020 854 01 88

Een unieke positionering maakt het verschil
in elke concurrerende en dynamische markt

Positionering

Kies jij krachtig de juiste koers voor jouw merk? Wij hebben in de afgelopen 10 jaar al mogen bijdragen aan de vormgeving van talloze, succesvolle positioneringen. Met een frisse blik en een bewezen resultaatgerichte methodiek werken wij samen met onze opdrachtgevers aan hun onderscheidend vermogen.

 

Kennismaken

Een succesvolle positionering laat jouw merk opvallen, zorgt ervoor dat jouw doelgroep bewust kiest voor jouw merk en niet voor de concurrentie. Samen met onze opdrachtgevers brengen we in kaart hoe de markt rondom hun merk in elkaar zit, welke trends van invloed zijn en wie de doelgroep is.

We zetten bewezen methodiek in om overzicht te krijgen en de markt vanuit merkperspectief in kaart te brengen. Op die manier beantwoorden we belangrijke vragen over jouw huidige merkpositie, die van jouw belangrijkste concurrenten en wordt haarscherp duidelijk waar de ruimte ligt voor groei in onderscheidend vermogen.

Wat is de kern van jouw merk, waar gaat jouw merk voor en waar staat het voor? Samen met onze opdrachtgevers beantwoorden we deze essentiële merkvragen. In de afgelopen 10 jaar ontwikkelden wij verschillende unieke methodieken om deze merkvragen te beantwoorden.

Op een dynamische en overzichtelijke manier hebben wij al bijna 100 merken mogen helpen met het vinden en raken van de kern van hun merk.

Het merk en haar unieke identiteit staat. De markt, trends en doelgroep zijn geanalyseerd. Onze opdrachtgevers hebben nu behoefte aan handelingsperspectief. Wat betekenen deze keuzes voor de manier waarop wij communiceren, wat zijn de merk do’s en dont’s? Wat betekenen deze keuzes voor onze organisatiestructuur, hoe verhoudt dit zich tot onze (verschillende) businesses en propositie?

Merkelijkheid geeft antwoord op deze essentiële strategische vragen zodat niks een succesvolle creatie en implementatie in de weg staat.

Het verhaal van jouw merk groeit door en evolueert als alle onderzoeksrapporten die aan de basis van dit verhaal stonden al lang in de vergetelheid zijn geraakt. Een inspirerende corporate story is het fundament onder elk merk.

Jouw doelgroep begrijpt waarom ze voor jouw merk kiezen, zowel om het te kopen als ervoor te werken. Ze zijn in staat hun keuze te verantwoorden en treden op als ambassadeur. Met gepaste trots kijken wij dan ook terug op alle succesverhalen die wij samen met en voor onze opdrachtgevers hebben mogen creëren en zien uit naar alle mooie verhalen die nog mogen komen.

Klanten voor wie wij de positionering verzorgen

Wat zeggen onze klanten?

In één, twee of drie workshops naar een (her)positionering van jouw merk

Het positioneren van jouw merk is iets dat wij niet in een black-box willen doen. Om tot dé positionering te komen die jouw merk laat groeien en bloeien is co-creatie de sleutel. De input van interne maar ook van externe stakeholders is een van de meest waardevolle assets. Hun betrokkenheid is daarom gewenst. Daarom ontwikkelden wij verschillende thematische en dynamische workshops van elk één dagdeel. Afhankelijk van de positioneringsvraag, omvang van de organisatie en aantal betrokkenen stellen we een op maat gemaakt pakket samen uit de verschillende workshops. Tijdens deze workshops mogen wij jullie inspireren, activeren en begeleiden in het proces en het vinden van de antwoorden op de belangrijkste merkvragen. De uitkomsten hiervan nemen wij mee in de ontwikkeling van het strategisch kader en de creatie van de corporate story.

 

Enkele voorbeelden:

GS1: Wereldwijd paspoort voor elk product

Dumaco: Every Part Counts

Infomedics: Helder over alles

Hauck Heat Treatment: “best in class” is not only about our core technologies

Buro Amsterdam: ondernemers in vastgoed

Soleo: De magie van klantcontact

Apex Dynamics: Loopt harder!

Sportcentrum VU: een onvergetelijke ervaring

HFI: Durability from Groenlo