Over merkelijkheid

Bij Merkelijkheid is de deadline en snel schakelen minstens even belangrijk als creativiteit. Dat klinkt logisch maar in de praktijk werkt het helaas vaak anders. Een no-nonsense attitude zit in ons DNA, hierdoor weten onze opdrachtgevers één ding zeker: Het komt in orde.

Wie zijn wij...

Ties Morskate > Partner
< Tal gonen Partner
Oprichters Ties en Tal zagen dat er in de markt behoefte was aan een bureau dat zich hard maakt voor opmerkelijke en werkelijke merken. Het resultaat was de geboorte van Merkelijkheid in 2010. Met hun opgedane ervaring in de rugzak stond een ding als paal boven water, no-nonsense is de way-to-go. Niet ademen in de ruimte, geen vaagheid, geen bureaukosten, geen duur ondersteunend personeel dat de prijs opdrijft maar wel werken met de beste mensen die daadwerkelijk meebouwen aan een groter onderscheidend vermogen van onze opdrachtgevers.

Inmiddels zijn we 6 jaar bezig en we zijn (gelukkig) nog niet in alles het beste. Maar als je op zoek bent naar experts op het gebied van merkontwikkeling, gepassioneerd over positioneren en storytelling, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Helemaal omdat we ook nog eens in staat zijn deze te vertalen in aansprekende middelen zoals huisstijlen, websites en jaarverslagen.

Kortom, samenwerken met Merkelijkheid is zeker niet samenwerken met pinguïns!

Een netwerk van specialisten

Merkelijkheid onderzoekt, bedenkt, ontwerpt en creëert alles wat een merk nodig heeft. Soms vraagt de beste oplossing om een specialisme dat wij (nog) niet op tot in de puntjes beheersen. Dan vertrouwen wij op een prachtig netwerk van topspecialisten met wie wij altijd heerlijk samenwerken. Denk aan filmgekken, codekrakers, animatiemeneren, plaatjesmakers en praatjesmakers.

Nader kennismaken?

In een kennismaking merk jij meteen hoe samenwerken met Merkelijkheid voelt en bespreken wij graag hoe wij er samen voor gaan zorgen dat het in orde komt. Mocht er nog tijd over zijn, dan hebben we nog wel wat mooie verhalen over pinguïns.

Ik wil kennismaken

Pinguïns zijn schattig en grappig maar hebben totaal geen onderscheidend vermogen. In een groep gedragen zij zich vaak exact hetzelfde en ze lijken allemaal op elkaar. Veel merken hebben ook moeite zich te onderscheiden.

Omdat we de pinguïn al sinds onze oprichting als voorbeeld gebruiken, kunnen wij ons een wereld zonder pinguïns niet voorstellen. Daarom adopteren wij bij elke nieuwe opdracht een keizerpinguïn via het Wereld Natuur Fonds. Daarmee steunen wij het werk dat zij doen op de Zuidpool, een van ’s werelds meest kwetsbare natuurregio’s.