Merkelijkheid is een snel groeiend – afgelopen 4 jaar FD Gazelle – bureau voor positionering en (online) marketing en werkt vooral voor mooie B2B bedrijven in bijvoorbeeld industrie, IT en zakelijke dienstverlening. Succes meet je in deze markten vaak niet op de korte termijn en daarom werken we meestal jarenlang samen met onze klanten. Onze oudste klant is al sinds onze oprichting (13 jaar geleden) bij ons. Als partners leveren wij steeds weer een bijdrage aan hun succes! Wij werken vanuit een prachtig kantoor precies tussen Amsterdam en Haarlem in, goed bereikbaar met auto of met OV. Het treinstation bevindt zich naast ons kantoor.
Zakelijk succes voor een B2B bedrijf heeft veel verschillende bouwstenen. De belangrijkste is natuurlijk de website en online marketing, maar ook middelen zoals bijvoorbeeld evenementen en vakbladen spelen een rol. Wij verzorgen dit allemaal en vormen daarmee een complete (externe) marketingafdeling voor onze klanten. Ons team bestaat daarom uit specialisten op het gebied van positionering (branding), marketing strategie, SEO, online adverteren, design, project management en website ontwikkeling. We worden vaak gevraagd om vanuit een positionering een nieuw merk neer te zetten (ook na fusie of bij buy-and-build) of een bestaand merk opnieuw op de kaart te zetten. Maar ook met online marketing maken we het verschil voor onze klanten. Zo maken we content, creëren we campagnes en (SEO) optimaliseren we websites.
Dat maakt ons werk ook heel divers. De ene dag werken we aan de content marketing strategie van een advocatenkantoor, de volgende dag is de nieuwe website van een high-tech fabrikant aan de beurt. Maar dat betekent niet dat we telkens het wiel opnieuw uitvinden. We hebben een eigen aanpak en methodiek die ervoor zorgt dat we snel en doelgericht aan de slag kunnen. En die gaan we jou ook leren zodat jij ze toe kan passen bij jouw eigen klanten.
Om 9 uur is iedereen eigenlijk altijd wel binnen en kletsen we wat over het weekend, actualiteit of nieuwe ontwikkelingen bij klanten. Jij vertelt over een interessant artikel dat je las over de laatste B2B marketing ontwikkelingen. Deze week heb jij een aantal belangrijke acties op de planning staan, jouw ochtend staat in het teken van de belangrijkste: een presentatie van de resultaten over het afgelopen kwartaal voor een toonaangevend bouwbedrijf. Je hebt de opzet al met een partner besproken en zorgt dat de presentatie voor de lunch verzonden is. We lunchen meestal samen en de lunch wordt geregeld.
Na de lunch loop je buiten even een rondje voor je in ClickUp kijkt (ons project management systeem) naar jouw verschillende projecten. Je schakelt even kort met verschillende collega’s over de status van bepaalde acties. Je ziet ook wat kleinere taken die je meteen op kan pakken. Als die zijn afgevinkt is het weer tijd voor een groter project, je bouwt de lead generatie fase op van een LinkedIn campagne voor een software ontwikkelaar. Daarvoor heb je van je collega’s afbeeldingen en documenten gekregen, jij schrijft de teksten en bouwt de campagne op. Aan het einde van de dag zit je met de project manager om een aantal klanten te bespreken; welke werkzaamheden moeten we komende tijd uitvoeren en wie gaat dat doen. Je bekijkt je agenda voor morgen, dan ga jij naar een klant om een interview af te nemen over een innovatie. Dat interview werk je later deze week uit tot een artikel.
Je gaat dus (bijvoorbeeld) aan de slag met de volgende tools:
Bij Merkelijkheid kan jij de volgende stap zetten in jouw marketing carrière. Je krijgt de ruimte en verantwoordelijkheid om bij klanten het verschil te maken en te specialiseren in wat jou boeit. Je werkt nauw samen met onze partners en wordt uitgedaagd. Afhankelijk van wat je kan (ervaring, kennis en kunde) verdien je € 3.250 tot € 4.150 per maand op basis van een 40 urige werkweek. Daar komt dan nog vakantiegeld bij.
Daarnaast vinden wij het vanzelfsprekend dat je van ons zaken krijgt zoals:
Verder groeien? Dat kan natuurlijk ook. Het begint vanzelfsprekend bij je werk goed doen; klanten zijn onder de indruk van de resultaten die je voor ze behaalt en wij zien dat jij inhoudelijk het verschil maakt. Dat is genoeg om een mooie stap te maken. Als je dan ook nog eens laat zien dat je commercieel inzicht hebt of dat je ons team beter maakt (nieuwe mensen, collega’s motiveren, aansturen), dan is doorgroeien naar een senior positie vanzelfsprekend. Dat hoeft niet gelijk, maar de ruimte is er zeker.
De sollicitatieprocedure verloopt als volgt:
Denk jij dat deze baan en Merkelijkheid goed bij jou passen? Solliciteren kan door jouw CV en motivatie te sturen naar e.barens@merkelijkheid.com. Met sollicitaties zijn we blij, met acquisities niet.