De kracht van merk archetypes is dat ze voor iedereen hetzelfde beeld oproepen. De Hero overwint, de Creator is een visionair en de Caregiver beschermt. Krachtige beelden die merken als Nike, Apple en Volvo zo sterk en herkenbaar maken. Maar hoe gebruik jij dit in de praktijk? Niet alleen voor marketing professionals.
Er zijn verschillende boeken die diep ingaan op de verschillende merk archetypes, maar in mijn werk met ambitieuze merken mistte ik vaak de praktische handvatten. Hoe gebruik je de merk archetypes als je nog geen merk van wereldformaat bent? In de afgelopen 12,5 jaar is dat duidelijk geworden en mijn bevindingen lees je terug in dit boek.
Merk archetypes: het geheim van sterke merken is vooral een praktische gids die jou inspireert met heel veel voorbeelden. In tegenstelling tot veel marketingboeken is er juist veel aandacht besteed aan B2B: voor elk merk archetype bespreekt het boek een merk uit zowel de zakelijke dienstverlening als industrie.
In een kosteloos adviesgesprek bepalen we samen de drie belangrijkste kansen om jouw merk eruit te laten springen. Jij gebruikt onze kennis, ervaring en creativiteit en wij laten jou eens kennismaken met Merkelijkheid.