Positioneren

Ebook Positioneren: word een positionering expert

Ebook Positioneren: word een positionering expert
Dit jaar ging jouw merk eindelijk afstand nemen van de concurrentie. Jullie onderscheidend vermogen is zó sterk dat het niet eens echte concurrentie is. Maar waarom is het dan toch niet gelukt? Waarom kom je er dan in klantgesprekken achter dat zij het verschil tussen jullie merk en de concurrentie helemaal niet zo duidelijk zien? Hebben jullie iets verkeerd gedaan?

Nee, waarschijnlijk hebben jullie alles goed gedaan. Alleen ontbreekt een onderscheidende positionering.

Alleen marketing met een stevig fundament – een positionering – zorgt voor blijvend onderscheidend vermogen in een concurrerende markt. Met een positionering weet je welke marketingmiddelen, boodschap en natuurlijk strategie het best passen bij jouw merk. Daarmee kan je werkelijk afstand nemen van de concurrentie.

E-book Positioneren

Voor zowel beginners als gevorderde positioneerders stelden wij een E-book Positioneren samen. In één overzichtelijk document maak je je de basis van het positioneren eigen en kan je met jouw eigen positionering aan de slag.

Introductie Positioneren

In het E-Book bespreken we de volgende onderwerpen:

  • Positionering, hoe werkt dat eigenlijk?
  • Positioneren in de markt
  • Positioneringsmodellen
  • Vier soorten positioneringen
  • Checklist ijzersterke positionering
  • Positioneringsonderzoek: in 5 stappen de concurrentie in kaart
  • 5 klassieke fouten in positioneren

Daarnaast publiceren wij regelmatig nieuwe artikelen, case studies en whitepapers op ons blog over positioneren.