Laatste nieuwsB2B social media: wat is de beste tijd om te posten?Lees meer

3 manieren voor meer resultaat uit je social media succes

Het is voor velen een soort heilige graal, succesvol zijn in Social Media. Honderden volgers heb je verzameld en ieder bericht wordt geretweet, geshared en geliked. Elke dag speur je het web en andere bronnen af naar interessante content om te delen en wekelijks schrijf je een of meerdere artikelen. Dit levert gestaag nieuwe contacten en volgers op, maar je vraagt je toch af: wanneer kan ik eens oogsten na al dit zaaien? In dit artikel bespreken we 3 manieren om meer uit je social media en online marketing succes te halen.

Content telt op social media

manierenHet draait allemaal om autoriteit, en vaak kijken we alleen naar volgers, shares en likes als de absolute bevestiging hiervan. Maar is werkelijke autoriteit niet iets dat pas ontstaat als mensen jou actief aan bepaalde kennis of producten koppelen? Het gebeurt regelmatig, je leest een sterk artikel op social media, maar een dag later is het gesprek: “Ik las zo’n goed artikel hierover, dat had je ook interessant gevonden. Ik probeer de link wel even terug te vinden, en stuur hem naar je.” Hoe goed het artikel ook, het heeft niet gezorgd voor een actieve associatie.

Wil je blijven leren over Online Marketing?

Sluit je aan bij 2.250 Online Marketing professionals en ontvang wekelijks een mail met een nieuw inzicht, artikel of whitepaper.


    3 manieren om meer resultaat uit social media te halen:

    1. Opvolgen eerste contact
      Zoek uit wie jouw artikel gedeeld heeft, waar en wat zeggen ze over je content. Ga in gesprek op hun profiel of platform. De simpelste vergelijking is deze, als een klant jouw winkel in loopt is het eerste wat je doet haar begroeten, vervolgens ga je kijken wat zij zoekt en wat jij hierin kan betekenen. De klant herinnert een prettig bezoek, goede hulp en verbinding op een persoonlijk niveau. Op social media is dit niet anders. Zeker in B2B marketing loont het om zo snel mogelijk een persoonlijke band op te bouwen met een potentiele klant.

    1. Van lezers naar abonnees
      Een andere reden waarom je wellicht minder resultaat uit je inspanningen haalt is dat mensen niet na 1 contact al overtuigd zijn van jouw autoriteit. Door lezers een keus te geven die valt tussen ‘neem nu contact op!’ en het sluiten van de pagina maakt je het makkelijker voor hen om je nog een kans te geven. Daarnaast is e-mail een zeer praktisch communicatiekanaal.

    1. Persoonlijk aanbod
      Ieder mens ziet zijn eigen uitdagingen, problemen en wensen als uniek. Als je ziet dat een potentiële klant jouw artikel deelt geeft hij in ieder geval aan het met je eens te zijn, maar zijn redenen of gedachten zijn waarschijnlijk anders dan die van jou. Dit is een prima aanleiding voor een eerste gesprek waarin jullie ervaringen kunnen vergelijken en kijken of er ook een persoonlijke klik is. Of misschien zie je als je op zijn profiel of website kijkt wel directe aanleiding voor een persoonlijke aanbieding! Zelfs als dit aanbod niet 100% raak is laat het zeker zien dat je het contact serieus neemt en concreet wat te bieden hebt.

    Social Media fungeert net als de winkeletalage als uithangbord. Soms levert het direct klanten op, maar vaker hebben ze net wat meer aandacht of overtuigingskracht nodig. Naast deze 3 zijn er nog vele andere methoden, hier vertellen wij je graag meer over.

    Vragen? Bekijk alle veel gestelde vragen.
    Alle vragen
    Deel dit artikel