Positionering, merkidentiteit en marketing blog

De invloed van je merkidentiteit op de customer journey

Kan je merkidentiteit van invloed zijn op je customer journey? In dit blog laten wij aan de hand van twee bekende merken zien hoe je dit kunt realiseren.

Lees blog

Auteur:  Kees   Onderwerpen:  Merkidentiteit

Hoe kies je een goede merknaam?

Het bedenken van een merknaam is één van de moeilijkste onderdelen van een merkidentiteit. Hoe zorg je voor een onderscheidende en opvallende merknaam?

Lees blog

Auteur:  Kees   Onderwerpen:  Merkidentiteit

Gastvrijheid en de positionering van jouw bedrijf

De eerste ontvangst en de gastvrijheid binnen het kantoor zijn essentieel voor het imago en positionering van jouw bedrijf. Hoe zorg je dat dit in orde is?

Lees blog

Auteur:  Kees   Onderwerpen:  Merkidentiteit

Omgekeerde positionering en waardepropositie ideaal voor jouw bedrijf?

Kan een bedrijf zich onderscheiden door belangrijke kenmerken of voordelen weg te laten? Een merk met een omgekeerde positionering doet het net even anders.

Lees blog

Auteur:  Ties   Onderwerpen:  Positionering

Vacature: Wij zoeken een leuke collega, die goed is in DTP!

De nadruk ligt op DTP maar wij vinden het een pré als jij ook wat designskills hebt. We zoeken iemand die secuur werkt en 'ownership' neemt over het werk.

Lees blog

Auteur:  Ties   Onderwerpen:  Merkelijkheid

De kern van jouw merkidentiteit: een sterk logo

Wat maakt een logo sterk? Wij geven je een aantal voorbeelden van bekende logo’s en gaan in op onze werkwijze bij het ontwerpen van een logo.

Lees blog

Auteur:  Kees   Onderwerpen:  Merkidentiteit

Lettertype en merkidentiteit, de psychologie achter jouw ‘font’

Een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit van een bedrijf is het lettertype. In dit artikel behandelen we de invloed van het lettertype op jouw merk.

Lees blog

Auteur:  Kees   Onderwerpen:  Merkidentiteit

Do’s en dont’s voor het gebruik van beeld in jouw jaarverslag

Aan de hand van het 2017 jaarverslag van Heineken, KPN en Rabobank bespreken wij grote aantallen do's en dont's waar dit het gebruik van beeld in een jaarverslag betreft.

Lees blog

Auteur:  Suzanne   Onderwerpen:  Jaarverslagen

Merkelijkheid versterkt zich met online marketing specialist

Merkelijkheid is aan het groeien. Sinds 3 april hebben we ons versterkt met online marketing specialist Kees Mol. Kees gaat onze klanten verder ondersteunen op het gebied van online marketing.

Lees blog

Auteur:  Ties   Onderwerpen:  Merkelijkheid

Nieuw talent aan de slag bij Merkelijkheid

Sinds 12 maart versterkt Suzanne Ophof ons team als Junior Marketeer en Project Manager. Ze is inmiddels al voor verschillende klanten hét project-aanspreekpunt en helpt daarnaast o.a. bij vraagstukken met betrekking tot positionering, brand development en marketingstrategie.

Lees blog

Auteur:  Ties   Onderwerpen:  Merkelijkheid