker vrijblijvend. We zijn er vast snel achter of er een klik is. Heb je 30 minuten voor mij?