Marketing beyond creativity

Wij creëren jouw positionering, een indrukwekkend verhaal

In China markeerde men rond 1300 voor Christus al specifiek aardewerk, een van de oudste voorbeelden van merkdenken. Merken hebben als belangrijkste taak om ervoor te zorgen dat we producten en diensten van elkaar kunnen onderscheiden. Door een exponentiële toename van het aantal beschikbare merken is onderscheidend vermogen harder nodig dan ooit. Merken moeten betere keuzes maken over het hoe, wat en vooral waarom. Merkelijkheid helpt al jaren bij het maken van die essentiële keuzes.

Met onze bewezen methodiek realiseren we een unieke positioneringen die zorgen voor meer onderscheidend vermogen.

Maak een afspraak

Enkele opdrachtgevers

Onze visie

Positioneren is het maken van de fundamentele keuzes die de marktpositie van een merk bepalen. Keuzes op het gebied van merkstrategie, marketing, communicatie en gedrag die de afnemer helpen jouw merk een plek te geven ten opzichte van de concurrentie. Die keuzes zijn de basis van onderscheidend vermogen. Maar wat als het onderscheidend vermogen van een merk beperkt is, wat doe je dan?

Creatieve acties en geschreeuw maken het probleem vaak alleen maar erger, de doelgroep kan het merk dan al helemaal niet meer plaatsen. Nee, je moet echt terug naar de tekentafel. Voordat je beslissingen kan maken moet je een strategisch kader hebben waar iedereen achter staat. Dat strategisch kader is een objectieve weergave van de markt en concurrentie en geeft aan wat de meest bepalende factoren zijn voor de positionering. Pas als jullie het daarover eens zijn kan je gaan positioneren.

De belangrijkste valkuil is dat je niet elke positionering kan ‘kiezen’. Daarmee wil ik zeggen dat een goede positionering altijd dicht bij de identiteit en cultuur van een merk blijft. Jouw doelgroep prikt feilloos door een positionering die niet echt is.

Merkelijkheid helpt bij de analyse van jouw unieke situatie en samen komen we tot uitzonderlijke inzichten en conclusies. Op basis daarvan ontwikkelen we een unieke positionering die past bij jullie identiteit en ambitie.

Daar vertel ik je natuurlijk graag meer over,


Ties Morskate, Partner
+31 (0)20 854 01 88 p>

Maak een afspraak

& laat je inspireren

Positioneren, van inspiratie tot een duurzame strategie

Ja, ik zie het belang van een onderscheidende positionering. Hoe nu verder?

Merkelijkheid biedt de volgende diensten die elk aanlsuiten op een andere fase van het positioneringsproces:

Workshop Positioneren

Doel: Informeren, inspireren en draagvlak creëren

In één dagdeel leert jouw (management)team alles over positioneren. We behandelen verschillende theorieën en methodieken aan de hand van talloze interessante voorbeelden en jullie gaan aan de hand van prikkelende opdrachten aan de slag met jullie eigen positionering en uitdagingen.

Na deze workshop kent het positioneren weinig geheimen meer en zitten jullie boordevol nieuwe ideeën.

Strategie

Doel: Scherpe keuzes maken voor de toekomst van ons merk

Het doel van positioneren is vaak meer rendement en richting voor een merk. Maar voor het uitzetten van een nieuwe, onderscheidende koers moeten er keuzes gemaakt worden. Het maken van de juiste keuzes vraagt om een passend strategisch kader.

Wij onderzoeken merkidentiteit, markt en doelgroep en bouwen het strategisch kader voor jouw merk. Op basis daarvan zetten we samen een koers (strategie) uit en creëren we de positionering die jouw merk succesvol(ler) maakt.

Corporate Story

Doel: Inspirerend merkverhaal realiseren

Merken waarvan de strategie staat als een huis hebben soms moeite met de vertaling naar een onderscheidende positionering. Juist dat verhaal, jouw corporate story, is essentieel voor de implementatie van de gekozen strategie.

We combineren onze creativiteit en ervaring met jullie marktkennis en expertise. Zo zorgen we ervoor dat jij snel beschikt over een merkverhaal dat inspireert, prikkelt en perfect aansluit op jullie merkidentiteit.