Luister deze podcast op:
Elke twee weken een nieuwe aflevering over positionering met een analyse van een bijzonder merk of markt. Chiquita, Odido, Lidl en Red Bull kwamen al aan bod. Benieuwd geworden? Bekijk hier de andere podcasts:
Bekijk andere podcastsSteeds meer mensen zijn klaar met het gebruik van dating apps en verlangen weer naar meer fysieke, real-life interactie met anderen. In de afgelopen jaren zijn dating apps als Tinder, Happn, Breeze, Bumble en Inner Circle steeds groter geworden. Maar er is wat aan de hand: we zien dat de populariteit van deze apps de laatste maanden steeds meer af neemt. Waarom is dat?
Op deze vraag zoeken wij met elkaar, in deze nieuwe ‘Don’t be a penguin’, een antwoord. Dat doen we door te kijken naar het gedrag van de consumenten in de markt van dating apps, de daters, maar met name ook naar de bedrijven die ervoor zorgen dat wij elkaar digitaal kunnen ontmoeten: de dating apps.
Wat begon bij traditionelere bedrijven als Parship, Lexa en Match.com, die je de liefde van je leven beloofden, heeft geleid tot een wildgroei aan nieuwe merken, zoals Tinder, die allemaal een ander deel van de dating-markt bedienen. Maar hun belofte blijft nagenoeg hetzelfde: zij beantwoorden jouw behoefte.
Bij Tinder is dat een eenvoudige hook-up en vieren ze dat je zonder schaamte single mag zijn en er van mag genieten. Bij Feeld kan je terecht als je richting wil geven aan je diepste verlangens en gekste kinks. Bumble legt het initiatief bij de vrouw en Happn laat mensen elkaar ontmoeten op basis van locatie. Kortom, voor elk wat wils. Maar steeds meer mensen beginnen zich te beseffen dat ze door deze dating apps juist minder in verbinding komen met de mensen om zich heen; en dit besef werkt door in de business van deze dating-apps.
Wij bespreken de oprichters van de bekendste dating-apps, slogans, strategieën en succesverhalen, maar nemen onze trouwe luisteraars ook mee in onze eigen date-leven. We bespreken de verhalen van mensen die testen of je echte liefde kunt vinden via apps en wat de meest efficiënte manier is om verliefd te worden.
En zoals je van ons gewend bent, kijken we naar het verdienmodel van de dating-apps, de marketing hierachter en wat de drijvende krachten zijn achter de meest succesvolle apps.
Wat moet je eigenlijk als niet op dating apps zit? Ben je dan aan de goden overgeleverd of juist op het goede pad?
Luister en praat mee in deze nieuwe podcast van Merkelijkheid en onthoud: ‘Don’t be a penguin’. Ook niet als het gaat om shoppen bij SHEIN, TEMU, ZARA en Primark!
Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema’s of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Moet het korter maar ook leuk?
TIKTOK: https://www.tiktok.com/@merkelijkheid
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/merkelijkheid/?hl=en