020 854 01 88

Onze antwoorden op veelgestelde vragen over positioneren, online marketing, merkidentiteit en andere marketing onderwerpen.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt een zoekmachine?

Google’s algoritme doet 3 dingen met je website: crawlen, indexeren en ranken. Zo leest de zoekmachine de informatie op je website, deelt deze in de database in en bepaalt wanneer jouw website in de zoekresultaten getoond wordt.

Lees uitleg >

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is de techniek van het optimaliseren van jouw website zodat deze optimaal geïndexeerd kan worden door zoekmachines zoals Google. Optimaal geïndexeerd betekent dat jouw website hoog scoort in Google zonder daarvoor te betalen.

Lees uitleg >

Wat is anchor tekst?

Anchor tekst is de klikbare tekst van je (hyper)link. Vaak is de anchor tekst op een website onderstreept of gekleurd, zoals in ons voorbeeld.

Lees uitleg >

Wat is content marketing?

Content marketing is een strategische marketing aanpak gericht op het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content met als uiteindelijk doel het aantrekken of behouden van een duidelijke doelgroep.

Lees uitleg >

Wat is de definitie van positioneren?

Het doelgericht aan een merk verbinden van een zodanige verzameling kenmerken, associaties en eigenschappen dat het merk in het hoofd van de afnemer een unieke eigen plaats verwerft ten opzichte van de concurrentie.

Lees uitleg >

Wat is de definitie van propositie?

Een propositie is de eenvoudige stelling die mensen over de streep trekt door de werkelijk onderscheidende kracht van een aanbod te benadrukken en urgentie te creëren.

Lees uitleg >

Wat is Domein Autoriteit?

Domein Autoriteit is een algoritme dat voorspelt hoe waardevol jouw website is in zoekresultaten. Domein Autoriteit loopt van 1 tot 100 en hoe hoger jouw score is ten opzichte van je concurrent, hoe groter de kans dat jouw website bovenaan staat in Google.

Lees uitleg >

Wat is een backlink?

Wat is een contentstrategie?

Contentstrategie is de rode draad in jouw content marketing en bestaat uit vier elementen: content, doel, doelgroep en distributie.

 

Lees uitleg >

Wat is een ervaringsgerichte positionering?

Een ervaringsgerichte positionering is een basisconcept voor de positionering van een merk. Een ervaringsgerichte positionering gebruikt zintuiglijke interactie – tast, geur, kleur en vorm, geluid of smaak –  om een bepaald gevoel te verbinden met het merk.

Lees uitleg >

Wat is een functionele positionering?

Een functionele positionering is een basisconcept voor de positionering van een merk. Bij een functionele positionering staat het oplossen van een specifiek probleem of juist één duidelijk voordeel centraal.

Lees uitleg >

Wat is een informationele positionering?

Een informationele positionering is een basisconcept voor positionering en bedacht door Floor en van Raaij. Een informationele positionering legt uit hoe een product of dienst een bepaald probleem oplost.

Lees uitleg >

Wat is een meta omschrijving?

Je meta omschrijving is een korte omschrijving van de webpagina, die bezoekers vertelt wat ze van de pagina kunnen verwachten. Dit is het stuk tekst dat je bij de zoekresultaten op Google ziet, direct onder de blauwe titel van de pagina.

Lees uitleg >

Wat is een positionering?

Een positionering is de daadwerkelijke of de gewenste positie van een merk ten opzichte van de concurrentie in het hoofd van de afnemer.

Lees uitleg >

Wat is een sterk merk?

Een sterk merk is zo gepositioneerd dat de doelgroep een duidelijke keuze kan maken voor haar producten of diensten en zorgt daarmee voor concurrentievoordeel ten opzichte van haar concurrenten.

Lees uitleg >

Wat is een symbolische positionering?

Een symbolische positionering is een basisconcept voor de positionering van een merk. Een symbolische positionering verbindt het merk met een bepaalde groep, rol of (hoger) zelfbeeld dat de doelgroep aanspreekt.

Lees uitleg >

Wat is een transformationele positionering?

Een transformationele positionering is een basisconcept voor positionering en bedacht door Floor en van Raaij. Een transformationele positionering zet centraal hoe het merk een bepaalde levenswijze of -stijl mogelijk maakt.

Lees uitleg >

Wat is een tweezijdige positionering?

Een tweezijdige positionering is een basisconcept voor positionering en bedacht door Floor en van Raaij. Een tweezijdige positionering verbindt de eigenschappen van een merk met de waarden die de doelgroep nastreeft door uit te leggen hoe het probleem x oplost zodat levensstijl y mogelijk wordt.

Lees uitleg >

Wat is een uitvoeringspositionering?

Een uitvoeringspositionering is een basisconcept voor positionering en bedacht door Floor en van Raaij. Een uitvoeringspositionering zet niet de eigenschappen van het merk of de waarden van de doelgroep centraal maar juist een bepaalde campagne.

Lees uitleg >

Wat is een zoekmachine crawler?

Een zoekmachine crawler is de robot van zoekmachines die je website leest. Deze crawler volgt links en ontdekt zo nieuwe pagina’s en informatie, zodat jouw website opgenomen wordt in de database van de zoekmachine.

Lees uitleg >

Wat is een zoekwoord?

Met zoekwoorden bedoelen we letterlijk de woorden die in zoekmachines gebruikt worden om naar informatie te zoeken.

Lees uitleg >

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Zoekwoordenonderzoek is het onderzoek waarmee je achterhaalt welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt en welke relevant zijn voor jouw website.

Lees uitleg >

Wat is het verschil tussen propositie en positionering?

De propositie moet mensen op het moment van de waarheid overtuigen om voor een merk te kiezen, de positionering bepaalt welke positie het merk ten opzichte van de concurrent in het hoofd van de afnemer inneemt.

Lees uitleg >

Wat is linkbuilding?

Link building is actief links verzamelen van andere websites naar jouw website, met het doel om beter gevonden te worden in Google. Deze links van andere websites noemen we backlinks.

Lees uitleg >

Wat is online marketing?

Online marketing is het gebruik van online middelen kanalen voor het promoten en verkopen van een merk, product of dienst op het internet.

Lees uitleg >

Wat zijn doodlopende links?

Wat zijn H1 en H2 koppen?

H1 is de titel van je pagina. Met H2 geef je hoofdstukken aan en soms gebruik je zelfs H3 om subkoppen aan. Op je pagina gebruik je één keer de H1, namelijk in de titel van je pagina. H2 en H3 kan je zoveel gebruiken als je wilt, houd daarbij vooral in gedachten dat het doel van koppen is een makkelijk leesbare hiërarchie van de informatie die je over probeert te brengen.

Lees uitleg >

Wat zijn interne links?

Wat zijn longtail zoekwoorden?

Longtail zoekwoorden zijn langere zoektermen van meerdere woorden, waarop het zoekvolume relatief laag en de zoekintentie heel duidelijk is.

Lees uitleg >